Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 De kler så lite på barna og nå er det jo blitt skikkelig kaldt. Barnet mitt har astma og får ekstra lett infeksjoner. Jeg prøver å sørge for at hun ikke går våt eller kald for å hjelpe henne til å holde seg frisk. Hun har en høstdress i barnehagen. Den er uforet og tynn, så det er jo meningen at hun skal ha på seg litt ull eller fleece under. Men det tar de ikke på! Har hatt en todelt sett liggende på plassen hennes helt siden det begynte å bli kaldt, og jeg opplever hver dag å hente henne enten helt uten ull/fleece under (altså går hun i 2-3 grader med kun stilong og trøye under den tynne dressen) Kan jo ikke være bra å sitte og leke på bakken med så lite klær?. Jenta mi er ikke så veldig aktiv av seg pga astmaen. Hun er heller ikke særlig flink til å si i fra selv hvis det er noe, er sjenert. I det siste har det vært frost på bakken, skikkelig kald vind og da tar de av og til på ENTEN ullgenser eller ullbukse, men aldri begge deler. Kjenner jeg blir litt frustrert og har lyst til å si i fra, men så vil jeg ikke være sånn negativ masete mamma heller. Så i dag tok jeg med en hel ulldress i håp om at det hjelper. Hvordan kler de barna i deres barnehage? Må legge til at de er ute nesten hele dagen i barnehagen til barnet mitt.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Men hvorfor tar du ikke parkdressen med hjem og sender opp tykk vinterdress da? Og visst ikke du maser, hvem skal mase og sørge for barnet da? Vi har motsatt problem. Har en varm unge som de dynger klær på. Han blir syk når han blir for varm så vi må nilese værmeldinger, se an været på morgenen og pakke med oss de varmeste klærne hjem dersom det blir en mild dag, rett og slett fordi de aldri lærer. Vi har sagt fra 1000 ganger, men det er alltid en vikar som ikke får det med seg, eller så skjer det en "glipp" som de sier. Så da tar vi saken i egne hender og underslår de klærne som ikke passer den og den dagen. Bra du tok med hel ulldress, noen ganger må vi bare sørge for barna selv, selvom det burde være en selvfølge at barnehagen tok konkrete beskjeder til etterretning.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Ikke meningen å være hverken krass eller ufin nå altså men...du må da klare å si i fra hva du syns om påkledningen av din egen datter. Du sier hun er sjenert og ikke sier fra selv, da er du faktisk nødt til å være hennes stemme! Selvfølgelig burde barnehagen sett at ungen burde hatt på seg mer klær, men når aldri noen sier noe og ungen virker fornøyd så tenker de vel ikke noe mer over det. Jobber selv i barnehage og vet at påkledning kan være en stor utfordring. Ta det opp med personalet og få de til å følge opp at jenta di har bra med klær på seg. Når det er sagt så burde virkelig personalet ta seg en runde når alle er kledd på og dobbeltsjekke at alle har godt med klær på!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 HI. Jeg har ennå ikke kjøpt inn vinterdress, må vente til neste lønning før jeg handler den inn. Men jeg mener nå uansett at i september og oktober er det sesong for overgangsdress. Det er lettere å bevege seg i den og lettere å regulere temperaturen med mer og mindre tøy under. Dessuten slipper man at vinterdressen blir veldig slitt på knær og rumpe og dermed lekker vann. Den blir jo hardt skrapet på bar bakke. Skjønner at det er jeg som må si i fra i såfall, men hadde liksom håpet at jeg slapp det. Jeg har prøvd å nevne det da, sånn uten å klage liksom. Sagt at siden hun sliter mye med helsa så er vi nøye på at hun er ordentlig kledd da det hjelper henne mye til å holde seg frisk. Har ikke villet si noe bastant om det heller siden temperaturen har jo svingt veldig opp og ned. Vil jo ikke de skal føle at vi er veldig strenge på det så de ikke tør å ta av henne hvis det blir varmt på dagen. Men nå er det ikke så varmt på dagen lenger. Jeg skal se nå om de har tatt på henne ulldress i dag, hvis ikke får jeg vel si fra at vi vil hun skal ha ulltøyet på.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Du må da kunne klare og si ifra kjære deg. Er da normalt at foreldre fortelle hvordan barna deres er i fohold til varme/kulde ang. påkledning. Jeg har en gutt som fort kan bli veldig varm. Og i bhg her hender det at de kler for mye på han! Og da har jeg gitt de beskjed. Men stort sett er de veldig flinke:) Men de blir ikke sure fordi om du forteller dem at jenta de blir fort kald og om de kan være så grei og kle mer på henne:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Ehh?? Masete mamma?! Spiller det noen rolle da? Hadde iallfall ikke orket at barnet mitt gikk kald rundt timesvis i bhg. Er ikke like flinke i vår bhg. heller, men jeg maser og gir klare beskjeder. De er ansatt for å passe barna mine, så da forventer jeg at de klarer å kle dem også...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 Du er nødt til å si fra! Vi hadde det likt i barnehagen hos oss, i tillegg til at vi hentet en iskald unge på ettermiddagen var de sløve til å passe på at ungen fikk i seg nok mat, noe som førte til at han ble slapp og grinete i tillegg. Du skal tenke på ungen din sitt beste, ikke hva barehageansatte måtte tenke om deg. Ellers helt enig i at det kan være for tidlig å bytte høstdressen med tykk vinterdress, det er (ihvertfall her hvor vi bor) fortsatt noen dager med opp mot 15 grader på ettermiddagen, og sende en unge ut da i tjukk vinterdress er jo omtrent like ille.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Nå vet jeg ikke hvor gammel jenta di er, men hvis hun er ganske stor, kansje 4-5 år, kan du i hvertfall ta det opp med henne selv at hun må kle godt på seg, men jeg synes også du skal si fra tydelig til de som jobber i barnehagen. Du trenger jo ikke være sur eller sint. Ellers er det sikkert lurt å ta på jenta ullundertøy fra morgenen også. Det gjør det mye enklere å regulere tempraturen enn om hun har bomull innerst.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg tror jeg har vært en mamma fra helvete når det gjelder påkledning. Hun er veldig varm av seg, og får lett utslett når hun blir for varm. Jeg ga beskjed gang på gang, sa det til hver enkelt og noen samlet. Ofte flere ganger i uken. Jeg ble skikkelig irritert da jeg en dag hentet henne. Så på lang avstand at hun var varm. Hun hadde da på seg tynt ull underst. Bukse og genser utenpå det, pluss en 2-delt fleece drakt i tillegg til vinterdressen. Vanligvis tok jeg av dressen på avdelingen, men denne dagen var de ute et annet sted enn utenfor avdelingen da jeg hentet så vi gikk bare rett i bilen. Det var da jeg oppdaget hvor mye hun hadde på seg. Jeg måtte jo kle av henne før jeg satt henne i bilen. Hun var søkk våt helt innerst. T-skjorten kunne jeg vri masse væske ut av. - og hun fikk selvfølgelig masse utslett. Jeg hadde da gitt beskjed for n`te gang senest den morgenen. Så de fikk høre det da jeg kom dagen etter. De kom alltid med en unnskyldning. De hadde ikke mulighet til å sjekke alle ungene, og da sa jeg de hadde for mange unger, men det ville de ikke høre på. Atter en gang lovet de å skjerpe seg..Det var ikke mye jeg klaget på, men akkurat dette var jeg nøye med. Fordrar jo ikke selv å være for varm. De eneste gangene jeg prøvde å se litt gjennom fingrene på det, var i overgangen mellom de forskjellige årstider. Vet det ikke er lett da for været skifter så mye. Men likevel. Koster meg ikke en kalori å gi beskjed. Nå er hun så stor at hun gir beskjed selv. Nå har hun i tillegg byttet avdeling, så håper det blir bedre nå.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 Du må si i fra! Blir ikke en masete mamma av den grunn. Personalet blir nok heller takknemlig for da kan de gjøre en bedre jobb og vite at du er fornøyd. Sier du ikke fra vet dem ikke at du er missfornøyd! Endrer det seg ikke etter at du har sagt i fra er det lov å mase. det er ditt barn =) Hilsen bhg.ansatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå