Gå til innhold

Noen som har skolebarn i Drammen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte og jeg lurer på om noen har råd til oss om hvilken skolekrets som er å anbefale(eller ikke)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skolger skole, en fantastisk skole! De er i full sving for å bli norges beste skole, er. Aktive med pals hjørne og antimobbing programmer til store og små. Skolen er og totalrenovert, helt ny og mye større. Vi har og fått en flerbrukshall som de aktivt brker :)

Skrevet

Det samme gjelder Konnerud!

God økonomi og veldig sosialt for barn! Litt krampeaktig mye "sportsaktiviteter og idretslag" til tider kanskje, men det er jo valgfritt ;)

...Ikke et vondt ord om skoger, men konnerud er litt mer sentralt... ;)

Lykke til med flytting :)

Skrevet

Jo, konnerud er litt mer sentralt, det er sant :) men det går busser hele tiden, to eller tre ganger i timen til og fra byen og rundt omkring. Går nok enda oftere fra konnerud. Men liker "bøgda" jeg , det at det er så landelig men likevel så sentralt :)

Skrevet

Det er sant! :)

Vokste opp i skoger selv jeg... ;) (9:43)

Skrevet

Jeg anbefaler Fjell Skole i Drammen,

Vi bor på Galterud/Austad.

Skolen skal total renoveres og bli større + få en flerbrukshall. Dette ligger under prosjektet Fjell 2020. Det samme gjelder Galterud Ungdomsskole som både Fjell og Skoger elevene skal på i ungdomsskolen.

Fjell Skole ligger sentralt på Fjell, skolekretsen er Frydenlund, Søndre Fjell, Fjell, Austa, Galterud og deler av Austad Skog. Skolen har 630 elever - ja det er mange flerspråklige på skolen men det ser jeg på som en stor pluss og ikke som et minus.

FAU på Fjell er veldig engasjerte og samarbeider godt med skoleledelsen,

Det med at Skoger er i ferd med å bli norges beste skole gjelder alle skolene i Drammen. DKFU (Drammen Kommunale Foreldreutvalg) i samarbeid med Prosjektbasen og Drammen Kommune har et prosjekt gående som heter Drammensskolen - Norges beste skole.

Alle skolene jobber med PALS og SOL som er suverene læringsmetoder. Det samme gjelder anti mobbe program.

Fjell har hatt mye dårlig rykte på seg, men den skolen er veldig bra. Som sagt så er skolekretsen stor så selv om barnet går på Fjell Skole er det andre steder å bo bare for at det er sagt.

Fjell og Austad har 6 barnehager - både kommunale og private.

Buss 03 og 06 kjører hvert 10 min og så har du buss 16 og buss 15 som kjører ofte.

Hvis du/dere vurderer å flytte til Drammen vil jeg anbefale dere å ta dere en kjøretur og se for dere selv hvordan skolene og nabolagene er :-)

Hilsen en innflytter til Drammen som ikke kan tenke seg et annet sted å bo :-D

Skrevet

Takk for alle svar. Er opptatt av at barnet mitt får en trygg og god oppvekst og skolen er da svært viktig.

Skrevet

Er ikke fra drammen, men har familie der.... Har noen i familien som har gått på galterud skole, og der ville IKKE jeg hatt barna mine!!! Da det var opptøyer mellom kurdistan og pakistan (tror jeg det var) patruljerte det TO politi-biler der hver dag. Han jeg kjenner sommhar gått det, gikk ut av u.skolen for to år siden, måtte spise på gangen da det var faste,nfor ikke å friste alle de elevene som hadde faste. For det er ett faktum at på galterud skole, er det flertallig med flerkulturelle. Og da mener jeg ca 75% frelkulturelle.....

Er ikke rasist, virkelig ikke. Du har "drittsekker" uansett om han er svart eller hvit.... (satt litt på spissen) men når det er sååååå mange kulturer på ett sted, vel..... Da blir det ofte problemer. Er en grunn til at fjell blir kaldt "lille pakistan".....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...