Gå til innhold

ang. barnepass ved fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 2,5 år og nærmer meg fødsel av nr. to. Eldstemann har aldri sovet borte, og har vel knapt hatt barnevakt. Han har involverte besteforeldre på begge sider, som han er trygg på og kjenner godt, men han har sjelden vært alene med dem.

Bør vi begynne å øve på barnevakt/overnattinger nå med tanke på at han blir nødt til å sove borte ihvertfall en natt (mest sannsynlig) i forbindelse med fødsel?.. Eller ville dere satset på at det gikk bra når det braket løs?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ingen grunn til at han ikke skal begynne å sove borte når han kjenner besteforeldrene godt og er 2,5 år. Barn pleier å like det. Det holder med en natt i slengen, hvertfall i begynnelsen.

Skrevet

Jeg hadde begynt å øve på det, ja, for det er vel ganske praktisk når man faktisk har behovet (uansett hvor ofte eller sjelden det er). Jjenta vår på 2,5 sover jevnlig hos begge sett med besteforeldre, og har ogsåvært der noen netter i slengen (mens mamma og pappa har vært på alenetur, har vel vært 3-4 netter max). Hun elsker å være der, og besteforeldrene elsker å ha henne der, så ser ingen grunn til å ikke gjøre det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...