Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg er på vikariat som varer så lenge hun jeg vikarierer for er syk. Hobbet der i fem mnd. nå. Har arbeidsgier noen oppsigelsestid, altså at jeg skal få beskjed i forveien ift. når hun kommer? Eller risikerer jeg å måtte gå på dagen? Jobber i fylkeskommunen btw
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Dette bør stå i kontrakten din. De fleste vikarbyråer (f.eks Manpower osv) har to uker gjensidig oppsigelsestid. Dvs at hvis du har kontrakt ut året og de ønsker å avslutte denne tidligere, så skal du få jobbe der (evnt betalt) for to uker fra den dagen du blir sagt opp. Dette er ihvertfall vanlig praktis hos de fleste jeg har jobbet for, og har jobbet som vikar i flere år.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Det står bare "vikarietet løper så lenge xxx er sykmeldt" Jobber ikke via vikarbyrå. Jobber som lektor ved en videregående skole.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 § 15-3. Oppsigelsesfrister (1) Hvis ikke annet er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale, gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på én måned. Før oppsigelse har funnet sted, kan avtale om kortere oppsigelsesfrist bare inngås mellom arbeidsgiveren og tillitsvalgte ved virksomhet som er bundet av tariffavtale. Departementet kan gi forskrift om kortere oppsigelsesfrist for deltakere i arbeidsmarkedstiltak.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Takk, jeg var akkurat inn der og leste. Men det står lenger nede, at om man har vært ansatt i mer enn et år har man krav på varsel 1 mnd. i forveien. Men, jeg er på ny skole i år (jobbet ved en annen skole de to siste årene). Regnes det da som samme bedridt? det er jo fylkeskommunen som er arbeidsgiver, men det er jo forskjellig skoler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå