Gå til innhold

Fly med 7 ukers baby, trenger tips og råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg helt angst.. skal fly med babyen på mandag og er så redd for å fly selv.. tror dere det smitter over på han?

Har hørt man skal amme når flyet letter men tenk hvis han ikke vil ha? funker sutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ute å fløy når babyen var 5 og 6 uker. Og det gikk helt fint(men jeg er ikke redd for å fly selv da). Jeg hadde også hørt det med å amme under letting og landing, men syns ikke det å virket så enkelt ned den selen babyen festes i, så det droppet jeg. Men hadde smokken klar da.

Min jente lå på brystkassen min og sovnet før flyet tok av, og sov til vi var landet igjen, ca 40 min. Samme på returen. Reagerte ikke på noe som helst.

Skrevet

jeg skal også fly, hvordan er den selen? er redd min blir å vri seg å ikke vil ha den på? er nervøs jeg også, men ikke flyskrekk da, liker det bare ikke..

Skrevet

Hmm, nå må jeg tenke meg om, nesten så jeg ikke husker hvordan den selen var, den ammetåka altså.

Men jeg mener å huske at den tres rundt babyens mage også festes den i din sele. Så babyen kan enten sitte med ryggen til deg eller ligge med magen mot deg. Jeg syns det var best at hun lå med magen mot meg. Men selen sitter ikke stramt, så tror ikke det skal være noe problem i forhold til større babyer.

Kan hende det hadde funka å amme med selen på, man hører jo om de som gjør det, men jeg syns det virka litt knotete.

Skrevet

Bra du skrev innlegget før meg.

Min baby vil være 3mnd når vi skal reise. Har flyskrekk selv, men vi reiser såpass mye at jeg blir mer og mer kurert.

Hvordan er der med dotter i øra på de små? Kan man kjøpe noe å sette i øra dems, eller?

Er så livredd for hyl skriking hele turen.

Skrevet

Det er anbefalt å amme for å unngå dott i ørene. Og som jeg skrev over, det var ikke så enkelt å få til. Men det gikk bra allikevel for vår del.

Skrevet

Selen kan slakkes og strammes som du vil, så for meg og jenta mi på 5 mnd var det ingen problem å amme på vei opp og ned.. Men har hørt at tutten skal gjøre samme nytta, eller om de drikker noe fra kopp eller flaske :-) Vi fløy til kreta, og hadde de setene hvor du har ekstra benplass, da fikk vi babyseng til å henge på veggen, så om du skal fly noen timer så er det absolut til å anbefale :-) Det går sikkert kjempefint med dere, god tur :-) Gruet meg veldig jeg også, selv om jeg i utganspunket ikke er redd for å fly.. men det gikk over all forventning :-)

Skrevet

Jeg har flydd masse med mini på 6 mnd. Det går sikkert fint! Vi har aldri hatt plager med ørene. Han sovner vanligvis med en gang.

Ellers er mine eneste råd å ha med minst mulig stæsj utover det aller nødvendigstesom skift og mat (husk at det kan bli forsinkelser) og bæresele til å ha inne på flyplassen. Og lenke til smokken.

Selen festes rundt magen på baby. Min merker den ikke.

God tur!

Skrevet

Jeg har også flydd mye med min lille, både sammen med mann og helt alene.

Ikke noe problem å amme med selen. Det er nok litt forskjellig om amming er nødvendig. Min begynte å gråte litt en gang jeg ikke ammet, men da fikk han bare puppen, så gikk det over med en gang. Men for flere i barselgruppen har det holdt lenge med smokk.

Enig i at man bør ta med så lite som mulig. Jeg har i tillegg tatt med babydyna slik at jeg har litt avlastning til armen. Dersom du er så heldig at det blir et ledig sete ved siden av kan babyen dessuten ligge på dyna. Det var veldig deilig da vi fløy langt.

Og prøv å være så rolig som mulig. Babyen merker det om du blir redd eller stressa.

Lykke til og god tur!

Skrevet

Det gikk over all forventning da vi fløy med vår lille sovehjerte på 7 uker :) Flyduren er litt som billyden. veldig beroligende. Amming funket bra! Jeg hadde henne i bæreselen på flyplassen og selvfølgelig når jeg tok den av og vi satt på flyet så kom DEN bæsjebleia i det vi var på vei ut av rullebanen :) haha. stakkars gamle mannen som satt foran. Da måtte vi jo vente med å bevege oss før lyset med sikkerhetsbeltet var slått av! ja, det luktet. men når vi reiste oss for å gå på toalettet så syntes alle at hun var så liten og søt uansett så det gjorde ingenting. Og skifte bleie på det lille flytoalettet gikk overraskende bra også :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...