Gå til innhold

vidunderkrem mot strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva hjelper?? noen som har en vidunderkrem som forhindrer strekkmerker??

anybody??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du enten får det eller ikke. Genetisk bestemt. Kremer hjelper nok lite, men huden har uansett godt av å holdes myk.

Har din mor evt søster/søstre strekkmerker? Da får nok du det og.

I min famile har ingen strekkmerker, og da slapp jeg unna og. Jeg smørte meg med vanlig bodylotion for at ikke magen skulle klø sånn.

Skrevet

Her smurte jeg inn magen 3 ganger daglig med ulike kremer; alle skikkelig feite og uten parabener. Slapp unna strekkmerker, sikkert også mye fordi jeg klarte å stagge behovet for å spise søtsaker de fleste dagene. Hadde jeg spist hver gang jeg var sulten hadde jeg nok blitt enorm og med masse strekkmerker. Fikk veldig store og sprengte bryster etter fødselen så jeg ammet ofte for å holde melkesprenget nede.

Skrevet

verken moren min eller bestemoren min har strekkmerker-

men jeg har:(

Skrevet

smørte du fra begynnelsen? og hvilke kremer smørte du deg med??

Skrevet

Det må være en du kan spise det da såfall.

Utenfra kan man ikke forebygge. Men man kan til en viss grad forebygge innenfra. Omega 3(6 og 9) og E-vitamin kan hjelpe noe. Men man bør begynne tidlig, helst før graviditet.

Ellers er det mye gentetisk betinget, og det kan man ikke gjøre så mye med.

Skrevet

Stemmer nok ikke alltid, den teorien din 22.59. Hverken mormor eller mamma (som la på seg 20 kg i ene svangerskapet) har strekkmerker, mens jeg fikk hele meg dekket.

Skrevet

Gener....

Finnes ikke kremer som hindrer hormonenes herjinger med underhuden........

Hva skal til for å få folk til å forstå at de ikke kan fikse alt med penger?

Skrevet

23:02 her. Jeg begynte å smøre rundt uke 20; syntes mageskinnet begynte å stramme og bli vondt allerede fra uke 30, men opplevde mye lindring i å smøre da 3 ggr daglig med store, langsomme bevegelser. Jeg fikk kremer fra Apotek 1 da mannen min jobber der, men bare det er fete kremer og gjerne uten parabener (veldig delte meninger ang dette med parabener men jeg syns det er bedre å være helt sikker) så trenger det ikke å være dyrt altså!

Her unngikk jeg strekkmerker selv om magen og puppene ble veldig store den siste måneden-halvannen, men har f eks strekkmerker p rumpe/hofter fra puberteten, såpersonlig tror jeg det hjelper å smøre huden. Og da har man hvertfall gjort sitt, og slipper å tenke "tenk om jeg hadde smurt..."

Skrevet

selvfølgelig MÅ det alltid komme noen med slike unødvendige komentarer som 23.12- når alt hi vil ha er et svar på et spørsmål...

Skrevet

Hva var unødvendig med min kommentar? Det finnes IKKE noe som forebygger, annet enn gode gener og flaks.

Jeg har strekkmerker, og vet hvorfor de kom og hva som IKKE hjelper. Gode gener er dessverre det en trenger, og de er ikke alltid en arver fra sin mor.....

Skrevet

Det 23.12 skriver, stemmer. Det er hormoner som herjer:)

Du kan smøre alt du gidder, men det kommer ikke til å hjelpe om du er genetisk betinget for å få det.

Om moren din og mormoren din ikke har hatt det, er det nok store sjanser for at farmoren din hadde det, om du har fått det selv.

Skrevet

Så da smører ikke du 23.22 kroppen din generelt da?

Jeg får hvertfall mye mykere og finere hud hvis jeg smører meg på hele kroppen. Da gjelder jo dette magen også.

Om disse kremene kan gi deg f eks 10% finere hud så bruker man dem da..

Nek..

Skrevet

Hun ødelegger da ikke? Innse fakta, det er ikke alt man styrer med selv.

Mine bestemødre, mor og søster fikk masse strekkmerker, og vet min søster levde sunt og smurte seg frenisk med krem.

Jeg røykte i mange år, spiste usunt, gikk opp 30 kg og smurte meg aldri med kremer under graviditetene. Jeg fikk 2 små strekkmerker pr graviditet. Jeg skulle nå egentlig vært spekket med merker med min usunne livstil, men nei.

Noen er heldige med genene, andre ikke. Jeg var heldig når jeg ser resten av familien min.

Skrevet

Oj. Så voksent å bli fornærma over et fakta.

Spør en hvilken som helst hudlege. Strekkmerker kommer av hormonbestemte sprekkdanelser i underhuden. Ingen krem trekker så dypt. Og om den gjorde det, så ville den uansett ikke være sterk nok til å hindre sprekkdannelsene.

Hvis det fantes en krem som faktisk forhindret strekkmerker i å oppstå, tror du ikke hele verden hadde visst det da? Det ville jo ha vært en internasjonal sensasjon.

Verden vil bedras.

Skrevet

Jeg er utdannet hud-og kroppsterapeut og kan avfeie med en gang at det finnes "vidunderkremer" som hjelper på strekkmerker, det er fordi strekkmerkene er sår/rifter som sitter i underhuden som molekylene i kremer ikke klarer å penetrere. Man kan selvsagt forebygge ved å smøre huden inn for å tilføre fukt, men til syvende og sist er det hormoner, gener og ikke minst hudens egen elastiske evne som avgjør om man får strekkmerker eller ikke. I svangerskap er det som oftest førstnevnte som gjelder; hormoner i ubalanse.

Får du strekkmerker, som mange gjør i sine svangerskap, er det mulig å prøve behandlinger som f.eks. kopping, lymfedrenasje og evt. laserbehandlinger, i etterkant av svangerskapet vel og merke. Husk også at strekkmerkene lysner med tiden :)

Skrevet

er det noe som kan gjøre huden mer elastisk?

-HI

Skrevet

Give it a rest. Hvis det er meningen at du skal å dem så får du ikke forhindret det.

Skrevet

Du kan ikke gjøre overhuden myk nok til å hindre sprekker i underhuden. Om det er noe som hjelper, så er det i så fall omega 3 eller lignende (=smøring innenfra), men det er nok uansett hormonene som bestemmer. Selv fikk jeg masse strekkmerker i puberteten, og kun 2 strekkmerker på overtid i første svangerskap (og jeg gikk opp nærmere 30 kg).

Skrevet

Jøss, noen som fikk fucka opp illusjonene sine i dag, eller har du bare mensen?

Skrevet

Sånn medesinsk, så kommer det ann på bindevevet ditt om du får strekk merker. og smørring og div andre råd hjelper egentlig ikke.

Det kan være arvlig, men om mor og søster ikke har, så kan det jo hende du har arvet bindevevet til din fra!`?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...