Gå til innhold

Føler meg så nedfor og apatisk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nok litt tendenser til å bli litt deprimert, og i alle svangerskapene har jeg vært veldig deppa. Men dette har alltid gått over etter fødsel og jeg så frem til det denne gangen også. Men nå, tre uker etter fødsel, er jeg helt uttafor. Er helt apatisk. Sitter inne foran tv'n hele dagen og trøkker i meg godteri til jeg blir kvalm. Og kvalm av meg selv! Klarer liksom ikke komme meg opp av sofaen og kommer meg ikke ut. Føler meg så utrolig ensom. Mannen er på jobben hele dagen og de store ungene i bhg, og jeg snakker knapt med et menneske.

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Koser meg med nurket mitt og tenker liksom at dette ikke kan være fødselsdepresjon fordi jeg har masse gode følelser for nurket og knytter meg fint til henne. Men samtidig er jeg så nedfor, ensom og apatisk. Lurer på om dette kommer til å gå over av seg selv... Har nevnt det for mannen, men han finner alltid noe annet å gjøre eller snakke om. Han snakker generelt lite med meg om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det først du må gjøre er å snakke ordentlig med mannen din. Det er såå viktig at dere har en god dialog og at dere støtter hverandre. Jeg syntes hvertfall det er ufattelig viktig i mitt forhold.

Det du også kan gjøre er kanskje å starte dagen med tur i frisk luft, endre kostholdet ditt litt og starte så smått å treffe litt folk? Jeg merker selv jeg fort blir deppa om jeg ikke treffer folk.. Hvertfall en liten tur! Lykke til:)

Skrevet

Jeg føler med deg. Det høres ikke ut som en god situasjon, og det kan være mange grunner til hvorfor du har det sånn. Min første tanke når jeg leser innlegget ditt, er om du får i deg nok næring, vitaminer og energi i hverdagen. Kanskje du skal ta deg en tur til ernæringsterapeut? Jeg opplevde hvertfall forskjell på humøret denne gangen som jeg var booostet med vitaminer og sunn mat. Både under graviditet og barsel. Les evt blogginnlegget mitt. For å gi noen tips til hva du kanskje kan gjøre for å føle deg bedre. Og les innlegget: maks helse til nybakte mødre som bloggen linker til. Den er bra skrevet!

Ta deg også noen turer ut. Oppsøk mennesker du liker, dyrk en hobby.

http://gladerebarn.blogg.no/1314294395_babyblues.html

Lykke til!

Skrevet

Hmm snakk med mannen din først også melder du deg inn i barselgruppe, babysang, osv-ikke alt på en gang kanskje;) Høres egentlig ut som om du trenger voksenkontakt;-) Jeg var også sånn i begynnelsen og en god dæsj med lite søvn gjorde det ikke bedre.... Satt bare inne å så på tv og følte at verden fortsatte uten meg.

Jeg hadde en barselgruppe på hs, men turte ikke ta kontakt med noen der, da jeg følte meg masete..... Så en venninne av meg sa at jeg måtte ta initiativ selv og ikke kunne regne med at alle kontaktet meg. Så det var en liten oppvekker kan du si;) I dag har jeg meldt meg inn i facebook grupper, blitt kjent med andre mammaer i nærmiljøet, prøver å trille litt hver dag osv.. Men noen ganger trenger man et spark i baken:)

Snakk med mannen din, er ikke alltid disse mannfolka tar et hint;)

Klem fra meg:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...