Gå til innhold

Kan man be JM om stripping??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til kontroll. er 39+0 i dag, og har gått med murringer og vondter nå i 2 uker men det har toppet seg de siste 3 nettene. lurer på om jeg skal tørre å be JM sjekke modning og evt strippe meg litt?? men er så usikker på om det er vanlig. er det bare JM på føden som bruker å gjøre dette? eller er det på vanlig kontroller også? noen som har måttet spørre? eller ar de tilbydd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket såvidt med min jordmor om det og hun syns det var noe stort tull når man ikke er nådd termin. Jeg ble strippet hos lege på sykehuset for jeg skulle ikke gå over termin (dette var dagen før termin)

Tror jordmødre har veldig forskjellig syn på dette.

Skrevet

Er ikke vanlig før termin tror jeg. Er ihvertfall den erfaringen jeg har...

Skrevet

Min erfaring (etter 3 svangerskap) er at de ikke tilbyr det. Men du kan spørre...:) Noen gjør det ikke før etter termin, mens andre gjør det før. Eneste du risikerer ved å spørre er å få ett nei. De eneste gangene jeg har blitt tilbudt stripping er ved overtidskontroller på sykehuset :)

Skrevet

hva er stripping?

dumt spørsmål fra en uvitende førstegangs ;)

Skrevet

Jordmor bruker hånda til å strekke og tøye litt "oppi der" ;)

Syns ikke det var noe dumt spørsmål jeg ;)

Skrevet

hmmm.. angrer litt på at jeg spurte ;)

Skrevet

Om jeg blir tilbudt stripping en annen gang så takker jeg nei... For AUUUUUU!!! Når endelig legen var ferdig så spurte han om han under opplæring kunne få prøve seg. Svarte ja jeg men det angret jeg på.. Fy så vondt. Tulla kom dagen etterpå da så effekt hadde det ;)

Skrevet

Jordmødrene i byen her sjekker verken åpning eller stripper. De sender deg til overtidskontroll når den tiden kommer, men de foretar ingen ting selv. De er tilhengere av at ting skjer når det skal skje. All mine er igangsatt på overtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...