Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 http://www.kjendis.no/2011/10/20/kjendis/dyr/innenriks/likestilling/tv-kjendis/18696949/
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Leste det og tenkte at dama trenger en reality-check. Og for en dustete journalist som har skrevet saken med en sånn vinkling.
Hufsla Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 jeg ser ikke hva som var dumt med det? Hun har unektelig et poeng, men vi vil gjerne ha i pose og sekk.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg leste det og tenkte at det er lett for Mostue med villaen til 17 mill og filippinsk au pair og være nedlatende ovenfor andre mødre som ikke har de samme mulighetene som henne. Dessuten er det ikke særlig stuerent med filippinske au pair'er.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Hva er bra her? Det at hun mener at de som ikke kan være hjemme med barna til de er 2-3 år, burde ikke få barn? Er det bra? Eller den frasen der det står at kvinner SKAL amme? Eller mener du kanskje frasen der hun forteller at kvinner burde være følsomme og lite løsningsorientert? At alle disse tingene er en oppskrift på en fullverdig kvinne??
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 i at man må ha tid til barna! Likestillingen i Norge er jo litt rar, den går for det meste ut på at mannen skal ta flere av "jentepliktene" mens damen skal ha flere av "mannegodene" Det er forskjell på kvinner og menn, slik er det bare. Noen, uansett om det er mor eller far, bør ha tid til å prioritere barna, spesielt når de er små. Om en av foreldrene jobber deltid vinner barna på det.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #9 Skrevet 20. oktober 2011 Litt artig hvordan hun så politisk korrekt hevder at barn skal vokse opp hjemme med FAR og mor, men det er utelukkende mor hun stiller krav til om å være hjemme.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 dette er da hennes meninger, som hun har utifra sitt ståsted. Det betyr ikke at jeg er enig i alt hun sier, men jeg har da hørt verre holdninger. (Anna Anka :-))
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #11 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har ikke spesielt mye til overs for henne, og inntrykket ble ikke bedret nå Lett å sitte med en villa til 17 mill, barnepike og uttale seg om hjemmetid - jeg hadde mistet hjemmet mitt om jeg ikke hadde jobbet etter endt permisjon. Hilsen alenemor.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #12 Skrevet 20. oktober 2011 Eksakt det jeg reagerte på også....
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #13 Skrevet 20. oktober 2011 men ærlig talt, følte dere dere veldig truffet eller??
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #14 Skrevet 20. oktober 2011 Sykt provoderende! De fleste "normale" foreldre er avhengige av to inntekter. I tillegg er det ikke bare bare å komme ut i arbeidsmarkedet igjen når man har gått hjemme i flere år. Og hva hvis du plutselig blir alene og ikke har opptjent noen rettigheter?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #15 Skrevet 20. oktober 2011 Joa,me det kommer jo ikke helt rent ut av det når det er ei som sitter på en formue som man bare kan drømme om, samt au pair og egen bedrift som uttaler seg på denne måten??? Hun er jo finansielt reddet i fremtiden, noe ikke alle er...... Selvfølgelig skal man ha tid til barna, men ikke alle kan ta seg fri uten perm i et år eller to pga det økonomiske! Da syntes jeg det blir en smule drøyt av Mostue å fortelle disse foreldrene at de burde la vær å få barn. Hvem er hun til å dømme???
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #16 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg følte meg ikke truffet, nei - selv om barnet mitt var i bh da hun var ett år. Hun elsker bh, er en supersosial 2 åring, som hadde kjedet seg hjemme hos mammaen sin hele dagen:)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #17 Skrevet 20. oktober 2011 Ja 2256, sånn er det så klart. Når man er uenig i noe en sier, så føler man seg truffet. For ikke å glemme at man er misunnelig. På tide med noen nye "argumenter" nå.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #18 Skrevet 20. oktober 2011 Truffet, nei.Ikke så mye som sneiet, føler jeg meg. Er fremdeles hjemme med min datter på snart ett år. Har ikke fått bhgplass til henne, og må gå hjemme til august. Helt ideelt for meg, men ikke så ideelt for økonomien i huset, samt sjefen er ikke så happy. Så truffet er jeg nok ikke, men veldig sjokkert over uttalelsen til Frk. Mostuen! Syntes det er en feil måte å få frem et poeng på. Og snakke nedlatende og besserwisser på et område hun ikke har peil på, er bare teit!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #19 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har alltid ment at Trude er et godt eksempel på at man kan være skoleflink uten å være verken reflektert eller spesielt smart. Dette intervjuet forsterker det inntrykket.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #20 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg er enig i det hun sier at man bør ha tid til barn. Men det kan hun si, som fikk tre barn med en utenlandsk mann, som vel ikke tilbringer særlig mye tid med barna deres lenger... (litt stygt av meg å trekke fram dette, ja).
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #21 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg tror hun har hoppet over en ting, sammen med dere som er så imot barnehage. Det er tross alt oss kvinner som har opp igjennom tidene fått barnehagene slik de er i dag. At opptakene er rundt 1 år, og at permisjonene varer i et år. Det er vi, damene, som har vært med å bestemme, forme og ordne denne bhgordningen slik den er i dag. Husk det! Og det er fordi enhver kvinne vil være med å forme samfunnet i dag. Alle vil være med å delta i samfunnet vårt!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #22 Skrevet 20. oktober 2011 All den tid det ikke er Trude Mostue som bestemmer hvem som fortjener og ikke fortjener å få barn så bryr jeg meg ikke nevneverdig mye om hva hun mener og ikke mener. Det er kun hennes meninger og ikke en vedtatt sannhet.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #23 Skrevet 20. oktober 2011 "Og det er fordi enhver kvinne vil være med å forme samfunnet i dag. Alle vil være med å delta i samfunnet vårt!" Applaus!!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #24 Skrevet 20. oktober 2011 Men det er klart at jeg føler meg truffet! Hun stiller jo spørsmålstegn om jeg i det hele tatt skulle blitt mor fordi jeg har en vanlig jobb med vanlig inntekt uten et snev av mulighet til å skulle kunne gå hjemme med barnet mitt når han er liten! Det er faktisk sårt nok for enkelte av oss at vi må sende ettåringene våre i barnehage uten at sånne rikmannsfolk skal stikke nesa si opp i det. Samfunnet er dessverre bygd opp slik at de aller fleste er avhengige av to inntekter for å overleve. På en inntekt hadde vi ikke hatt råd til å kjøpe klær, vi hadde måttet flytte ut av huset vårt (som er et helt vanlig hus) og inn i leid leilighet utenfor byen, og klart oss med en bitteliten, gammel bil. Vi hadde ikke kunne bli med på noe i hverdagen. Materielle goder er ikke alt her i livet, men jeg velger å la familien min LEVE framfor å gå med konstante økonomiske bekymringer. (Et begrep Mostue sannsynligvis er ukjent med.) Fordi vi har to jobber, har vi råd til det vanlige huset vårt, grei bil og tilogmed klær. Vi er unge og nyetablerte, og har dessverre ikke hatt en finger med i spillet hva samfunnsstruktur angår. Skulle jeg kanskje ventet med å få barn til jeg hadde opparbeidet meg en grei formue, sånn i starten av 40-årene? Nei, det er lett å sitte på sin høye hest og se ned på oss "vanlige dødelige."
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #25 Skrevet 20. oktober 2011 Slvfølgelig skal man ha tid til sine barn, men det som forundrer meg er at det kommer fra en dame som har sikret sin fremtid, og har hjelp fra alle kanter. Det er verre med de som ikke har noen millioner på bok og noen hundretusen utbetalt i mnd.... Vi må faktisk jobbe for pengene våre (les meg riktig; jeg mener ikke at denne damen ikke har jobbet, men inntekten hennes er jo noen hakk over gjennomsnittet) For å si det slik. Hadde jeg hatt lønnen til Mostuen i 2-3 mnd, kunne jeg vært hjemme et år ekstra.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå