Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg hadde en veldig vanskelig fødsel sist, og ting holdt på å gå galt. Nå viser det seg at babyen i magen vil bli 1 kg større dersom vektestimeringen stemmer. Førstemann var veldig liten. Nå er mannen skikkelig redd og vil at jeg skal forlange KS. Jeg mener at så lenge jeg allerede har klart å presse ut en baby, er jeg blitt utvidet, og ting vil gå lettere denne gang. Jeg tenkte jeg skulle snakke med jordmor og det, men jeg får ikke med mannen. Tips til hvordan jeg kan klare å få han med slik at jeg får roet han litt?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Kan ikke du "forlange" at han skal være med å snakke med jm? Forklar at det vil være til hjelp for både han og deg?Ungen må jo ut,og om ikke det er reel grunn for ks,så er det vel bare for han å forberede seg til fødsel?Evt kan du kanskje ha med deg en annen på fødselen?Evt lufte tanken til han,så kan han tenke litt på det?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Hvis du har veldig angst så kan det jo hende at du får ks... men tviler du får det på grunn av gubben din;) Hvis den forrige fødselen din var så traumatisk, så kan du jo be om røngten av bekkenet ditt for å se om du er stor nok;) Regner med at du skal føde på et sykehus hvor de får tatt haste ks om du må det?? Få han med til jm... så kan dere ha denne samtalen sammen;) Fødsel er jo en risiko uansett hvor mange hjelpemidler som er i dag, men det er lov til å være redd:) Kanskje hvis du sier at du kan ta med deg moren din på fødselen i tillegg til mannen, så er han ihvertfall ikke alene;)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Han er vel redd for å miste både deg og babyen. Skjønner han godt jeg. Høres ut som han trenger å få bearbeidet den første opplevelsen da, så å tvinge han med på samtale syns jeg du skal. Det er du som skal føde, så du må jo gjøre det du vil. Ikke ta ks fordi mannen vil (får det vel heller ikke med den begrunnelsen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå