Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Synes dere det? Vurderer den eller Name It. Name It sin er jo en del billigere,men gjør det bra i tester.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg syns det ja. Jeg syns komfort er vel så viktig, og der kommer ofte de billigere dressene til kort. De er ofte tykke og stive.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Men er Reimatec like god som Reimatec+ ? Ser at + dressene er dyrere, også er de ikke like fine synes jeg HI
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Tec+ har ekstra forsterkninger på nedre del. Den er dermed litt mer slitesterk.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg hadde valgt Polarn O. Pyret sin, den kom bedre ut i de viktigste detaljene som vanntetthet og pustevne enn Reima dressen, og den kom totalt på 2plass i testen. Den var også mye billigere enn Reima sin også http://www.polarnopyret.se/sv/Main-Menu/Vara-kategorier/Ytterplagg/?sectionid=clothes&subsectionid=outdoors
Hufsla Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 for noen her er jo Reima hellig, men etter min mening ganske oppskrytt. Ikke verdt prisen. Vi hadde en fra reflex som var like god. Den holdt varmen like godt, holdt ungen like tørr og varm. Men reimadressen ble først utslitt. tec+ holder ikke en hel sesong det heller.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 Har til nå aldri betalt fullpris på en reimadress, og har etterhvert hatt ganske mange. Har stort sett betalt under tusen for dem. Da er det ikke så mye penger. Begge barna har brukt hver dress i to sesonger. Alt i alt, mye for pengene. Likte ikke Name It like godt, den var god og varm og hadde glatt fór, men er en tyngre dress. Reima er lettere å bevege seg i. Vi har ikke hatt reimatec+, bare reimatec. Reflex ble barna kalde i, hvertfall mye fortere enn i reima.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg er ikke fornøyd med Reima, liker bedre Mikk Line og Troll. De har også løst for så de fungerer som vår/høstdress også.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #9 Skrevet 20. oktober 2011 Elsker reima. Kjøpte flotte dresser til barna i januar. 2 for under 1000,- Absolutt verdt det!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 Vi sverger til Reima og er veldig fornøyd. En ting veldig få tenker på er tyngde på dress. En ting er hvor tung den er i utgangspunktet, en HELT annen ting er hvor tung den er etter en dag ute i regn og slaps. "Billigdressene" suger til seg vann som en svamp og veier plutselig ekstremt mye mer. Dette skjer ikke med merkedressene. Men hver sin interesse. Alle får kjøpe de de selv anser som nødvendig, men jeg anbefaler hvertfall Reima.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #11 Skrevet 20. oktober 2011 M.a.o. kan jeg være fornøyd med kjøpet til ettåringen:-) Investerte i reima dress siden jeg ikke visste om noe annet. Vurderte name it litt, men siden jeg har null erfaring tenkte jeg at jeg starter med den som er best i test. For den er sikkert ikke best i test uten grunn.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #12 Skrevet 20. oktober 2011 Hvilken dress du ble velge, kommer an på alder og aktivitetsnivå på barnet ditt. Til de aller minste barna er Reima helt topp, ettersom den er myk og lett. Dette er egenskaper som slett ikke er så viktige når barna er litt eldre og kan gå/bevege deg greit på egen hånd. Da er slitestyrke en av de viktigste prioriteringene - og her kommer Reima VELDiG dårlig ut! Da ville jeg heller gått for f.eks. Helly Hansen eller Reflex. Fordelen med Reflex er at den koster halvparten så mye som de andré to jeg nevner her, uten at det er merkbart op kvaliteten! Husk forøvrig at ALLE slike dresser "hater" vaskemaskinen (BRUK MILO ved vask!!!) Og at man MÅ !!! Imprignere dressene før bruk første gang, og etter HVER vask for å beholde vanntettheten..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #13 Skrevet 20. oktober 2011 Ja! Men når barna blir større må de ha tec og deretter tec+. Pga. slitestyrken.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #14 Skrevet 20. oktober 2011 jupp! Hatt bare reima til barna mine og de har vært absolutt fantastiske! Har heller aldri hatt hull el noe sånt i våre dresser. Så synst de er slitesterke jeg da:) Fått veldig mye skryt av bhg og for disse dressene!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #15 Skrevet 20. oktober 2011 Man MÅ ikke impregnere dressen før bruk og etter HVER vask nei. Kanskje de billige dressene, men ikke Reima, og egentlig ikke Reflex heller, selv om den må impregneres oftere enn Reima. Men å vaske med vanlig vaskemiddel og tøymykner = å ødelegge dressen, det stemmer. Bruk milo eller spesialvaskemiddel for tekniske stoffer.(F eks Nikwax) Hilsen en som selger slike dresser(og mamma til barn med sånne dresser)
Hufsla Skrevet 20. oktober 2011 #16 Skrevet 20. oktober 2011 Feil, "billigdresser" suger ikke til seg mer vann enn andre. Dvs noen gjør nok det, men slettes ikke alle.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #17 Skrevet 20. oktober 2011 Hvor kjøper dere impregnering da?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #18 Skrevet 20. oktober 2011 Der dressene selges eller sportsbutikk.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #19 Skrevet 20. oktober 2011 Takk :-) Off topic, men da har jeg vært å kjøpt det på sportsbutikken, geniale saker som kan brukes til klærne, skoene og regndekkenet til hesten :-) Og dressene, selvfølgelig! Her skal det impregneres :-)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #20 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har prøvd både Reima og name It, og er like fornøyd med begge. Jentene mine hadde Name-It da de var 1 og 2 år, og de satt i søledammene med de, uten å bli våt. De er minst like myke som reima, med samme kvaliteter. Eneste forskjellen jeg vet er at Reima sine sømmer er tapet overalt, mens Name-It sine kun er tapet på utsatte steder (bl.a.skuldre, rompe osv).
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #21 Skrevet 20. oktober 2011 Ikke ta name it. Jeg syns den med stjernene var så fin. Men når jeg skulle ta den ned fra stativet og studere den veide den veldig mye og var utrolig stiv. Hang den bare tilbake igjen og den får bare være så fin, billig og best i test den vil for min del.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #22 Skrevet 20. oktober 2011 Ja, det er den. Men jeg er ikke noe stor Reima fan. Den er ike så dyr heller, er den vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå