Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Mange reiser på ferie osv når far har pappaperm. Men som jeg forsto det på nav.no så skal ikke far og mor ha perm samtidig... Veldig mulig at jeg har misforstått allerede her Men er det mulig? Lurer også på hvis far tar gradert uttak av foreldrepenger, si feks 2 dg i uka. Kan jeg ogs være hjemme med barnet da? Altså at vi tar det mens jeg har permisjon eller mens jeg er hjemme "med" kontantstøtte? Skjønner litt lite av disse reglene... Har sendt nav en mail med en haug av spørsmål, men kan virke som om dte tar tid med svar. Så hvis noen her vet, så blir vi veldig glad for svar )
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Det er viktig å skille mellom fedrekvoten og fars uttak av permisjon på eget grunnlag. Nav legger seg ikke opp i hva du gjør når far tar ut fedrekvoten. Men nav stiller krav til mors aktivitet når far tar ut permisjon på eget grunnlag. Dva at dere fint kan dra på ferie eller du være hjemme når han tar fedrekvote. Men dere får ikke dobbel utbetalinga av nav. Når får tar du fedrekvoten får ikke du foreldrepenger på samme tid. Så om han tar gradert og har fri 2 dager i uka er det kun han som får utbetaling av nav disse to dagene.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Vi har lagt pappapermen til neste sommer. Jeg tar da ulønnet perm mens han er hjemme. Du kan også ha ferie mens han har perm, men begge to kan ikke motta foreldrepenger samtidig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå