Gå til innhold

Arver huset til han vi leier hos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har leid en leilighet i snart 4 år nå, da vi hadde bodd der i 2 år døde konen, vi var ofte oppe på besøk, og etter konen døde inviterte vi på middag eller kom på besøk og laget middag for mannen eller inviterte han med ut og spiste. Han og konen har ingen barn eller annen nær familie så jeg,min mann og vår datter er det nermeste familie han og konen hans har hatt(er ikke familie men de så på oss som familie)

Jeg satt hele natten med mannen før han sovnet stille inn, og har ellers vært oppe daglig mens han lå på sykehus. i forgår ble jeg oppringt av advokaten til mannen som vi har leid hos og var der idag og denne flotte koselige mannen har skrevet testament om at jeg og min mann arver huset, hytta og penger. Er også jeg som tok meg av alt med begravelse og slikt. Det sto var også et langt brev som mannen og konen hadde skrevet hvor de takket for at de hadde fått en så flott familie, og hvor glad i de var i oss og mye mer om hvor takknemelig de var for at nettopp vi leide leiligheten og ble kjent med dem.

Jeg klarer ikke sette ord på hva jeg føler akkurat nå, vi har jo vært som familien hans og hans kone, fordi om det bare var i 4 år. det har han gitt uttrykk for selv også. da vi etter 3 år tenkte på og flytte for og finne billigere leilighet da vi gikk litt ned i inntekt ville han heller vi skulle bli og satt ned husleien. han ga så mye til oss, men vi ga jo mye tilbake også.

Burde jeg ta i mot denne store gaven? advokaten sa at siden ingen andre står oppførst som har arverett så vil kommunen ta disse eiendommene dersom jeg og min mann ikke vil arve.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt skal dere ta i mot arven. Det var han siste ønske, og det må dere respektere :)

Ble helt rørt når jeg leste innlegget ditt jeg!

Skrevet

Bedre at dere tar imot enn at kommunen tar det. Tenk for en utrolig flott gave dere fikk av han og konen da!! Dere har jo tydeligvis betydd en del for denne mannen. Han hadde nok vært ensom uten dere.

Skrevet

Ta i mot. Mannen og konen ville helt klart at dere skulle ha det.

Skrevet

Synes helt klart dere kan ta imot med god samvittighet.

Dere gjorde de siste årene til dette barnløse paret rikt ved å inkludere dem i deres familie, og nå vi de gjøre gjengjeld og takke dere.

Skrevet

Tenk på det som så: Mannen ønsker å gi dere materielle verdier fordi det er det han har igjen å gi etter at han er død. Grunnen til at han ønsker dette er at han føler dere gav han noe mye mere verdifullt, nemlig en familie.

Lengden på et forhold trenger ikke å ha noe å si for opplevd kvalitet på forholdet. Han og konen mener tydeligvis at dere gjorde en kjempeforskjell i livet deres.

Ta imot med god samvittighet! Dere beriket livet til de to gamle uten noen form for baktanker, og det ønskte de å vise takknemlighet for....

Skrevet

Det var hans siste ønske, at dere skulle arve han og hans kone, så klart dere tar imot da. Det er en utrolig handling av han å gjøre, og det viser hvor høyt han har satt pris på dere, dere er som hans egen familie, og han ville behandle dere der etter, sett pris på mannen, hans kone og dems store gave til dere, og behandle minnene om dem med ærbødighet og respekt :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Da takker vi ja.

vi var veldig glad i dem og de i oss, skulle gitt mye for en del år til med dem.

Hilsen HI

Skrevet

Så fint at dere får arve. jeg synes det er helt riktig også - dere var snille mot dem, viste omsorg og likte å være sammen med dem. dere ga dem helt sikkert mye glede i de fire årene. Da føltes det nok godt for mannen å vite at det var dere som skulle arve huset etter ham når han ikke skulle leve lenger.

Ta imot med god samvittighet.

Skrevet

Dere har vært god mot mennesker uten å forvente å få noe igjen for det og det er en enorm gest å gi til andre mennesker:-)

Du og mannen din, HI, er flotte folk!! Ta imot arven med god samvittighet slik det var ønsket.

Kllem!

Skrevet

For en fantastisk gave!!

Dere burde ta imot den herlige tillits- og kjærlighetsærklæringen det er å få arve deres livsverk.

Godt det finnes slik godhet i verden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...