Gå til innhold

Er det mulig å trene seg utbrent? Hjeeeeelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg er skikkelig på felgen nå. Trener 3 ganger i uken, og går på diett som tilsier at jeg får i meg kanskje litt for lite mat. Nå føler jeg meg utbrent og orker ingenting. Har hatt det slik i 1 uke nå, og vil at det skal gå over. Har hoppet over de to siste treningsøktene, fordi jeg er kvalm og svimmel, samt slapp som en fisk.

I morgen reiser mannen avgårde på en langweekendtur, og jeg gruer meg til å ta hele ansvaret her hjemme, fordi jeg ikke eier en milliliter med energi!

Jeg er en person som aldri pleier å kunne klare å sove før til kvelden. Altså, jeg klarer ikke legge meg ned å ta lurer, og om jeg først står opp på morgenen, klarer jeg ikke legge meg igjen rett etter. Men de siste dagene siden sist torsdag, har jeg sovnet en gang eller to pr dag! Og natt til lørdag sov jeg i hele 11 timer, og våknet trøtt!

Er det noen som har noen tips til hva dette kan være? Kan legge til at jeg er endel kvalm og svimmel også. Er dette noe jeg har trenet på meg? Er kroppen min utslitt? Må legge til at det føles som om jeg ikke har krefter til å holde kroppen oppe. Begynner å skjelve i beina. Og svetter enormt på natten. Hva i alledager skjer med meg????

Jadajada, jeg skal oppsøke lege, men han har venteliste herifra til måååånen! Så i mellomtiden vil jeg høre her inne om det er noen som vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spis mer,. drikk mer,..

drikk melk, spis frukt, det kan hjelpe..

du får i deg for lite,..

jeg blir også slik om ejg ikke spiser nok..

Skrevet

Hva slags diett er det du følger?

Jeg tror neppe dette handler om overtrening. Du blir ikke overtrent av å trene tre dager i uka. Det er nok snarere kostholdet ditt det er noe galt med, kutt det ut og spis vanlig.

Skal du ha ansvar for barn alene skal du ikke gå rundt som en zombie. Spis!!!!

Skrevet

Ja, den siste uken har jeg spist riktig. Masse frukt og masse kjøtt, så når vil det gå over???

(nå har jeg faktisk fått første mens etter fødsel, så det kan kanskje ha noe med det å gjøre?)

Skrevet

Ja. Glemte å skrive det i hovedinnlegget, ser jeg, men jeg spiser masse nå. Var kun en dum diett der jeg selv fant ut at jeg skulle spise mindre enn jeg forbrant, slik at treningen skulle gi kjappere effekt.... Litt sånn lavkarbo lignende......

Men hvor lang tid tar det før jeg blir kvitt kvalmen og utmattheten? Har jo vært flink til å spise masse ris, kylling/biff/fisk og salat + masse frukt den siste uken....

Skrevet

Det tar litt tid før kroppen din venner seg til lavkarbo, gjerne flere uker. Når jeg har begynt på det har jeg måttet trappe litt ned på treningen i starten, for så å komme sterkere tilbake. Hodepine og svimmelhet er helt normalt i starten. Viktig å drikke nok selvfølgelig.

Hvis du nå propper i deg ris og frukt så har du vel fått karbosjokk kan jeg tenke....

Skrevet

Det høres ut som om du er underernert. Øk kaloriinntaket til runde 2000 kcal om dagen og drikk mye så føler du deg nok snart bedre.

Alternativt har du et virus som gjør deg trøtt uten så mange andre syptomer.

Jeg kan ikke tenke meg at du er utbrendt av å trene tre ganger i uka. Utbrendthet er hovedsaklig en mental "sykdom" som kommer etter lang tid med stress og press.

Skrevet

Har gått på lavkarbo on and off i 2 år snart, men aldri trena på lavkarbo. Det skal jeg aldri gjøre igjen.

Nei, inget karbosjokk :) Gikk gradvis fra null karbo til mer og mer :)

Vil heller trene enn å gå på lavkarbo om jeg må velge....

HI

Skrevet

Ja. Var kanskje feil bruk av ord. Mente ikke utbrent, men mener kanskje på felgen.

Er helt kake, liksom.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...