Gå til innhold

Hvor mye forteller man læreren (skolen) om problemer ift skilsmissebarn og samarbeid mellom foreldrene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på utviklingssamtale for gutten min til uken, og lurer da på dette i overskriften fordi samværet hos faren ikke fungerer i det hele tatt. Dette tærer jo på gutten, og kan iblant forårsake humørsvingninger, "anfall" (sinne, gråt) og innesluttethet. Men hvor mye forteller man læreren i en slik situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville fortalt så mye som mulig slik at læreren vet om dette, hva som er årsaken og at læreren kan observere og kmme med tilbakemeldinger.

Skole og hjem hører på mange måter sammen og da er det like greit for skolen å vite om ting som skjer i hjemmet som man påvirke barnet som at vi syns det er greit å få vite om tings om skjer i skolen.

Samarbeid til barnets beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer og skolen kan være en kjemperessurs, så det er ikke bare for at lærer skal forstå barnet bedre. Vår skole ble informert tidlig om skilsmissen, og satte igang med å gi barnet mulighet til å prate først med læreren, og deretter jevnlig med helsesøster, fordi en utenforstående fagperson kan være god for barnet å ha som ekstra støtte, der spiller ikke lojalitet etc så mye inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...