Gå til innhold

Hvor/hvem skal får man info fra?


Nesna

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:)

Jeg lurer på hvor man får info fra. Tenker da på ting som svangerskapskurs, pappakurs, oppfølging mm. Jeg går til fastlegen nå, er gravid i uke 12. Det er helt greit, men lurer på hvrdan jeg skal forberede meg videre fremover. Ringte helsestasjonen ang jordmor, men de sa at man ble ikke innkalt før i uke 18 tror jeg. når jeg spurte de om info så var svaret at disse tingene måtte jeg finne ut av selv... Jepp. Service minded..

Så, siden dette er min første gang lurer jeg selvfølgelig på ALT! Har dere noen tips om hvordan man skal gå frem for å forberede seg? Finner selvfølgelig ut mye på nett, men det må vel være en oversikt over dette noen plass.

Blir glad for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt det du lurer på skal fastlegen kunne svare på:-) Kanskje han/hun ikke skjønte at du trengte litt mer info.... Lurt å skrive ned spm til legetimen,for man glemmer jo hva man lurer på når man er der;-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva??? I all verden...

Jeg er 10 uker. Var hos legen min forrige uke for førstegangsmøte for å skrive helseskjema.

Fikk beskjed om å ringe jordmor selv, gjorde det & fikk time i uke 14.

Jeg synes det er mer kos å gå til jordmor, selv om jeg er superfornøyd med legen min... Men synes at jordmor har bedre tid & det er jo dette tema de er eksperter på! Hos legen fikk jeg hefter & liten bok om graviditet. Noe alle skal få.

 

Synes dette var helt uakseptabelt av de.

Stakkar... er ikke så lett å være førstegangs & lure på ting, og så får man slike svar!!!

Jeg er annengangs, men mange ting føles som for første gang igjen!

Så noe jeg har glemt & lurer på...

 

Prøv & ringe en gang til, fortell om situasjonen, at du er førstegangs & litt usikker på når du skal dit...så får vi håpe at "hun" er i et bedre humør denne gangen! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...