Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Når jeg går med øredobber så kjenner jeg at det liksom "brenner", og det kommer ut noe gult fra hullene etterpå.. Derfor pleier jeg heller ikke å gå med øredobber. Men synes det er så fint, så til spesielle anledninger bruker jeg det av og til, går greit for en kveld. Har dere noen tips til hva jeg kan rense dem med, utenom pyrisept? Noen som kan tenke seg hvorfor det er slik? Tror ikke det er nikkel-allergi, men det kan jo være...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Det er nikkel-allergi jo. Burde da bare gå med ekte eller plast. Men hvis du ikke er hyper-allergisk kan du bruke uekte ved å smøre på gjennomsiktig neglelakk der det rører øret. Men dette går ikke daglig, bare ved innimellom. Fortsetter du å bruke uekte som du har gjort til nå vil problemet bare bli verre. Og ikke minst er det utrolig stygt og ekkelt med røde og verkende ører.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Takk for svar! Nikkel-allergi altså.. Skal prøve det med neglelakken (bra tips!), eller bruke plast eller ekte. Har forresten ikke brukt øredobber oftere enn kanskje 1-2 ganger årlig, ved bryllup og slikt.. HI
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Det nytter ikke med lakk på, kjøp ekte sølv eller gull!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Trenger ikke være nikkel du er allergisk mot, det fins flere metaller i smykker og nikkel har de vel gått mer eller mindre bort fra? Jeg tåler bare ekte gull. Ikke sølv engang kan jeg ha mer enn et par timer.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Ellers kan øredobber av den typen en får hos frisører brukes, du får teste ut hva du tåler.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg får og sånn når jeg bruker øredobber, blir rød og hoven og. Spiller ingen rolle om det er ekte eller ei, gull eller sølv
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 jeg kan bli sånn av spesielt gull, plast går helt fint, så er nok noen metaller jeg reagerer mot. men ellers er det jo ikke bra å ligge med om nettene da...jeg klarer ikke det, for det gjør vondt..... men jeg trodde faktisk ikke det var nikkelallergi når en reagerte sånn...hmmm...lært noe nytt i dag også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå