Gå til innhold

To av jentene på datteren min sin avdeling i barnehagen har BH på seg.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De er 4 og 5 år og bestevenninner.

Datteren min er 5 og er veldig opptatt av det.

 

Hva synes dere om at småjenter kles opp som damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synest ikke noen om det, hadde ikke latt min datter få på seg bh i så ung alder. Men det er nå min mening. Har unger i bhgvår, i 4 års alderen som kommer nysminket, synest det også er vel tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på det merker jeg. La nå barn være barn så lenge de faktsik er det. Reagerte på ei datter til min venninne.. (datra på 10) hun bruker også bh. ikke topp slik vi startet med med bh. syns det er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bh med spiler?

 

Eller bare sånn liten trøye, som ligner en sports-bh?

 

Er det slik med spiler så skjønner jeg ikke hvorfor de bruker det, og ei heller hvorfor foreldrene har kjøpt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det bedre om det bare var en topp? På små barn i barnehage?

 

Jeg synes personlig det er groteskt, og er et resultat av foreldrenes 1) mentale problemer, 2) mangel på refleksjon over seksualiseringen av små jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min guddatter er fem år gammel og bruker gjerne sånn sportsbh-lignende topp. For omtrent to år siden begynte eldste søstra til min guddatter å bruke bh, og jeg tror de to yngre søsknene ble litt inspirert. Mellomste er 7 år og bruker også slik topp.

 

Jeg synes ikke noe om det. Min datter får beskjed om at det er noe som hører ungdom og voksne til, ikke barnehagebarn om hun får lyst til å gå med bh i så ung alder.

 

Selv brukte jeg også "bh" (sportsbhtopp) når jeg var 6-7 år gammel, men kun fordi jeg var inspirert av spice girls og ville være som de. Brukte det kun når jeg lekte at jeg var en av de. Men å være opptatt av å bruke bh, og bruke det daglig er noe helt annet...

 

Synes forøvrig også det er dumt med bikini til barn. Aldri syntes noe om slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig, bikini til småjenter er fælt! Men da jeg skulle ha badetøy til jenta mi uten at det var bleiebukse var der bare badedrakt eller bikini. Hvorfor finnes det ikke badebukser for jenter? Jeg nekter å kjøpe bikini til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj...minner meg om da jeg var i USA for noen år siden hvor jeg så en liten jente som hadde g-string bikini. Jenta var kanskje 6-7 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

in datter på 5 år har slike topper som man får kjøpt på hm sammen med truser. med hello kitty og minnie mus på. Kan ikke si at jeg synes det ligner BH da men. Jeg brukte slike da jeg var liten selv jeg, og jeg gikk ikke rundt å trodde det var en BH! Synes mange her inne har rare meninger altså om dette er galskap.

 

Men sminke på 4 åringer... Den er drøy. Datteren min får leke seg med sminkesettet sitt som hun fikk i bursdagsgave om vi er hjemme. men de sminker seg som regel som dyr eller prinsesser da, altså lekesminking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...