Gå til innhold

Mat til barseltreff?


lillemy_85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi pleide bare å servere varme rundstykker (type Hattings e.l) og dekke på med forskjellig godt pålegg, lage eggerøre. Det var veldig lettvint og veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en pai? Er ganske lettvint om du kjøper den NÅ paideigen :-) Og kanskje en grønn salat ved siden av.

Synes også det er kjempegodt med pasta og kyllingsalat feks. Tar heller ikke lang tid om du kjøper en ferdigstekt kylling på feks Rema og bare river opp i salaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi serverer alt mulig rart: rundstykker med pålegg, pai, salater, gryteretter/supper (spesielt på vinterstid), smørbrødkake, pizzasnurrer ++. Og så pleier vi ofte å ha noe søtt etterpå, kake, cookies, muffins, iskrem e.l. Skjønner at vi kanskje gjør litt mer ut av det enn de fleste, og vi treffes dessuten hver uke, men sånn er det i allefall i begge mine barns barselgrupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett grovbrød bakt i springform og delt i to og så fyller du det med det du måtte ønske. Jeg kan gi deg min oppskrift.

 

2 dl melk

50 g margarin

25 g gjær

100 g sammalt hvete grov

150 g hvetemel

½ ts salt

 

3 hakkede hardkokte egg

200 g kokt skinke i biter

1 liten strimlet purre

150 g revet ost

1 pose majones

salt/pepper

 

Bland alt det tørre, smelt margarin og ha i melk. Forhev 1 time. Ha deigen i rund form (24 cm), hev 20 minutter. Stek ved 200 grader i 20 minutter. Del i to, bland fyllet og ha i mellom. Legg lokket på, dryss over litt ost og stek videre ved 225 grader i ca 15 minutter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...