Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har aldri planlagt en sydentur før, men vi har bestemt oss at vi skal ta en familietur til Italia til våren, min mann og jeg sammen med vår ettåring. Vi vil gjerne dra til Verona, som jeg tror ligger i Toscana, og vi vil gjerne se litt av "Romeo og Julie-severdighetene".. Vi skal være der i maks 8 dager tenkte vi., og vil gjerne få med oss en del severdigheter og ting som man må få med seg når man er i Italia, besøke vingårder og gamle bygninger osv... Jeg har desverre lite peiling på alt som har med reise(fly, hotell, osv) og severdigheter og "must see-'s"... Jeg vet helt ærlig talt ikke hvordan jeg skal gjøre dette her!! Er det noen snille damer her ikveld som vil hjelpe en håpløs husmor? Setter stoor pris på hjelp!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg og en venninne reiste til Roma for par år siden. Jeg er ikke reisevant, så fant alt info på nettet på forhånd. Planla det viktigste serverdighetene vi ville få med oss, fant ut hvordan vi kom oss frem til de forskjellige stedene. Google ble flittig brukt av oss da. Vi bestilte reisepakke (fly+ hotell), for vi syns det var fint å kunne slippe stresset med å finne en bra hotell i Roma. Vi fant en pakke med hotell som lå midt i sentrum med kort vei til de mest kjente serverdighetene. Og billig var det også. Jeg er heller ikke reisevant, men siden jeg satt mye og googlet roma, så kom vi oss lett frem til de forskjellige stedene. Min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Takk for at du delte din erfaring, jeg blir lettere forvirret av google jeg Hva bestilte dere via, flyselskap/nettside e.l.?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Vi bestilte via expedia.no. Syns de hadde veldig bra pris på pakkereiser. Da gikk vi inn og søkte på den datoen vi hadde lyst til å reise + retur. Og til byen vi skulle til. Så kommer det opp flere alternativer, så leste vi bare om de forskjellige hotellene, så på prisen og hva andre gjester som har bodd der skrev om hotellet.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Om du er helt nybegynner kan det lønne seg å ta det gjennom et reiseselskap altså, det koster littegranne mer, men de skredderdyr ferien din for deg. Jeg har vært i Italia flere ganger, fineste turen fløy vi til Piza, kjørte buss til Sienna også videre til Firenze. Var også på sightseeing på et vinslott som laget vin til vatikanet. Fikk se alle prosessene fra vinplukking til ferdig vin og smake til slutt. Besøkte også en olivengård. Var et selskap som satte sammen turen vår, jeg ville aldri greid det alene.. Om du skal til Firenze er det mange steder man kan leie feriehus, idylliske hus med hage, og det hadde kanskje vært det greieste om dere skal reise med barn? Dere kan leie bil og kjøre rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå