Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 nei ikke hvis det er brann eller vannlekkasje... Hva gjør han der inne da???Er en lov ang det der
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Dersom huseier har noe der å gjøre, dvs skal ha visning, eller skal sjekke noe i leiligheten, så har han lov å bruke egen nøkkel vet jeg, MEN det skal være avtalt. Du skal vite at han kommer, og hva han skal. Han har IKKE anledning til å "overvåke" deg, eller gå inn uten tillatelse..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 § 5-6. Utleierens adgang til husrommet Leieren plikter i nødvendig utstrekning å gi utleieren eller utleierens representant adgang til husrommet for tilsyn. Leieren plikter å gi utleieren eller andre adgang til husrommet i den utstrekning det trengs for å gjennomføre pliktig vedlikehold, lovlige forandringer eller andre arbeider som må utføres for å hindre skade på husrommet eller eiendommen for øvrig. Medfører arbeidene ulempe for leieren, kan leieren kreve avslag i leien etter § 2-11 annet ledd forutsatt at ulempen ikke er ubetydelig. Bestemmelsen i forrige punktum gjelder ikke dersom mangelen beror på forhold på leierens side. Leieren skal ha melding i rimelig tid før det foretas tilsyn eller vedlikeholdsarbeider. Før arbeider som nevnt i § 5-4 påbegynnes, skal leieren ha melding med frist som nevnt i § 9-6 første ledd. Bestemmelsene i første punktum gjelder ikke hvis det er nødvendig med tiltak for å hindre skade på husrommet eller eiendommen for øvrig, og det ikke er mulig å varsle leieren.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Kopiert fra Lovdata.no - Husleieloven, Kapittel 5. § 5-6. Utleierens adgang til husrommet Leieren plikter i nødvendig utstrekning å gi utleieren eller utleierens representant adgang til husrommet for tilsyn. Leieren plikter å gi utleieren eller andre adgang til husrommet i den utstrekning det trengs for å gjennomføre pliktig vedlikehold, lovlige forandringer eller andre arbeider som må utføres for å hindre skade på husrommet eller eiendommen for øvrig. Medfører arbeidene ulempe for leieren, kan leieren kreve avslag i leien etter § 2-11 annet ledd forutsatt at ulempen ikke er ubetydelig. Bestemmelsen i forrige punktum gjelder ikke dersom mangelen beror på forhold på leierens side. Leieren skal ha melding i rimelig tid før det foretas tilsyn eller vedlikeholdsarbeider. Før arbeider som nevnt i § 5-4 påbegynnes, skal leieren ha melding med frist som nevnt i § 9-6 første ledd. Bestemmelsene i første punktum gjelder ikke hvis det er nødvendig med tiltak for å hindre skade på husrommet eller eiendommen for øvrig, og det ikke er mulig å varsle leieren.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 det har skjedd gjentatte ganger nå, og jeg har aldri fått beskjed hverken før eller etter.Veldig ubehagelig!Ene gangen ble noe fikset,men jeg har ikke bedt de om å gjøre det, eller fått beskjed om at de skal gjøre det/har gjort det..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 Takker:)Da sier jo loven at jeg skal ha beskjed da..Men det er jo fryktelig ubehagelig å ta det opp..Og om jeg gjør det vil jeg jo føle at de fortsatt går inn, bare at dem er mer forsiktige:pBlir nesten litt paranoid:S
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #9 Skrevet 20. oktober 2011 Det hadde nå vært veldig kjekt å sett uttrykket i ansiktet til sniken når han hørte alarmen begynte å pipe
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 Eh.. alarm? Man installerer da ikke alarm i en leid leilighet!!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #12 Skrevet 20. oktober 2011 Hi: ta utskrft av lovverket som gjelder det aktuelle temaet, ram det inn, g heng det på utgangsdøra di, og legg en kopi i posten hans. Ang det med alarm, man kan montere alarm i hus/leil. man leier, men da får man orket med å måtte ta ned det igjen når man flytter.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #13 Skrevet 20. oktober 2011 22:16: Ja, lurer også på hvorfor du sier det? En instalerer selvfølgelig alarm hvis en ønsker det selv? Det finnes nå ingen grunner til å ikke gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #14 Skrevet 20. oktober 2011 22:45: Det "orket" ville da vært å skrudd ned dørsensoren, sirenen, bevegelsessensoren og hoveddisplayet. Det er ikke et ork i min verden da.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #15 Skrevet 20. oktober 2011 Har tenkt å skaffe meg alarm selv jeg, og jeg leier en liten 2- roms. Det er jo for å beskytte det man eier og ikke selve leiligheten at man har det .
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #16 Skrevet 20. oktober 2011 Trenger ikke montere alarm, bare sette opp en sånn: http://www.if-sikkerhet.no/product.php?productid=103830&gclid=CKr0qeiu-KsCFYO-zAod8E_2lw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå