Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Hørte nettopp et intervju med en tannlege på radioen. Munnskyllevannet misfarger tennene. De får brune flekker, slik som ved røyking og mye kaffedrikking. En forsker ble også intervjuet, hun kunne fortelle at munnskyllevann ikke burde brukes fordi mange av dem inneholder bakteriedrepende middel, noe som i værstefall kunne gjøre at man blir imun mot antibiotika. Begge mente at munnskyllevann ikke burde brukes av friske mennesker.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Hva slags munnskyllevann er det snakk om da? Jeg skyller med vanlig flourskylling, uten smak, lukt eller andre dikkedarer, bare flour. Det må vel være ok? Det er tannlegen som anbefaler det til meg siden jeg har tenner som sitter så tett at det nesten bare er flourskyllingen som kommer til mellom dem..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Fluorskyll var ok om man ønsket mer fluor, dette var heller ikke nødvendig, men greit om man ville være på den sikre siden mtp. hull. Det var munnskyllevann de siktet til, noe vi er i verdenstoppen til å bruke.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Noen som ikke har visst at munnskyllevannet fra apotekene ikke lager vansker? De butikkjøpte er ikke av samme kaliber, og skaper ikke samme vanskene. Corsodyl er det en ikke skal pusse tennene med samtidig. DET skaper brune tenner om en pusser tennene med tannkrem samtidig. Men dette trodde jeg alle visste?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Corsodyl og listerin ble nevnt. Men alle som hadde bakteriedrepende middel (klorhexidin og en type til) ble frarådet å bruke.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har også hørt at munnskyldevann kan gi gule tenner. Hvorfor, det husker jeg ikke. Har også lest at for mye fluor er skadelig for tennene.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 Fluor er ikke godt for noe. Er en grunn til at man nesten ikke finner tannkrem med fluror i sverige og danmark.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Er det ikke slik at fluor gjør tennene myke og lettere å få hull? Det var noe sånt...husker ikke helt.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg bruker Cordasyl ca en gang i uken. Er dette skadelig? Sliter med visdomstennene. Fluor er VELDIG skadelig. Ødelagt tennene til mannen min, siden han kommer fra et land hvor de tilsetter fluor i vannet. Man kan få kreft og barn med Downs syndrom om man får for mye fluor i seg. Så ikke svelg
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 Fluor er IKKE skadelig i anbefalte mengder, og er hovedgrunnen til bedret tannhelse her til lands. Det er først når fluor brukes i for store mengder at det har bivirkninger.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 Mange forskere sier at all bruk av fluor har skadevirkninger.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #12 Skrevet 19. oktober 2011 Hehe, ja la vær å bruk fluor og se hvor fine tenner dere får.. Fluor-hysteriet trodde jeg var lagt igjen på 80- tallet. Alt med måte, man bør jo følge doseringen og ikke drikke det.... Jeg skyller tennene med listerine - litt utvannet vel å merke, greier ikke ha det i munnen om det er rent. Har fine hvite tenner uten hull, og god ånde. Må ha fluor- skyll. Lener meg heller på hva tusenvis av tannleger sier i stedet for en eneste en. Men man kan få gule tenner av visse typer munnskyll, særlig denne cordysol eller hva den heter (brun flaske). Dette står jo også på flasken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå