Gå til innhold

hvor mye og hva spiser barna deres på 8-9 mnd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har liksom en følelse av at gullet ikke spiser det samme som andre barn.. :S

han spiser nok litt vel mye erstatning enda.. men det er ingen krise ennå sa hs.. men jeg må snart trappe ennå mer ned ;) problemet er bare at han ELSKER flaskekosen sin!!

men hva spiser deres barn?

og hvor mye?

takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen andre som har eller har hatt barn i 8-9 mnd alderen??

Skrevet

Ble akkurat 8 mnd.

Spiser en porsjon grøt til frokost,kanskje han drikker 120ml melk,men ikke alltid.Drikker litt vann til måltidet.

Lunsj blir det et fruktbeger (begynner å få litt brød nå) og 120/150ml melk.

Middgagsglass + vann

En porsjon grøt til kvelds og ca 120ml melk. Drikker også vann.

Skrevet

Hei!

Lille blir 9 mnd om noen dager.

06.30-260 ml mme

0930-1 posjon grøt og vann

12.30 en halv brødskive+fruktglass og vann

1600- Middag og vann

19.00-1 posjon grøt og 100 ml mme

Vi spiser ikke etter klokka men det har gjerne sett slik ut i det siste. Jeg regulerer maten alt etter formen hennes.

Skrevet

Min på rett over 9 mnd får pupp fire ganger om dagen, morgen kveld og to ganger ellers ettersom det passer. Det skal det snart bli en slutt på, for nå er jeg drittlei, men gruer meg til å trappe ned pga at jeg er så ømfintlig i forhold til spreng.

Hvor mye melk drikker han da? Jeg lurer nemlig litt på hvor mye melk min trenger når jeg slutter med dette ammestyret.

Det skal sies at han har vært pupp-avhengig og spiste ikke noe som helst før han var 7,5 mnd. Nektet å åpne munnen for noe annet enn pupp. Og gutten er nesten 12 kg, så jeg skal love deg at det ikke har vært noe hvilehjem for mor...

Min er nr tre og henger egentlig med på slep rundtom, så det er litt tilfeldig hva han får egentlig. Han gikk fra å nekte å åpne munnen til å spise alt mulig.

Frokost: grøt og vann (en skivebit eller noe frukt til dessert dersom han ser noen av de andre spise det, evt litt banan eller noe i grøten om det er en kjedelig type)

Lunsj: stort sett skive med leverpostei (i dag fikk han avokado for vi hadde ikke mer leverpostei) og frukt. Det har vært mye fruktmos (både hjemmelaget og kjøpt), men går mer og mer over til vanlig frukt fordi han liker å spise selv. Han spiser mye jordbær, banan, mango (de siste dagene), melon, pære og eple (jada, helt sant... har ingen tenner en gang).

Lunsj 2: kommer an på hvor vi er og hva vi gjør. stort sett litt frukt, muligens litt brød, kanskje yoghurt.

Middag: whatever vi har, evt litt babytilpasset. Jeg laget egen middag til han noen uker men fant ut at det var like greit å gi han mat sammen med oss (helsesøster anbefalte det siden har var så lite interessert i mat). Så nå går alt i blenderen eller under potetmoseren. Prøver å gi så lite salt som mulig, men stresser ikke veldig med det. Har vi taco (f.eks) koker jeg litt potet, gulrot og et eller annet grønt samtidig og putter oppi litt av kjøttet til han. Så tygger han på tomater og raspet ost sammen med oss når han er ferdig med sitt. Kanskje litt frukt eller yoghurt til dessert, men ikke hver gang.

Noen dager blir det en ekstra porsjon grønsaker igjen fra middagen, da får han det til lunsj neste dag. Har gitt opp frysingen, prøver å gjøre det så ferskt som mulig.

Han spiser veldig godt nå, men han er også veldig aktiv om dagen (begynte å krabbe for to uker siden), så tror det henger sammen med det.

Gir du melk om natten?

Skrevet

Min er 8,5 måneder og spiser dette:

Frokost: 1 porsjon grøt + vann

Lunsj: 1/2 til 1 skive + frukt + vann

Middag: 1/2 til 1 glass/porsjon middag + evt frukt + vann

Kvelds: 1,5 porsjon grøt + vann

Ammes 3-4 ganger i døgnet: tidlig morgen før frokost, ettermiddag når jeg kommer hjem fra jobb, etter grøten før legging og en eller annen gang (eller to ganger hvis han er i det hjørnet ...) mellom 22 og 04.

Skrevet

han har fått flaske på natten frem til nå for noen dager siden.. måtte kutte det ut nå siden han har fått 3 tenner..

han spiser vel ca 3-4 flasker om dagen i tillegg til en brødskive (uten skorpe) til frokost, og frukmos til lunsj, samt middagsmat, og en brødskive eller evt grøt til kvelds..

han er 75 lang og 10,2 kg.

han begynte å reise seg opp og gå rundt bord og lignende for litt over 1 måned siden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...