Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Er pr. i dag i en vikarstilling gjennom et bemanningsbyrå. Da jeg sa ja til jobben ble det sagt at det skulle gå over til fast jobb etter hvert dersom jeg likte jobben og arb.giver var fornøyd med meg. Etter hvert har eierene ( i utlandet) kommet inn og sagt at bedriften her ikke får lov til å ansette noen i den stillingen jeg sitter i nå. Sjefen min på huset her er fortvilet for hun vil ha meg, men får som sagt ikke lov til å ansette meg. Jeg har nå vært her i 1 år. Siden jeg har vært her så lenge er det 1 mnd. gjensidig oppsigelse selv om jeg har avtaleperioder. Nå går siste avtaleperiode ut den 31.okt. og bemanningsbyrået har ikke fått noen oppsigelse av bedriften så da blir det ny avtaleperiode men vet ennå ikke for hvor lenge. Jeg har sagt at dukker det opp vikariater med mulighet for fastansettelse nermere der jeg bor så kan det være interesant. Jeg ser også etter jobber selv. MEN nå ser jeg jo at det er noen vikariater med mulighet for fast jobb gjennom andre bemanningsbyråer men som har oppstart snarest. Skal jeg ta sjansen på å si opp nå den 1. november og ta sjansen på å få muligheten til noe annet et annet sted eller skal jeg fortsette å sitte er og håpe at det dukker opp noe med oppstartdato som tåler min oppsigelsestid? Om jeg sier opp her nå får jeg jo ikke lønn for de dagene jeg ikke har jobb.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Du bør få deg ny jobb før du sier opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå