Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Vill dere dratt til et afrikansk land uten barn og mann på jentetur med god samvittighet? Grunnen til at det er aktuelt er at en av jentene skal jobbe dernede 1 år. Jeg sliter med å konkludere med om jeg skal være med eller ikke. Føler det er for langt, og for lenge borte. Ville jo blitt 8/9 dager pga reisetid osv..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg hadde hoppet av glede hvis jeg kunne reist på noe slikt. Hadde ikke hatt det snev av dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Jentetur utenlands? Aboslutt JA. Men hadde aldri reist til Afrika. Har lest om så mye dritt som skjer der, så tar ikke sjansen på å reise dit uansett.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Ja, er du gal, MEN det er litt avhengig av hvilket afrikansk land det er snakk om. Det er mange afrikanske land jeg ikke hadde dratt til, av hensyn til egen sikkerhet, men også mange jeg hadde hoppet på neste fly til!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 For meg hadde det vært avhengi av økonomien og hvor mye ferie jeg hadde. Hvis økonomin var god nok til at jeg kunne dra på en slik tur uten at det gikk ut over mann eller barn og jeg hadde masse ferie til gode ville jeg reist på jentetur om jeg hadde lyst. Hvor turen skulle gå ille ikke ha betydning, men prisen og antall dager brukt ferie ville bety mye.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Vi har vært utenlands flere ganger før, men da i NordEuropa og maks 4 dager (3 netter). Nå vil det være en liten øy utenfor kysten av Afrika, ikke noe krigsherja område altså. Men sykdommer er der jo, og diverse dyr. Pluss avhengig av småfly for å komme dit fra fastlandet. I tillegg til at det vil bli så lenge som ca 9 dager borte fra barna.. Er jeg hønemor som ikke klarer å dra, hvis det blir konklusjonen?! De hr jo en fullt kapabel far hjemme.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 på den ene siden hørtes det helt fantastisk ut! Tenk så mye dere kan oppleve, og 8-9 dager er jo slett ikke så lenge. Maaasse på den positive siden vil jeg si! På nei-siden vil jeg putte flg: dersom man først skal oppleve noe helt utenom det vanlige, foreta en reise som ikke ligner noe man har gjort før og kanskje ikke blir å gjøre igjen, er det veldig kjekt å gjøre det sammen med partneren sin. Jeg var på lang reise i Afrika (over lengre tidsrom) med en venninne, og vi hadde det helt fantastisk. Angret ikke et sekund på turen, men i ettertid skulle jeg gjerne kunne delt det med mannen min. Vi hadde ikke fått barn enda da, og opplevde det meste av store ting ellers sammen. Så; finnes argumenter både for og imot, men først og fremst tror jeg man oftere angrer på ting man ikke gjorde, enn de mulighetene man tok imot:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Ja, det hadde jeg gjort! Uten tvil, hvor ofte får du muligheten til noe sånt, liksom?! Vi reiste (med barn) til midtøsten for å besøke noen som jobbet der nede og møtte en del tvilsomme reaksjoner fra andre, men hadde en flott tur og opplevelser som ikke alle andre får. Vi er ganske reisevante, og det var ikke noe farlig land å reise til, men mange hadde fordommer likevel basert på hvor landet ligger i verden... så lenge det er et relativt sikkert land er det jo ikke noe problem, og dere vil uansett ha en ekstra sikkerhet i at en dere kjenner jobber der nede, har et nettverk, og kjenner landet og kulturen mer enn bare turister. Og barn(a) klarer seg fint med pappa i overkant av en uke, så det hadde jeg ikke tenkt på (regner med at det ikke er noen nyfødte inne i bildet).
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Nei, jeg hadde ikke reist til jentetur som varer over en helg. Har man mann, barn, familie, så prioriterer man turer sammen med dem, og tar heller et par helger i året på vennetur.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 jeg ville så helt klart dratt. Når får man muligheten til å besøke noen man kjenner i Afrika. Som noen andre har skrevet her at de aldri ville reist dit pga mye dritt som skjer der, men hvis man ser i nyhetene skjer det mye dritt overalt. 8-9 dager er ikke mye i det hele tatt og det er jo kjempefint med jentetur, litt tid for seg selv med jentene er jo aldri feil. Man trenger å pleie vennskapene like mye som forhold med mann så det er jo supert:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 Ja, helt klart at det hadde vært fantastisk.. Føler bare det er for langt bort.. Og for lenge. Nei, jeg må vel tenke mer på dette og se etterhvert..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #13 Skrevet 20. oktober 2011 Alle er under 10. Den minste vil være litt over 1 år da reisen er aktuell, så jeg tror rett og slett ikke at jeg vil klare å dra!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #14 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg ville gjort det, og jeg har gjort det også. Reiste til Asia i fjor i 3 uker. Barnet på fem år var hjemme med pappaen sin. Savna jo så klart gutta mine, men jeg opplevde så mye at jeg faktisk ikke fikk så mye tid til å tenke på det. Turen var helt fantastisk, og jeg angrer ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå