Gå til innhold

Et barn født i 95 har en tre-åring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over en blogg der en jente født 95 fikk et barn i 2008, altså hun var 12 år når hun ble gravid og 13 år når hun fikk barnet... Moren til jenta gikk gravid samtidig med jenta, og de fikk barna samme måned om jeg husker riktig.

Hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist og altfor ungt, men noe som andre ikke har noe med å lage en debatt om.

Skrevet

Jeg tenker at jeg gjerne vil lese den bloggen.

Skrevet

Jeg tenker at dette er et tulleinnlegg?!

Skrevet

Jeg har lest bloggen hennes før, men hun sluttet og skrive i en bloggen i 2010.

Skrevet

Jeg syns at moren til denne 95 modellen er en dårlig mor, som har ødelagt ungdomstiden til denne 95 modellen.

Barn skal ikke ha barn!

Skrevet

Jeg leser denne bloggen, og hun var for langt på vei når de fant det ut. Moren hennes krevde abort, men hun var allerede over 20 uker på vei. Sønnen er nå 3 år, tror jenta er søsteren og at moren til jenta er mammaen hans.

Nå er hun 16 og gravid med nummer 2. En annen far, selvsagt. Trist..

Skrevet

Ok, da blir saken en annen.Da er hun ikke en dårlig mor!

Skrevet

Det er noe som heter P-sprøyte som hun kanskje burde få..... Da trenger hun ikke huske på p-piller, og ellers burde hun kanskje få en liten sexualundervisning.... Huff.

Men om moren oppdrar barna, vel og bra, kanskje. Hun har tydeligvis ikke klart denne ungen som popper ut unge etter unge før hun er 18 år, men litt bedre å tro at bestemor er mamma enn storesøster er mamma kanskje.

Skrevet

Uff, det der var bare trist lesning. Og det at gutten ikke vet hvem som egentlig er mammaen hans samtidig som un bretter det ut på internett? Jeg har virkelig ikke noe imot unge mødre, men det å faktisk ha 2 barn når man er 16 syns jeg er veldig uansvarlig. Hun viser ikke akkurat at hun har blitt mer moden når hun har klart å bli gravid igjen.

Skrevet

Men, det er ikke så mange 16 åringer som er modene da....

Skrevet

Leste kjapt igjennom bloggen. og jeg må si at denne jenta har gjort det beste ut av situasjonen. Moren hennes har foreldreansvar for treåringen, men jenta har mye kontakt med ham. Hun ble forøvrig gravid med nummer to mens hun gikk på p piller.

Eneste jeg synes er WT her, er at hun blogger så detaljert om hele situasjonen.

Skrevet

Enig i at hun har gjort det beste ut av situasjonen. Synes allikevel det er veldig uansvarlig av henne å bli gravid igjen. Hun gikk på p-piller sist gang også, og innrømmet tidligere på bloggen at hun har vært slurvete med p-pillene denne gangen, og at det er derfor hun nå er gravid. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at slurving med prevensjon veldig lett kan lede til graviditet.

Men jeg må si jeg synes hun er ganske tøff også. Tenker på hva jeg hadde følt om jeg fikk mitt første barn mens jeg fremdeles bodde hjemme hos moren min, og barnet hadde kalt henne for mamma. Hadde blitt knust.

Skrevet

Man må jo bare se det positive i situasjonen og det er at moren har tatt ansvaret for hennes første sønn.

Det ser ut som han vil få en god oppvekst der. Klart det blir rart for gutten å vite at "søsteren" egentlig er mammaen hans. Men tror ikke livet hans blir ødelagt av den grunn.

De har jo masse kontakt osv.

Men litt uansvarlig med nr 2 i magen men ved 16 år og at hun bor hjemme hos moren bør dette gå greit.

Ikke optimalt men man må gjøre det beste ut av situasjonen.

Skrevet

Disse barna får helt sikkert kjempegod oppfølging av sin mamma og sin unge bestemor. Litt synd å tenke på at de har tenåringsfedre som sikkert er "over alle hauger". Men sånn er det for flere voksne alenemødre også... at de har flere barn med ulike fedre, mener jeg.

Hun begynner veldig tidlig, hun her da...

Skrevet

Det er flott at hun har såpass mye kontakt med sitt barn, og enda bedre at det er mormoren som er fostermora til treåringen! Jeg ble mor som 18 åring (nå er jeg 20 år gammel), og når alt ansvaret falt på mine skuldre og jeg skulle være alene om alle avgjørelser virket det veldig overveldende... Heldigvis har jeg fått mye støtte fra min mor, ellers ville det kanskje ikke gått så bra som det har gjort. Å få barn før man har fullført utdanning er en risikobusiness rett og slett... Og jeg må også ærlig innrømme at jeg ikke hadde stort i topplokket da jeg ble gravid, brukte ikke prevensjon (annet enn kondom) og jeg ante ikke hvem barnefar var. Valgte å beholde, noe som kan ha ført til at min datter og barnefar ikke kommer til å få så god kontakt i det hele tatt. Men alt i alt angrer jeg ikke på mitt valg, hvem kunne vel gjort det når resultatet er en liten god person som vekker følelser i meg som jeg aldri før har følt:-) Likevel råder jeg mine yngre venninner om å bruke prevensjon og passe godt på å ikke bli gravid før ihvertfall vgs er fullført. Vil ikke at de skal stå midt i et så vanskelig valg som jeg gjorde.

Vel vel... Jeg bodde også hos min mor når min baby ble født. Men hun var min datter fra dag en. Min mor ble bestemor på dagen, og det er det eneste naturlige. Nå er jenta mi over ett år gammelt, og kaller meg for mamma og bestemor for mommo. Hun er klart mer trygg på meg enn på mommo. Tenkte litt på hvordan det ville bli om min datter kaller min mor for sin mor, men merket fort at det heldigvis ikke var noe å bekymre seg for. Ville nok blitt bra knust om min datter kalte meg for mitt navn og ikke mamma.

Ble en lang kommentar, hadde visst litt å lufte ut om idag;)

Skrevet

Spiller det noen rolle hva jeg tenker om dette? Det er ingen ideell situasjon å bli mor så tidlig, man er tross alt et barn som får et barn, men hva er poenget med å dømme? Det er flott at denne jenta står på for seg og sine til tross for sin ekstremt unge alder

Skrevet

Noe som overrasker meg veldig positivt, er at det er veldig mange saklike og konstruktive kommentarer på denne tråden, ikke noe drittslenging. Ikke dårlig til å være anonymforumet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...