Gå til innhold

Drikke seg brisen alene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg drikker alkohol av og til når jeg er alene. Har blitt mer og mer i det siste, og blir brisen eller småfull.

Tenker på alkohol når jeg våkner og "må" ha det i hus.

 

Føler kanskje det begynner å bli et problem, men det er vanskelig å stoppe.

 

Drikker nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hender jeg drikker alene også, men dadreier det seg om to, maks tre glass vin og det skjer kansje to ganger i året det kan jeg bli litt brisen av. Det du beskriver høres ut som noe annet. Hvis du har vanskligheter med å stoppe og du må ha det i hus ol da har du et problem. Det er ikke sikkert du er alkoholikker enda, men du har et alkoholproblem. Snakk med legen din eller eventuelt andre som kan hjelpe deg å slutte før problemet tar overhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har absolutt fått et alkoholproblem når det har blitt så viktig for deg at du MÅ ha det i hus, tenker på neste drink fra du våkner om morgenen osv.

 

Slutt før det er for sent!

 

Har du ansvar for barn også? Dette kan fort gli ut i feil retning og det unner du ikke barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil si at det er et problem og det er begynnelsen på noe som kan bli et stort problem.

 

Jeg kan også drikke et glass vin eller to hjemme alene en fredags kveld, men det stopper også der (slik det gjør for de fleste). Men det er når man ikke klarer å unnvære de to glassene at det er et problem. Når man må ha alkoholen, når man tenker på den konstant, lager unnskyldinger overfor andre for å kunne sitte hjemme å drikke og når man får panikk fordi man ikke har alkohol i huset.

 

Ta kontakt med fastlegen. Søk hjelp! Om du har barn så skylder du barna dine å få hjelp før problemene blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det akkurat som deg Hi for kort tid siden. jeg skrev et innlegg om det her jeg også og fikk en del tilbake meldinger. Etter det skjønte jeg at det måtte ta slutt. Jeg trodde faktisk ikke at jeg skulle klare det men jeg har klart det :)! Er sikkert gått 6-7 uker nå og har kun drukket ved to anledninger. Og det var i festligere lag. Altså, ikke alene hjemme!

Har du barn? regner med du drikker mens du har de? Tenk på barna dine. Selv om de ikke gjerne ser el merker det nå så kan dette fort utvikle seg og balle på seg! Og barna blir eldre.. Bestem deg for og begynne et nytt og bedre liv i dag! Du kan klare det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har gitt meg noe å tenke på, og jeg ser at jeg kanskje

har fått et problem.

 

Det værste er jo at jeg av og til må gå til jobb fordi jeg antagelig ikke er kjørbar.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...