Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Vi er to voksne + et barn (får middagsglass for det meste) Mandag: Grandiosa pizza Tirsdag: Wienerpølser Onsdag: Big One pizza Torsdag: Frossen pastarett fredag: pannekaer lørdag: grøt søndag: lapskaus mandag: spaghetti tirsdag: tomatsuppe onsdag: pizza av noe slag torsdag: kyllingvinger fredag: omelett lørdag: fiskepinner søndag: kebab Andre forslag? må være billig, har lite penger om dagen....
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Min første tanke er at middagsglassene er fryktelig dyre for noen som har lite penger. Lag mat som småen også kan spise. Nummer to: dette er stort sett ferdigmat. I tillegg til å inneholde mere salt enn dere har godt av (og mye mer enn det småen kan spise) er det mye dyrere enn å lage maten selv. Hjemmelagde supper er sunne og billige, og du kan regulere saltinnholdet slik at du kan dele med barnet. Det samme med ovnsretter. Det er svært lite fisk på menyen. Frossen fisk er billig, og kan varieres i det uendelige. Benytt deg av go' helg tilbudene på KIWI, billig kjøtt/fisk/kylling av god kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Mener ikke å være slem, men jeg synes kanskje dette så litt lite variert ut. Kroppen trenger næring og sunn mat:) Hvor mye skal en middag koste? Er det noe dere ikke liker? Jeg kan helt sikkert gi dere en rekke tips! Jeg elsker å lage mat, og tenker mye på pris når jeg skal sette opp min ukesmeny.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Syns det var et skremmende dårIig kosthold. Billig trenger ikke bety dårlig. Her i huset skal vi ha kyllingpudding el boller m/pasta i dag, 2 voksne og et barn(2 år). Det koster sånn omtrent: Kyllingkjøttdeig, 400 gr: 20 kr Pasta, 10 kr for 500 gr, bruker ca halvparten av posen, altså 5 kr Grønnsaksblanding, ca 12 kr, bruker 1/4 pose, så da ca 3 kr. Hjemmelaget saus, litt margarin og mel, buljong, Creme fraiche, krydder og litt finhakket paprika og løk. Trenger også litt for å lage puddingen/bollene, men det er jo basisvarer man vanligvis har i hus. Så middagen vår i dag koster ca 50 kr, ikke så veldig mye mer enn en Big one...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Enten er du Troll eller så har du veldig lite kunnskaper når det kommer til matlaging. Jeg vil først og fremst lage mat fra bunnen av. Dette vil dere spare veldig mye på og ikke minst bra for helse. Gå inn på matprat.no eller en eller annen side med billig oppskrifter (bruk google). Innlegget om billig middager har det vært endel av her, så det bør ikke blir problem for deg/dere og finner det. Det beste for dere (tror jeg) er heller å investere i en matkurs. Det vil lønner seg i lengden og dere vil få bedre råd.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Ca sånn ser våre uker ut. Mandag: Fiskeboller i hvit saus, poteter og revne gulrøtter Tirsdag: Kylling og ris med ulike sauser og kokte evt stekte grønnsaker Onsdag: Spaghetti og kjøttsaus Torsdag: fiskepinner, poteter og kokter grønnsaker Fredag: Risengrynsgrøt Lørdag: Kyllingtaco Søndag: Roast biff m/ potetsalat, remulade, erter og stekt sopp Mandag: Fiskekaker, poteter, rødbeter og saus Tirsdag: Kjøttkaker av karbonadedeig, i brun saus og hjemmelaget potetstappe, + grønnsaker Onsdag: Laks i folie, med grønnsaker og rømme Torsdag: Karbonader og egg Fredag: Risengrynsgrøt Lørdag: Moussaka m/ salat Søndag: Reinsdyrstek m/ tilbehør Mandag: Seibiff med stekt løk, poteter og grønnsaker Tirsdag: Omelett med salat og godt brød Onsdag: STekt laks, wok-grønnsaker og poteter Torsdag: Tomatsuppe og Pannekaker Fredag: Risengrynsgrøt Lørdag: Lasagne + salat Søndag: Fårikål Mandag: Ovnsbakt kylling (øl-kylling) m/poteter og salat Tirsdag: Toro Gryterett, godt brød + salat Onsdag: bokslapskaus med ekstra grønnsaker Torsdag: Kylling i sursøt saus, ris og grønnsaker Fredag: risengrynsgrøt Lørdag: Kebab Søndag: Taco
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå