Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Har kronisk sykdom som gjør at jeg er veldig sliten omtrent hele tiden, sliter med konsentrasjon, er hele tiden trøtt (våkner flere ganger om natten hele året grunnet sykdommen) samtidig som jeg har hus, hjem mann og barn å ta vare på. Er så utkjørt for tiden at jeg nesten griner ved tanken på å dra på jobb torsdager og fredager, selv om jeg elsker jobben min og har kjempetrivelig sjef og gode kollegaer. Har ikke vært sykmeldt eller tatt egenmelding siden desember 2010, og flere måneder før det igjen. Problemet er at min sykdom ikke er "akutt" nok til at legen vil gi meg lengre sykmelding. Men jeg har blitt rådet av et par venninner å ta egenmelding et par dager 2-3 ganger i året for å hente meg inn. Har gått så langt og jeg er så sliten og døgnvill av all mangel på søvn, at jeg går konstant i svime, samtidig som selve sykdommen også sliter mye på kroppen. Glemmer avtaler, viktige ting, og folk blir sure fordi jeg har blitt så distre. Har ikke glede i noen ting og vil bare sove, men er ikke deprimert (dvs jeg kan le, koser meg med mann og barn, men er konstant sliten). Hva burde jeg gjøre? Banke samvittigheten ned med en lufthammer og ta ut et par dager, eller bite tenna sammen og fortsette å gå i svime og grine meg i søvn?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Nemen stakkars deg da !! Jeg personlig syns du absolutt burde tatt den en egenmelding! Det er jo det de er til for, at du kan bruke de hvis du trenger det. Noe jeg ser av det du leser at du trenger!! Lykke til! Klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Ta egenmelding, og bruk tiden på å sove! Det høres ut som du trenger det sårt!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Tusen takk for svar. Er bare redd for at de på jobben blir sur, eller at mannen synes at jeg "skulker" og ikke holder ut så mye som jeg bør. HI
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg er 14:14 NEI, du skal ta hensyn til deg selv du :-) Og hvis de blir sur (noe de sikkert IKKE blir, så får de bare bli sur)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Fikk beskjed fra personalavdelinga at jeg måtte redegjøre for hvor jeg er og hva jeg gjør hvis jeg får spørsmål om det i sykmeldingsperioden/under egenmelding, og jeg skal hjem til mine foreldre for å få litt avlastning (3-4 timer unna her) med hele familien i helga. Så vurderer å drite i hele egenmeldinga egentlig hvis jeg da ikke får dratt til familien og fått hvile. For hjemme er det ungemas 24/7, og overhode ingen avslapning eller søvn siden de står opp kl 5 begge to de fleste av dagene, også helg. HI
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Det er fullt lovlig å reise bort, det er helt avhengig av diagnosen. Hjelper det deg å reise bort for å få avlastning, så gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå