Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Dersom man har en vanlig fødsel etter KS. Noen som har opplevd dette?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Mamma fikk beskjed om det siden hun fik meg og min bror tett. Jeg var stor og keisersnittet var ikke så "gammelt"
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Teknisk sett er det mulig, særlig dersom det har gått kort tid siden keisersnittet. Dersom det har fått gro noen år er det mindre risiko. Derfor blir fødende som tidligere har gjennomgått keisersnitt nøye overvåket når riene begynner å bli sterke. MEN det er utrolig sjelden, og historiene egner seg mest til å skremme gravide med. Jeg har aldri hørt om noen som har opplevd dette eller som kjenner noen som har opplevd dette. Hvis man derimot har hatt TO keisersnitt (eller andre operasjoner i livmoren som kan svekke den), får man ikke prøve å føde vaginalt. Da vil det bli obligatorisk planlagt keisersnitt før termindatoen.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 En risiko som alt annet. Jeg tenker automatisk at man har tuklet med livmoren og laget arr i vevet, da kan nok noe skje en sjelden gang. Husk at det du spør om skjer sjeldent!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 00,39 ; flere og flere sykehus tilbyr nå å forsøke vaginal fødsel på tredje forsøk dersom man har 2 KS bak seg, og dersom mor har sterke ønsker om dette. Selvsagt med de nødvendige forsiktighetsregler.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Ja det er akkurat det jeg lurer på da... Hvor sjeldent det egentlig er? Jeg har jo hørt at det kan skje, men aldri hørt om noe konkret sak. Derfor jeg lurte på om noen her inne kjenner noen som kjenner noen... :-) Takk for svar forresten! :-) HI
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Ingen som kjenner noen som kjenner noen?? :-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 http://www.jordmorsiri.no/ekspertsvar/3486/expert_chat_message/item_normal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå