Gå til innhold

MME og avføring, er det mulig eller tilfeldig? hmm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle kloke mammaer:)

Her sitter jeg og må si meg litt forundret. Førstegangsmamma, som søker mye råd og ringer søstra mi med to små daglig med spørsmål. Vel, nå spørr jeg her inne. Jeg har siden gutten min var to uker gammel gitt MME på kvelden, da han aldri ble mett. Dette fungerte bra helt til jeg prøvde å gå over til å gi han flaske med MME de to siste måltidene, i motsetning til det siste. Da stoppet alt opp i magen på han stakkar, og jeg måtte gi han litt malt. Jeg bestemte meg også for å bytte merke, så jeg byttet fra NAN1 til Collett. Det har fungert kjempebra! Han har ikke luft i magen lenger, prompet nesten hele tiden tidligere og var ofte hard i magen. Så tommel opp for collett hos oss! Vel, av ulike årsaker fungerer ikke amming særlig bra lenger. Jeg har blant annet omtrent mistet melka i det ene brystet, og det andre rommer ikke den store (lille) magen til gutten. så jeg bestemte meg for å prøve mme i noen dager, pumpe det ene brystet slik at melka ikke blir borte, (og amme på natta). Det har gått veldig bra. han koser seg så masse med flaska, og jeg vet at han er mett og fornøyd. helt supert! Men han har hatt tre bæsjebleier i dag. Det har hendt at det har gått opp til tre dager mellom hver, men etter vi begynte med collett har vi hatt en hver dag.

Så er det tilfeldig at gutten måtte bæsje tre ganger i dag som han har fått bare mme, eller kan vi faktisk være så heldige at han ikke blir hard i magen av mme, som jeg har hørt nesten alltid skjer? vel uansett, ingenting er bedre enn at det kommer ut. han har forresten ikke fått noe malt, da jeg ville se om magen hans klarte MME uten!

Jeg må jo føye til at jeg vil heller bytte tre eller flere bæsjebleier om dagen, enn å ha en gutt som skriker og vrir seg i smerte av forstoppelse:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? det varierer veldig på hvor mye de bæsjer:) Jeg gav mme fra da min var 2 uker gammel. Da bæsjet hun som regel 1 gang om dagen, noen ganger måtte vi hjelpe til med malt. Jeg måtte gi henne 1 flaske med malt om dagen;) Noen ganger bæsjer de mer enn andre dager;) Her kan hun bæsje alt fra 1-4 ganger, og gjerne mer når hun skal ha tenner:)

Bedre at de bæsjer litt mer, enn for lite i hvertfall:))

Skrevet

Han er 9 uker gammel:) så er ihvertfall ikke noe tenner enda tror jeg. Jeg tenkte jeg skulle se ann bruken av malt. Blir han hard i magen så må jeg nesten prøve meg frem litt. men en teskje om dagen har jeg sett at mange bruker. så kan jo starte der. men i dag har han ihvertfall ikke noe problem:) krysser fingrene for at det ikke blir noen forstoppelse her i huset:)

Skrevet

Sønnen min har fått MME fra han var 2uker gammel. Og Collett er absolutt den beste.. Han bæsjer 1-3ganger om dagen.. Collett er ganske mild mot magen, og grunnen til at de bæsjer litt mer er pga de ekstra fettsyrene som de andre MME ikke har.. =)

Skrevet

Jeg er helt enig! Vonde mager er ikke moro. Vi har funnet en god blanding med fenikkelte og malt, og hun bæsjer en gang om dagen. Men veien hit var lang, og hun har hatt alt fra skikkelig forstoppelse til tyntflytende, så det har vært vanskelig å regulere. Det er ikke farlig med avføring flere ganger om dagen, så lenge konsistensen og fargen er ok.Men når hun først har avføring har hun myyye, så om gutten deler det opp i mindre "posjoner" vil jeg tro det er ok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...