Gå til innhold

Bursdag på badeland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om å feire bursdag på badeland? Sønnen vår er 9 år og har veldig lyst til å feire bursdagen sin på badeland. I klassen hans er det 11 gutter men er jo ikke sikkert alle kommer da men er usikker på om jeg tør ha ansvaret for alle de alene. Hvor mange voksne bør vi være? Er det frekt å spørre noen av foreldrene til de som kommer? Vi dekker selvfølgelig alle utgifter for å komme inn og mat/kaffe osv.

Den dagen sønnen min har bursdag er det 2 andre kamerater som skal feire dagen sin så vi tenkte å feire hans bursdag en annen dag. Hvilken dag og tidspukt tror dere blir best? Han har forøvrig bursdag på en tirsdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hvis det er det han ønsker selv så synes jeg dere skal gå for det. Dere bør vel være 3 voksne synes jeg og det er absolutt ikke frekt og spørre noen av foreldrene :)

Regner med at de fleste svømmer greit i den alderen der og så er det jo badevakter i et badeland så det går nok fint.

Skrevet

Nei, akkurat det hadde jeg ikke villet ta ansvar for hadde jeg vært deg!! Å ta ansvar for så mange "små barn" om du skjønner i et stort badeanlegg?? Nei, hadde ikke våget. Da ville jeg i det minste vært minst 5-6 voksne om alle var innstilt på å være på "jobb" om du skjønner.

Hadde min 10-åring fått en slik invitasjon hadde jeg ikke vært glad....sorry, men en gjeng med 11 åringer i et stort badeanlegg uten tilstrekkelig med voksne? Det er en grunn at lærere m.v må ha godkjent livreddningskurs for å kunne ta med elever ved stranden m.v. Jeg er lærer og må ta dette kurset 1 gang pr. år.

Skrevet

Jeg ville aldri hatt ansvar for så mange barn i et badeanlegg, selv om de er aldri så svømmedyktige! Aldri!!!

Skrevet

Jeg hadde ikke turt å påtå meg ansvar for så mange barn i vann, men det er jo noe du må kjenne på selv!

Skrevet

Er ikke bare lett å ha oversikten i et badeland særlig ikke med så mange barn. Skjønner at sønnen din gjerne vil, men jeg trur ikke det er trygt.

Skrevet

Herremin så hysteriske folk er da! I bassenget her vi bor så er det 10 års aldersgrense for når barna kan dra alene i badeland, de må selvfølgelig være svømmedyktige og da, så jeg ser ikke noe problem i å feire bursdagen hans i badeland med så store gutter. Det høres ut som en kjempefin måte å feire bursdagen hans på, der barna får "brukt" seg litt og ikke bare sitte å se på film og proppe i seg godter.

Jeg hadde nok alliert meg med noen foreldre som kan hjelpe til å holde oversikt over dem. Hvis dere er 3-4 voksne så burde det holde, i tillegg er det sikkert noen foreldre som vil være med uansett for å passe på poden sin. Jeg hadde nok holdt bursdagen på formiddagen en helg slik at dere har god tid, ungene er sikkert ikke ferdig når det har gått 2 timer liksom. Også servere mat til de for barna blir kjempesultne av å bade, spesielt de som ikke er vant til det og de er det sikkert noen av, hvis de har kafé og servering der da.

Skrevet

Dette er ikke hysteri, men heller fornuftig vurdering av de litt lenger opp i tråden.

Å ta ansvar for 1-3 barn i basseng er greit, men du har faktisk kanskje ansvar for et antall langt høyrere når du inviterer flere 11-åringer til bursdag i badeland. Jeg er ikke av den hysteriske typen, men skjønner faktisk veldig godt hvis foreldre hadde vært skeptiske til dette. Du må i så fall fortelle foreldre hvor mange voksne dere er og at alle er innstilt på å ta ansvar.

Personlig ville jeg aldri valgt denne bursdagsløsningen. Da ville jeg heller sagt til sønnen min at han kan etter bursdagen sin velge seg ut en venn som kan bli med på badeland. Ville aldri tatt med en gjeng med 11 åringe på badeland. Det er et kjempe stort ansvar. Som hun litt lenger opp er sa, lærere må ha godkjent livreddningskurs og ikke minst ta disse kursene årlig for ta med elever på stranden.

Min søster er lærer på barnetrinnet og hun må nå ta livreddningskurs før hun får lov å være med på svømmeopplæringen til 3. klassen hun har. Og det er IKKE hun som skal ha svømmeopplæringen,men en ansatt i kommunen. Grunnen til at hun må ha kurset er at hun skal gå langs kanten å passe på klassen på 28 elever mens svømme instruktøren har opplærling.

Så tenk deg nøye om...vil du ha dette ansvaret??

Skrevet

Hei hei.

Kansje du har lyst på svar fra noen som faktisk har hatt denne typen bursdag :) :)

Først det går helt fint å ha badebursdag for svømmedyktige 9 åringer.

Vi hadde badebursdag på 8 års dagen til snuppa sammen med en annen jente i klassen hennes og det var helt supert.

Vi var 4 voksne som fulgte selskapet 3 i bassenget og 1 på kanten og det var 16 jenter i bursdagen. I tillegg var det en badevakt der og en kiosk ansvarlig/ badevakt

Vi dro rett etter skolen en dag de sluttet tidlig, dette er praktisk da det som regel er lite andre mennesker og rolig i svømmehallen på sånne tidspunkt.

Ingen foreldre ga uttrykk for noen som helst bekymring rundt å sende barna sine i denne bursdagen, men vi fikk selvfølgelig beskjed av foreldre ang hvor svømmedyktig deres barn var/ikke var.

Vi var heldige og hadde i denne jente flokken bare 3 som ikke var svømmedyktige.

Jeg synes dere skal gå for badeland bursdag :) :) Vi kosa oss masse og hadde en bursdag som varte i ca 4 timer.

Skrevet

Jeg hadde sørget for at det var en del voksne. Ingen problem å spørre andre foreldre. Lurt om det er en mann med, slik at det er en til litt oversikt i garderoben.

MEN om de er 3 kamerater med bursdag samme dag - hvorfor ikke la dem feire sammen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...