Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Atter en gang har jeg fersket mannen i løgn ang det økonomiske. Han har en historie med masse betalingsanmerkninger som vi slet stort med å ordne opp i. Endelig var alt nedbetalt og ting har vært fryd og gammen en stund. Men så fersker jeg mannen i først å ha brukt mastercardet på en betydelig sum penger, så dukker det opp enda et inkassokrav på masse penger, og han lyver om at han har penger til regninger og at han har betalt de. Det har han ikke, på kontoen hans sto 45 kr og ingen regninger var betalt. Summen i for seg er ikke så viktig, men det er det at han lyver så overbevisende. Han forteller meg helt spesifikke summer som han har igjen, helt spesifikt hva han betalt osv osvogså er det blank løgn. Han har tilbudt seg å la meg ta hånd om hele økonomien og la han få lommepenger. Men vet slett ikke om jeg ønsker det ansvaret. Han er da for pokker en voksen mann som bør greie å prioritere familien fremfor å bruke penger på dritt. For det er det han gjør, godteri, røyk, tipping osv osv. Men hva har man krav på som alenemor? Jeg har en helt grei inntekt (ca 20 000 netto), men jobber turnus, har ikke bhg-plass og det er kjempehøye leilepriser i området. For sikkerhets skyld har vi også akkuratt kjøpt leilighet, så det er vel noe skattegreier hvis man selger før en viss tid?? For en suppe:/
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Du har krav på litt OS i 3 år (om barnet er under 8) - men det blir sikkert ikke mer enn et par tusenlapper i mnd med din lønn. Du faller inn i skatteklasse 2. Dobbel barnetrygd. (1990(?) i mnd Barnebidrag (som blir utregnet utifra din inntekt og bfs inntekt.) Får igjen 64% av barnehageutgiftene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå