Gå til innhold

Vil dere vite kjønnet?


2 tette og 1 badehette

Anbefalte innlegg

Jeg er sååå usikker! Vi har en jente og en gutt fra før, og kjønn for oss spiller ingen rolle :) Hadde jo vært artig å få vite det først ved fødsel, men er så usikker :-/ Hva med dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vet det. Vi tok en morkaketest i England for noen uker siden og fikk vite alt med 100% sikkerhet.

 

Jeg synes det er veldig kjekt å vite det men det beste med en slik test er jo at man vet at babyen ikke har noen sykdommer og jeg føler jeg kan nyte svangerskapet mer :)

 

Ellers har jeg alltid ville vite kjønn og fått vitre det på mine 3 barn på UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morkakeprøve burde du ikke ta med mindre du har mistanke om sykdom. Gir ca 1% sjanse for å miste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bestemt de ikke tar morkaketest/prøver her i Norge før i uke 17-18 og da KUN ved mistanke om sykdommer som nevnt over her.

 

Vi har hatt god grunn til å få gjort dette uten at jeg går inn på grunnen her. Men i London finnes professoren som startet med dette og har jobbet med dette i over 20 år. Der gjøres det også fra uke 11 til 13 noe som forenkler en eventuell avgjørelse.

 

Det er sant at det gir en risiko for å miste. I England er prosenten 0,2% sjanse for å miste etter et slikt inngrep og de vet dettte rett etterpå.

 

Ja det er en sjanse å ta men vi valgte dette og er glade for det i ettertid. Dog er det ingen billig sak. Bare testen koster 500 pund. Reise og opphold komemr i tillegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Ja, vil vite det fordi jeg håper og trur på gutt denna gangen.

Har jente fra før. Hadde jeg hatt en av hver fra før ville jeg ikke ha visst det! Det er jo liksom den siste STORE overraskelsen her i livet tenker jeg :) .....så for min del handler det mest om det praktiske. Ser ikke for meg å skulle ut å handle babytøy rett etter fødsel om det skulle bli gutt -siden jeg bare har jenteklær fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...