Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 fått innvilget aap frem til desember så er det slutt.. men min saksbehandler presiserte at man kan gjenoppta saken hvis nødvendig. jeg har ikke fått meg jobb enda. det er ikke så lett når man har vært uten jobb i lengre tid. men jeg prøver så god jeg kan. men bekymrer meg for de penga. det er jo jul snart og gå å gruble på om at de kanskje faktisk tar helt slutt i desember det e en skummel tanke. Har jo ikke krav på dagpenger som hun sa men jeg vet ikke? kan jo kanskje søke for det? hva trur dere? Jeg skrev til henne at jeg har fortsatt ting jeg må bearbeide (defor jeg vært borte fra arb.livet) og trenger hjelp fra profesjonelle for jeg greier ikke dette selv. og jeg føler at å begynne jobbe 100% samtidig blir for mye. vil jo så gjerne men vet at jeg ikke klarere det enda. Hva kan hun gjøre? kan hun gjenoppta saken min ihvertfall en stund til? dette ble litt rotete men håper dere skjønner:)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Nei, du får ikke dagpenger på grunnlag av aap.. Du må nesten snakke med saksbehandler om å evt få gjenopptatt saken og hva du må gjøre i forhold til det om det er så at du ikke kan komme deg ut i jobb.. Det lureste du gjør er jo å foreslå at nav hjelper deg å komme ut i jobb ved at de f.eks betaler lønna di i en periode slik at du får prøvd deg i jobb - arbeidsgiver får gratis arbeidskraft og du får penger....
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Ja jeg har gått på aap mange år og vet at i grunn så burde jeg vært i jobb så men føler at jeg faktisk trenger bli helt bra før jeg eventuellt kan komme meg ut. jeg skal snakke med hun ja. sendte henne mail en uke tilbake men hun har ikke tatt kontakt enda. Fikk litt angst da hun sa at alt blir stoppet i desember selv om jeg ikke har jobb. Ja en praksisplass du tenkte på?? hi
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Nå vet ikke jeg hva som feiler deg, men kanskje det å komme i jobb er akkurat det du trenger for å bli frisk?? Man kan bli nokså "syk" bare av å sulle hjemme også, når man kommer ut og møter andre mennesker og gjør en jobb får man bedre selvtillit og bedre selvfølelse som igjen kan være positivt både for fysisk og psykisk sykdom.. En praksisplass jeg tenkte på ja, helst på et sted du kunne tenke deg å jobbe slik at du har muligheten til å evt. få en fast jobb etterhvert..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 NAV kan forlenge aap for deg så lenge du er i tiltak. Det trenger jo ikke være jobb eller skole tiltak,men for eksempel medisinsk behandling eller terapi. Så lenge du er i godkjent tiltak så har du faktisk krav på at de skal forlenge aap for deg. Men du må selvfølgelig ha en erklæring fra lege/psykolog eller lignende. Jeg vet dette fordi jeg er i samme sitasjon selv. Jeg er ikke klar for å begynne å jobbe igjen enda,jeg må bli helt "frisk" først. Og jeg har nettop fått forlenget aap fordi jeg fikk ny erklæring fra psykolog om at situasjonen min ikke har forandret seg og at jeg fortsatt må ha medisinsk behandling. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Ja du har så rett. jeg trenger komme meg ut helt klart og vet at det er det beste. orker ikke gå mere hjemme men er på en måte litt redd hvis jeg takker ja til en 100% jobb at jeg kanskje ikke klarer det egentlig hvis du skjønner. at det kan bli for mye for meg med engang. er ingenting jeg heller vil enn å komme meg ut og være sosial det er dette jeg trives med. Men å ha vært ut av arbeidslivet lang tid er det ikke bare bare selv om man vil så gjerne, Også er det ikke lett med jobb i dag . har søkt på over 40 jobber den siste mnd men ingen napp enda:) men er optimist da:) hi
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Ja jeg skal til legen snart. har gått til psykolog før og blir sannsynligvis henvist igjen .fikk avslag fra DPS men det er snakk om en annen psykolog. legen mener også at det hadde vært fint for meg å komme meg ut-ikke nødvendigvis jobb men kanskje praksis 2 ggr i uken eller noe i begynelsen og det er noe jeg selv går med på men 100% jobb det blir litt vanskelig. Jeg er ikke kjempesyyyk men jeg har ting jeg må bearbeide og trenger litt mere tid. Legen min også sier at jeg har godt at å komme meg ut men hun presser meg ikke til jobb men som sagt kanskje litt praksis fordi jeg orker selv ikke sitte mere hjemme dag ut og dag inn. Praksis med behandling vil hjelpe meg er jeg sikker på. Har jo fått mye hjelp før av psykolog men det er vel naturlig at man kanskje fpr tilbakefall. hi
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 Lurer også på om hvis det er lang ventetid på psykolog så har jeg hørt at man kan kontakte privat praktiserende? at man betaler så så mye og etter det har man frikort hos dem?stemmer det?+ hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå