Gå til innhold

Kronisk syk og barnehage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter begynnte i barnehage for vel et år siden, hun plages med astma og er opprert i spiserøret, noe som gjør at hun blir lettere syk enn andre barn, derfor kom hun raskt inn i barnehage i priotert gruppe, nå som det er høst, blåser og regner sidelengs skal det ikke mye til for henne å bli syk, jeg har spurt om det er noen mulighet for henne å bli inne når været er som verst, når i tilegg er begynnt å hoste etter andre dager med styggevær ute, det eneste de kan være behjelpelig med, er at hun kommer sist ut, og først inn, og det er jo flott det, men ka inneholder egentlig dette med å komme inn i priotert gruppe for at en er kronisk syk, noen som vet, veldig takknemlig for svar ,-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr bare at hun fikk raskere plass fordi hun er kronisk syk. Har ikke noe å si for hverdagen i barnehagen annet enn at de kanskje tar henne sist ut og først inn og slik ;P

Prioriterte barn kan også være barn av enslige og barn som kommer fra et annet land.

Skrevet

Du kan nok ikke kreve at barnet ditt skal holdes inne, hvis barnet ditt er friskt nok til å komme i barnehagen så er hun frisk nok til å være ute.

Hvis hun skal være inne så tar hun opp en hel voksen fra avdelingen i mye av kjernetiden og gjør det vanskelig for de andre å utføre planlagte aktiviteter, turer og lignende samt at det faktisk kan skape farlige og uoversiktlige situasjoner for de andre barna med for få voksne ute. Hvis du fortsatt mener hun skal være inne, og har legen på din side, så må barnehagen og du snakke med ppt for å få støtte til dette slik at det ikke går utover de andre barna på avdelingen.

Skrevet

Du kan ta en tlf til PPT, de kan gi deg veien videre også.

Beste hadde vært om hun hadde fått en assistent i bhg som kunne være med henne inne. Det burde la seg gjøre, men må frigi midler til bhg.

Skrevet

Jenta mi går i en halvstor barnehage påbygda.

2 hus mebn 3 avd i hver.

Rundt 40 unger i hvert hus tenker jeg.

det har ALDRI vært noe problem å holde unger inne der.

jenta mi har vært inne mange ganger når hun har vært syk.

Altså, jg sender IKKe en syk unge i bhg, men hvis hun f.eks har væet syk og hjemme ei uke - så hun er frisk men redusert.

Spøe jeg om hun kan være inne så får hun det.

Der gå de ofte ut i smågrupper så vidt jeg har skjønt. Så hun er da inne med begge gruppene. Hun er 2 år.

• 5 uker senere...
Skrevet

Din datter er tatt inn på prioritet, men det betyr ikke at hun kan "legge beslag" på et personale slik du ønsker. Prioritet kan være alt fra din datters kroniske sykdom til søskenprioritet.

Du må be bhg søke kommunen om tilskudd til assistent, men dette får de kun om lege kan skrive et sakkyndig brev/dokumentasjon på at din datter av medisinske årsaker behøver å holdes inne på uværsdager og bhg ikke på nåværende tidspunkt ikke har resursser nok til å følge dette uten en ekstra personale. PPT (jobber der selv) har ikke noe med slike tilfeller å gjøre i første omgang. Dette skal bhg ordne selv når det ikke er snakk om annet enn at barnet blir raskere syk.

Når det er sagt, så syns jeg at du heller for holde henne hjemme dersom du mener det er utetide i bhg som gjør henne syk..jeg for min del har ingen tro på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...