Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alle dere mødre fan av halloween?? Jeg har vært imot, og er det for så vidt fortsatt. Jeg synst det blir sånn merkelig måte å skaffe seg godteri på. Visst en ikke får, blir en sur.

Har valgt å ikke la barna gå, men vi koser oss heller og drar på kino hele familien, og spiser masse godteri.

Men så er det det med at ALLE andre går......føler meg som en dårlig mor som har valgt å avstå....

Hva tenker dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker alt som har med utkledning og pynting å gjøre, så jeg liker Halloween... Men jeg synes faktisk ungene mine er for små til å gå ute på kvelden enda (storebror er 7 da)

Vi pynter huset, vi finner frem kostymer, lager gresskar lykter til ute (ungene er helt med på det) og så har vi fest med venner.... masse brus og snop hjemme eller hos en av de andre... I år skal visstnok de vi skal til (på fest) gå å ringe på... jeg er ikke helt for det så jeg får se hva vi gjør, men vi må vel bli med på det tenker jeg...

Kommer ikke til å gjøre det hvert år før ungene kan gå alene..... (med venner såklart)

Skrevet

jeg liker karneval, men bare ikke alle disse grusomme kostymene. Barna har blitt skremt når de har åpnet døra, og nærmest fått kjeft da de ikke stod klar med godteriet.....

Det er det jeg ikke liker, utkledning er kjekt, bare ikke alt dette skumle....

Skrevet

Kanskje har de et HalloVenn arrangement i nærheten av der du bor? Der skal ungene kle seg i morsomme og snille kostymer og de samler snop på hver aktivitet. Mye kjekkere og ikke noe skummelt!

Skrevet

Så kult! Sånn Halloween liker jeg også, med utkledning og gresskar og masse godteri. Men tiggingen kunne vært et julebukk-opplegg (noe jeg aldri opplever lenger)

Skrevet

Nei jeg liker det ikke, og prøver å holde ungene unna i det lengst. Tror jeg skal klare det iår også, men må nok kjøpe inn litt ekstra godt i Halloween stil til kveldskos.

Å gå fra dør til dør skal jeg kjempe litt imot enda en stund.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Forbaska herk!

Håper vi skal klare å holde oss unna i år også.

Skrevet

Jeg liker det. Jeg tror det er bra for mange barn, spessielt de som er litt forsiktige og redde av seg, å få lov til å være "den skumle" selv en kveld.

Skrevet

Før var eg veldig negativ til Halloween. Men det har endra seg litt. Har en sønn, han er 5 år, og i fjor hadde vi Halloweenfest med venner og barn. Kun utkledning, pynt og skummel mat. Kjempekoselig, Utstyrte naboen med godteposer og så fikk barna gå dit for å ringe på og liksom skremme naboene. Kjempekoselig. Skal gjere det samme i år også, barna har gleda seg sia i fjor. Vi har et lite hus, men elsker å ha besøk og god mat og kaker :) Men det er ingen tradisjon for å gå knask eller knep her, og det har vi heller ikkje tenkt til.

Men dere som skal ha fest, blir det på mandagen? Vil gjerne ha fest, og har venner som gjerne vil komme på besøk, men mandag etter jobb passer dårlig. Vurderer å ha en utkledningsfest lørdag eller søndag i stedet.

Skrevet

I fjor hadde vi festen på lørdag og Halloween var vel på søndag.... Passet bare best m lørdagen!

I år skal ikke vi ha festen hjemme, men skal bort til noen andre venner og da er festen på mandag! (egentlig litt dum dag pga fritidsaktiviteter og skole dagen etter, men blir nok ikke så sent)

Eneste grunnen til at de vi skal til har festen på mandag (31.okt) er at deres barn skal gå "knask eller knep" det gjør ikke vi så derfor tok vi det den dagen det passet best =) =)

Skrevet

Vi er egentlig litt midtimellom.

Siden jeg vet at mange misliker dette (inkludert meg selv før jeg fikk egne unger) får ikke mine barn gå rundt på dørene.

Men dette er jo noe som snakkes om blandt klassekopiser etc, så vi kommer til å gjøre følgende :

Ungene får kle seg ut som de vil, og vi har gresskarlykt på trappa.

De som ringer på får godteri, og ungene her hjemme får også litt godt og ekstra kveldskos.

Dermed får 7 åringen også litt følelsen av at vi gjør noe utav det (siden det er en snakkis) men samtidig plager vi ikke andre.

Skrevet

Jeg lar min eldste gå Halloween. Hun vil det selv, og jeg har ikke tenkt til å nekte henne det. Det jeg derimot har snakket med henne om, er at jeg synes hun kan synge en sang for de som åpner døren. At hun skal takke hvis hun får godteri, og at hun skal si "det er helt greit", dersom hun møter på noen som ikke har godteri å gi bort. Hvis hun oppfører seg slik, ser jeg ingen grunn til at hun ikke skal få gå.

Jeg har aldri vurdert å nekte henne å gå. Jeg personlig synes Halloween er slitsomt og teit, men hun synes jo ikke det. For henne er det helt fantastisk å møte mange mennesker som har kledd seg ut og som vandrer rundt i mørket. Så får jeg heller passe på at hun oppfører seg bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...