Gå til innhold

Alternativ til p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på pillen nå i maaange år, omtrent 20 år..... med noen få korte pauser innimellom. Nå har jeg kommet til ett punkt hvor jeg kunne tenke meg å kjenne hvordan det var å ikke få disse hormonene i kroppen. Jeg er ikke spesielt interesert i å prøve spiral... og mannen er ikke veldig fornøyd over mitt forslag om å kutte pillen.... han er meget i mot å bruke kondom.... Hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han eller du kan steriliseres. Finnes også de som bruker fertilitets-monitor for å unngå graviditet.

Skrevet

Jeg valgte å sterilisere meg, og har ikke angret et sekund.

Utrolig deilig å slippe de hormonene!

Skrevet

Takk for svar. Ja det er jo ett alternativ selvfølgelig.. Samboer vil ikke ha flere barn, men det vil jeg, hehe.. så må drøye det litt til. Uff, ja det er vel ikke noe vei utenom hormonhelvettet da..

Skrevet

jeg har kobberspiral, siden jeg ikke tåler hormoner (blir ett totalt monster å ha i hus :P).

Er veldig fornøyd, det eneste er at jeg har fått litt større blødninger, men gynekologen min sa at det kanskje kom av at den stod litt langt ned. Så dette er ikke noen bivirkning av selve spiralen.

Jeg kjenner den ikke, mannfolket kjenner ikke noe (det er jo noen tråder som henger ned, men disse bretter seg oppover igjen, slik at de ikke stikker).

Visst du får satt inn spiral, så trenger jo ikke mannfolket å bruke kondom. Jo mindre dere har flere sexpartnere da :P

Vet faktisk om to stykker som har blitt gravid med kobberspiral, men dette er en sjeldenhet, de sier at spiralen er ca like sikker som p-piller.

Jeg betalte 1500kr for spiralen og innsetning. Men dette sparer du jo fort inn, siden spiralen kan stå inne i 5år(?).

Skrevet

Takk Sistah.

Ja jeg må vurdere kobberspiral selv om det høres veldig skummelt ut. :-/

Skrevet

det er ikke skummelt, litt ubehagelig å få satt inn, men det tar jo bare 15min ca :)

Befriende å slippe tenke på prevansjon :D

Skrevet

Hvorfor så imot spiral. bruker kobberspiral. Helt greit.

Skrevet

Synes bare det virker så ekkelt å ha noe stålgreier inni der... for jeg ville kanskje valgt kobberspiral.... også tanken på at det gjør vondt å sette det inn gjør meg kvalm.

Skrevet

Kobberspiral... ;) uten hormoner, å den kan tas ut når du ønsker det... eller sitte i 5 år ;)

Gjest sug lut
Skrevet

Pessar. Ingen hormoner, ingen bivirkninger, merkes ikke underveis, kan settes inn opptil en time før samleie så ikke nødvendigvis kludder underveis (som med kondom), og sitter i mange timer etterpå. Enkelt i bruk og like trygt som kondom.

Skrevet

Takk sug lut. Skal vurderes :-)

Skrevet

Har du vurdert p-ring? Greit nok, det er hormonprevensjon det også, men da får man i det minste bare hormonene tilført lokalt. Jeg har brukt p-ring i et år nå, og er kjempefornøyd med det. Pleide å få bivirkninger av p-piller, men merker ikke noe med denne.

Skrevet

Takk. Skal til legen snart, så skal snakke litt om hva slags prevensjon som kan passe da. Fått gode forslag her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...