togutter Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har en gutt på ca 1 mnd.. hele tiden har melken kommet fortere og virket som det har vært mer i den ene puppen. Nå virker det som at det er svært lite i den andre puppen, han kaver mye og vil alltid ha mer når jeg har ammet han på den puppen.. Kan det hende at jeg mister melka i en pupp?
mamman til to gutter Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Det er helt normalt at man har en "godpupp" hvor melka kommer raskere og det er mer. Det er ikke egentlig noe problem så lenge du har nok totalt og det har du så lenge du gir babyen melk når han vil ha. Hvis du ønsker å forsøke og få mer melk i den "dårlige" puppen kan du begynne å amme fra den hver gang og så gi fra den andre etterpå. Jeg har aldri giddet det, men har startet å amme fra annenhver pupp og så gitt fra den andre etterpå hvis det har vært behov for det. Du kan miste melka i en pupp hvis du ammer nesten bare fra "godpuppen", men det er i tilfelle fullt mulig å fullamme fra en pupp også. Det lureste du gjør er å ikke bekymre deg og bare amme jevnlig fra begge puppene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå