Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg skriver bare for å sortere noen tanker... Jeg vet hva jeg burde gjøre, men vil ikke bli avfeid som hysterisk kvinnfolk eller... Jeg har funnet en forandring i brystet. En liten kul, som er bevegelig. Altså det kan dreie seg om veldig naturlige forandringer. ( hormonforandringer, alder osv) Har fulgt med kulen i to uker nå og den vokser ikke er fortsatt like bevegelig så det kan godt være hormonell forandring. Dessuten så er den mindre enn en ert, svulser skal jo være større... Det er bare at det er et men, min mor døde av brystkreft da hun var to år eldre enn det jeg er nå, hennes søster hadde også brystkreft. Jeg finner ikke et eneste fiber i kroppen min som har lyst til å gå til legen for å få avklart dette. Jeg vil ikke kle av meg foran legen, jeg vil ikke at han skal undersøke for å konstatere at det mest sannsynlig dreier seg om en hormonell forandring og mest av alt så vil jeg IKKE gå igjennom masse ventetid før jeg får svar på at det er hormonelt. Så var det et men igjen da... Hva om det er virkelig en svulst, en liten beveglig svulst som får lov til å vokse i fred og fordraglighet for at jeg ikke vil kjempe med min fortid. Fordi jeg ikke tørr å få vite svaret. Hvor fort kan egentlig kreft komme? Tok en blodprøve i august ( ikke CRP) som visste at kroppen fungerte helt fint. Man kan vel ikke ha kreft å ha med kunn et tilleggsymptom ( trøtt og slapphet som antagligvis kommer av at jeg grubler på kulen i tide og utide... ) Tror dette er en av de første gangene i livet hvor jeg ikke tørr å gjøre noe. Jeg er jo modig, jeg klarer vanligvis alt... Men dette, var jeg merklig nok ikke forbredt på selv om jeg anntok at det ville komme opp før eller senere. Kanskje hvis jeg ikke sier det høyt til noen så eksisterer det ikke, bare jeg slipper å sette ord på alle disse forferdelig følelsene som blusser opp for en liten uskyldid hormonkul... Nei, jeg tørr ikke...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Håper noen andre kan svare på spørsmålene om blodprøver. Men jeg tror at legen din vil henvise deg til mammografi, hvis du forteller om dine nære slektninger som fikk brystkreft. Orker du ikke bestille time hos legen, fortell om denne situasjonen til en venn eller en i familien, kanskje mannen din? Og da vil nok vedkommende oppmuntre deg sterkt til å ringe legekontoret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå