Gå til innhold

Kan barnefaren forlange halve av mine penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter noe veldig med barenfaren, det ble slutt for litt siden å nå sitter han å truer meg med ungen, han kan hente ungen når han vil, han skal ha dåp til ungen i sin hjemmekommune, (vis ikke så skal ungen være navnelaus) og han mener han skal ha halve engangstønaden... å sikkert halve morstygden når den kommer også... jeg er så lei, utafor... jeg har tydeligvis ingenting jeg skulle ha sagt når det gjelder våres unge.. jeg er nedbrutt å griner veldig ofte...pga han..

Noen som vet hva jeg kan gjøre for at det skal bli en stoppe for dette ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å ta telefonen, ignorer meldinger/mail han sender (men ta vare på de!), ikke åpne døra for han.. I det hele tatt - overse hele fyren.. Be om mekling på familiekontoret for å avtale samvær, ikke gå inn i noen diskusjon på dette alene med ham...

Skrevet

Neimen hvordan kan han kreve det da? Altså i det hele tatt noe av det? Ta deg en tur på NAV så raskt som mulig og fortell dette og deretter få opplyst hva som er reelt og smekk det i fjeset på han neste gang.

For en IDIOT.

Skrevet

Først og fremst tar du kontakt med nav og får vite rettighetene dine når det gjelder pengene. Så tar du kontakt med ditt lokale familievernkontoret og får til et møte, der dere setter opp en fast avtale om samvær.

Da har du papir på det, og eksen din kan ikke true deg med noe som helst.

Skrevet

NEI!

Han kan IKKE hente barnet når han vil utenom fastsatt samvær.

Han har IKKE rett på pengene dine.

Barnet er IKKE navnløst om det ikke er døpt (er det fortsatt noen som tror det? Navnet registreres i folkeregisteret. Dåpen er en innmeldelse i statskirka).

Ta ham med til familievernkontoret, eller dra der alene, så får du snakket med noen som kan hjelpe deg med rettighetene dine.

Også lurer jeg på hvor du fant dette vesenet?!

Skrevet

og barnefaren skal forresten selvsagt ikke ha noe av hverken engangsstønad eller overgangsstønad.. Han skal derimot betale deg barnebidrag... Ta kontakt med nav ang dette...

Skrevet

Barnefar skal selvfølgelig ikke ha noe av hverken engangsstønad eller overgangsstønad.

Han skal derimot betale DEG barnebidrag... Ta kontakt med NAV ang dette, straks kontoret åpner i morgen.

Og ikke diskuter barnet deres alene med ham mer, si at dette får dere ordne hos familievernkontoret, da du er et voksent menneske med ansvar for et uskyldig barn, og ikke finner deg i trusler fra en umoden barnefar.

Skrevet

Stakkars deg!

Du har fått veldig mange gode og informative svar her allerede, kjære HI. Skjønner at du føler deg fortvilet, når barnefar behandfler deg så respektløst og tydeligvis ønsker å straffe deg for gudene vet hva... Har du god kontakt med foreldrene dine? Søsken? Gode venner? Søk støtte og hjelp, og ring NAV i morgen.

Barnefar virker dessverre for umoden til å se at det er sin datter han straffer, og jeg er lei meg for at du og banret ditt må slite med denne mannen fremover. Forhåpentligvis så strammer han seg opp når han skjønner hvilke rettigheter han faktisk IKKE har.

Han skal faktisk betale deg barnebidrag, og har ingen som helst rett på pengene som du mottar for å forsørge (denne summen vil NAV fastsette ut i fra hans inntekt) deres felles barn.

Skrevet

Tusen hjertelig takk for hjelp :) skal gå på nav den dag imårra å evt videre :)

Skrevet

Masse, masse lykke til!! Hold oss gjerne oppdatert, stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...