Gå til innhold

Se her! Supre tips til påkledning av barn i vinterkulda..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

* Ull inntil kroppen, fleece over. Supervarmt og godt!! (NB! Ull vaskes ALLTID med Milo!!!!)

* ALDRI to lag bomull på føttene- det blir kaldt! Ullsokker er selvsagt best, men ett par bomullssokker holder varmen langt bedre enn to!

* Støvler er ISKALDT å ha på bena i minusgrader, uansett hva man har oppi. Også sherrox (sånne "forede vinterstøvler") er ubrukelige når det er ca 5 minusgrader eller kaldere. Kjøp skikkelige, vanntette vintersko. Varme føtter OG varme hender er viktig for å kunne holde varmen - hjelper lite med skikkelig vinterdress om fingre og tær er blåfrosne..

* Varme rundt halsen er like viktig som hender/føtter. På med hals/skjerf/budd og opp med glidelåsen!!

* Kuldekrem i ansiktet kan være en god invistering, særlig for små barn/sårt hud. Kjøpes på apoteket.

Husk; det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær!!

God vinter!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for råd, men er ikke dette noe man skjønner selv og vet fra før?

Skrevet

Ull må ikke vaskes med Milo men det annbefales...

Skrevet

De aller fleste gjør det ja - men etter mange år som ansatt i barnehage ser jeg at det alltid er noen som ikke aner hva som må til for å holde varmen på skikkelig kalde dager. Kanskje en eller to av dem får noen råd her nå?! :-)

HI

Skrevet

Ingen av mine fire barn har noengang hatt ull inn mot kroppen. Selv den mykeste angoraull føles som piggtråd, og jeg vil ikke utsette barna mine for det. Heldigvis er mannen min enig.

Skjerf har jeg aldri hatt på mine pga kvelningsfare. Selv nesteldstemann på 12 får ikke ha skjerf på.

Kuldekrem er fullstendig unødvendig så lenge barnet har normal frisk hud.

En vanlig fet krem, eller å la være å vaske ansiktet om morgenen, gir god beskyttelse mot kulde.

Varmt, pustende, vanntett fottøy er det viktigste, og at støvlene er laget slik at snø ikke kommer oppi.

Ta på barna votter, men bli ikke hysterisk om de river dem av seg tross fester. Noen barn (og voksne) orker ikke å ha noe på hendene.

Bruk sunn fornuft, det vil helst gå godt. Du kjenner ditt barn best.

Skrevet

Virker ikke sånn med alle spørsmålene her inne om de skal kle på ungen sin strømpebukse eller ikke ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...