Gå til innhold

Noen som har mottatt foreldrepenger, eller bare har litt peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student men har jobbet som ekstravakt og hatt ei fast stilling en liten periode. Kravet er jo at man må ha jobbet 6 av 10 mnd før fødsel og det har jeg gjort. Har sendt inn de 7 siste lønnsslippene til NAV nå, men den ene mnd hadde jeg bare utbetalt 800 kr, da jeg gikk fra forskuddsbetaling (faststilling) til etterbetaling (timebasert)

Tror dere dem blir å ta med denne mnd i beregningen eller kan de se på de andre 6 mnd?

Tar de den med er gjennomsnittet på 15 000 i mnd, tar de den ikke med er det på 18 000 i mnd.. Så det er jo en stor forskjell!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sendt inn en eneste lønnsslipp jeg, har bare krysse av på at jeg er ansatt og skrevet hva jeg tjente siste måneden før jeg sendte søknaden.

Så tar nav kontakt med arbeidsgiver for å sjekke at du har oppgitt rett lønn, og arbeidsgiveren min har da oppgitt hva jeg har tjent siste måneden(e), det er hva jeg har fått i foreldrepenger.

Har de begynt å spørre etter lønnslipper?

Skrevet

Siden jeg ikke har jobbet fast hele perioden leste jeg at jeg måtte ta kopi av lønnslipper og sende til de sammen med søknaden.

Arbeidsgiver sendte inn det "intektsopplysningsskjemaet" som de skal sende inn, der skrev hun hvor mye jeg tjente i snitt i mnd.

Men så fikk jeg for en uke siden enda et brev om at arbeidsgiver også måtte sende inn kopi av lønnsslippene mine samt brutto inntekt hver mnd skriftlig...

Så ja, de krever mye! iallefall i mitt tilfelle :/

lurer bare på hva jeg kan belage meg på å få utbetalt..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...