Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Ser at det er så mye negativt ang tykke mennesker. Dårlig forbilde for ungene osv.. Hva med de spisevegrings menneskene??? Ikke spise ,bare kaste opp det de spiser.. Kun frukt og grønt Ungene får i seg maaaaase vitaminer da veit jeg..NOT!!!! Kan ikke folk få lov til å leve som de vil, se ut som de vil, gjøre som de vil osv utenat folk skal ha fordommer uansett valgene til menneskene. Er så lei folk som er så opptatt hva alle andre gjør og ikke gjør, som ikke passer inn med dem sine meninger å valg.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Så lenge ikke ens dårlige sider, enten det er det ene eller andre, ikke går utover ungenes livskvalitet så syns jeg alle burde få gjøre som de ønsker.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg er tynn. Jeg trener en del. Utover det så spiser vi særdeles sunt og det gjør barne mine også. Mine barn (mellom 2 og 12år) spiser alt fra advokado, oliven, sopp og all annen mat man kan tenke seg. Til og med squash-suppa og linsegryte syns de er snaddermat. Grønnsaker spiser de som bare det... De og jeg er SUNNE. Men liker også kjøtt, og en sjokoladebit en gang i blant. Jeg har kastet opp en del, men kun pga morgenkvalme i mine 4 svangerskap... (altså ikke spiseforstyrrelse) rart du tar det forgitt at alle tynne har det.......
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg er også tynn, og har ikke trent siden gym på ungdomskolen. Spiser for det meste alt av sung og usunt mat. Eneste trening jeg har nå er å gå tror jeg. Har ikke bil så går veldig mye. Fin mosjon det der. Barnet mitt er også ganske tynn. Eller slank er vel heller et bedre ord. Og han spiser også det samme som meg. Blanding av sunt og usunt mat. Vi er ikke så nøye på det. Har aldri spydd med vilje hele mitt liv, og kommer aldri til å gjøre det heller. Så enig med 15.21. Sitat: rart at du tar det for gitt at alle tynne har det...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Det finnes faktisk noen som er tynne, som ikke "kan noe for det", hvis man kan si det på den måten. Jeg var sånn tidligere, og ble sjeleglad når det endelig kom litt former. ... Så pass på å døm, det er ikke alltid som man tror...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg er vel en av dem som er tynn og kan ikke noe for det. Spiser mye, for jeg elsker mat. Siden fødsel til sønnen min for 6 år siden, har jeg gått opp 3 kg. disse 6 årene. Har veldig lyst til å få litt mer kjøtt på kroppen, for syns ikke jeg fyller klærene så fint. Bruker ennå str. 34.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 Du generaliserer ikke så rent lite her, HI!! Alle "tynne" mennesker er "spisevegringsmennesker"!?!?! Det er nettopp slike meninger som du viser her som skaper fordommer begge veier! Selvfølgelig, hvis noen med spisevegring lar dette gå ut over barnas kosthold så er det ikke bra. Men ærlig talt, det er færre med anoreksi og bulimi enn det er overvektige i landet slik jeg har forstått det. Og helt ærlig - er det noe godt forbilde for barna å læres opp til at det er "helt ok og naturlig" å være godt overvektig og likevel spise akkurat det man lyster? Og før noen som er overvektig angriper meg.... Det kan være ulike grunner til overvekt, og jeg snakker ikke om de som er det pga spesielle sykdommer. Jeg snakker heller ikke om de som har sunt kosthold og holder seg i form og likevel er for tung! (jeg har vært overvektig selv, men normalvektig slank i mange år nå) Disse er like gode forbilder som alle andre for sine barn. Jeg er mer bekymret for at det skal være helt stuerent at alle skal kunne se ut som de vil - selv når det er stor overvekt som man vet gir mye sykdom, helseplager og koster samfunnet enorme summer i et livsløp. Hvorfor i all verden skal det være helt ok å spise bare usunt bare fordi det er det man vil - når det etter hvert vil koste andre masse penger ift økte skatter osv. Når alt det er sagt, jeg mener ikke at personer som er "tykke" skal stigmatiseres kun fordi de er tykke, det blir mobbing - men det er faktisk enhvers ansvar å forsøke å holde så god helse som mulig. Velger du bevisst et kosthold og et levesett som på sikt vil gjøre deg syk, så synes jeg ikke dette er ok - beklager HI!! Jeg er aldri negativ til overvektige personer, men hjelper gjerne mine venner og andre som er det og som ønsker å snu om for å bli sunnere (ikke nødvendigvis gå ned så mye i vekt, men bli sunnere). Ja, jeg har blitt slank, ja, jeg lever sunt og variert - nei, jeg har aldri kastet opp - ja, jeg holder meg i form. Og vet du hva, HI - jeg kommer til å bli et veldig godt forbilde for mine barn, de vil lære å sette pris på god og sunn mat og det å være i aktivitet. Så slapp av, du trenger ikke synes synd på mine unger!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #9 Skrevet 20. oktober 2011 Er vel best med en mellomting. Alle i vår familie er normalt slanke, friske og sunne. Overvekt finner ikke på hverken mannens eller min side i nær familie heller. Finnes heller ikke noen med spisevegring av en eller annen variant. Kostholdet i begge familiene har alltid vært variert, forholdvis sunt, uten å gå over i det ekstreme. Både mannen og jeg kommer fra aktive familier der friluftsliv og fysisk aktivitet har vært endel av oppveksten, dette viderefører vi til våre egne barn. Jeg tror at foreldre har en stor innvirkning på barnas vaner også senere i livet.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 Hi er vel overvektig da, og syns det er såååå vanskelig og spise sunt, lett og skylde på spiseforstyrrelse blant oss friske og slanke mammaene... L-O-L
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #11 Skrevet 20. oktober 2011 Veldig bra sagt 16:09! Men HI sitt innlegg må være dagens mest hjernedød! Det sier seg selv at generelt usunn kosthold, om det er det ene ekstremet til det andre, ikke er bra for noen....!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #12 Skrevet 20. oktober 2011 HI her. Er mere normalvektig.. Dette innlegget var bare for å sette ting på spissen. Dere forsvarer de tynne ,men slenger dritt om de store.... Jeg viste det kom til å bli sånn. Har venninner som sliter med anorexia og ei som skal ta slankeoperasjon nå. Så jeg vet at henne som er tynn synes alle synd på , mens hun andre kan noe for det selv. Jeg vet storyen bak begge to og de er veldig like.. Oppnådde det jeg villemed innlegget mitt ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #13 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har aldri snakket stygt om de tykke, eller forsvart de tynne. Sykelig overvekt/undervekt og ett sykelig forhold til mat og annet er ikke bra uansett. Trist at folk blir syke enten det er spiseforstyrrelser den ene eller andre veien, alkoholisme, depresjoner, osv osv. ikke noe å snakke negativ om, bare veldig trist at dette skal være ett tema her på dib.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå