Gå til innhold

Noen som har gått til legen med kul i brystet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjedde vidre og var det mye ventetid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg har jobbet på legekontor i mange år.

Pasienter hos oss fikk alltid time enten på dagen, eller dagen etter hvis det var kul i brystet. Deretter ble de henvist til sykehuset (alltid) for en sjekk, og det var ca 1 uke ventetid der, alt ettersom hvor alvorlig legen trodde det var

Skrevet

Jupp, to ganger til og med.

Begge gangene var det kort ventetid, og her har vi egen "puppeavdeling" på sykehuset. De gjør ikke annet enn å sjekke kuler i bryst. Sånn var det ikke første gangen jeg var der, men eneste forskjellen fra første gang og siste gang, var ultralyden. Ellers skjedde det samme.

Det tok vel ca 1-1,5 uke fra jeg var hos legen, til det ble undersøkt.

Og undersøkelsen består av UL, Mammografi, palpasjon(legen kjenner) blodprøve og biopsi(prøver av vevet i kulen).

Jeg har ikke hatt kreft, men bare innkapslede betennelser(fibrionomer eller hva det heter). Altså godartet, og bare vev som har blitt til kul.

Skrevet

På meg var det lang ventetid, nesten en måned, så tok det privat istedet. Det var i april/mai for noen år siden, så ikke lang ventetid pga sommerferie..

Skrevet

Huff, skal ringe til legen i morgen, men gruer meg noe så inni hampen.

Er redd for å ha tatt helt feil, altså at kulen skal være der... Bare at jeg ikke har kjent den før.

Er også redd for at det skal være noe. Så jeg håper det går fort og sakte, det er så greit å ikke si noe til noen for da slipper jeg iallefall å sette ord på alt det som er rundt en kul i brystet..

Tusen takk for svar alle sammen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...