Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Eggene er fint brukbare minst en måned etter best før-datoen, så ingen fare
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Egg holder seg lengre enn holdbarhetsdatoen. Hvertfall om de er oppbevart riktig. Du kan fint lage speilegg av dem. Er de grønne og lukter råtten, så bør du revuredere det, men det er de neppe..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 fra vg.no * Egg Datostempling: Best før 28 dager etter legging. Holdbarhet: 2-3 måneder. Oppbevaring: Kjølig og borte fra varer med sterk lukt. Så lenge det ikke lukter vondt av eggene når du knekker dem, er de brukbare. Kilde: Prior
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Tusen takk for svar!! Da blir det speilegg til frokost Så sant de ikke er grønn
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Egg har jo enorm holdbarhet. En fin måte man sjekker det på er å legge eggene i vann. Synker de, er de fine, hvis de flyter - rett i søppelkassen!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 hvis du putter eggene i en bolle vann,så kast dem som flyter. dem som synker kan man bruke.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Ja, det kan du, om de er oppbevart riktig. Egg har holdbarhet utover datostempling i Norge, men vi er pålagt å følge EØS-regler i forhold til merking av mat, og i en del andre land gjør salmonellasmitte gjennom egg at de kun kan merkes med 1 måneds holdbarhet.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Aldri hørt om før! Kjekt å lære noe nytt Spesielt jeg som aldri gikk på husmorsskolen Hilsen en 24 åring
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 Er selv 23 år, og lærte det knepet på ungdomsskola, så må ikke gå husmorskole for å lære slikt
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 Haha, og jeg som kom med tipset er 21, så vi kan fastlå at ingen gikk på husmorskolen.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #12 Skrevet 19. oktober 2011 Hehe, ok, ingen unnskyldning da:P Kan heller si at jeg ALDRI har vært interessert i matlaging eller slikt.. Har bare laget mat fordi jeg må Men alle disse lure triksene, gikk vel meg hus forbi på ungdomsskolen, da jeg tenkte at mamma kunne det sikkert.. så da lukket jeg vel ørene:p Fortsatt har jeg mor på tråden når jeg trikser med mat Speilegg har jeg alltid klart uten hjelp da, hehe!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #13 Skrevet 19. oktober 2011 I følge min lærer i mat&helse på høyskolen har egg oppbevart kjølig og mørkt en holdbarhet på opp mot et halvt år. Og jeg lover deg, du lukter det hvis du knekker et dårlig egg...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå