Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Er sikkert mye hormoner ute å går, men sitter med tårer i øya av fortvilelse. Jeg har vondt når jeg går helt nederst i magen og ryggen og når jeg ligger, jeg hadde en blødning igår og idag har det kommet brunt og svart(!) blod. Har heller ikke kjent noe spark eller noe slik. Kjente 2 bevegelser idag formiddag. Det som gjør meg enda mer fortvila er at jeg føler det ikke er noe vits å ringe sykehuset. HVIS jeg kommer inn (virker som de er vanskelige på å la fødende komme inn) så blir jeg bare satt til en ctg maskin og siden hjertet slår og jeg ikke har rier blir jeg sendt rett hjem igjen. Jeg blir så fortvila og jeg vet jo ikke hva som er normalt :'( Er snart 40 uker
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Du skal ringe sykehuset med en eneste gang, ASAP
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Du må jo ringe føden!! Ved blødning så sent må du ringe føden! Og mindre aktivitet er også et tegn på at du må ringe!! Så fort du kan!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Ring sykehuset og si akkurat det du har skrevet her. Nå med en gang!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg var der igår pga blødning da, men hadde ikke rier og det var ikke fostervann på bindet så da ble jeg sendt hjem igjen siden jeg ikke blødde når jeg var på sykehuset. Da kom det bare gammelt blod
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 Er du seriøs? Du har ikke tenkt å ringe føden? Pell deg i vei! Herregud...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #7 Skrevet 18. oktober 2011 Er du klin gal? Ved blødning så sent i svangerskapet, og også om man kjenner mindre liv enn vanlig, så SKAL man ringe føden og få en sjekk! Om ikke for din egen del, men for ungen din!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #8 Skrevet 18. oktober 2011 Du skal alltid kontakte føden ved blødning sent i svangerskapet, det er nemlig ikke normalt. Trodde alle visste det.
Monajenten Skrevet 18. oktober 2011 #10 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg hadde ikke ringt, men reist til føden. NÅ. Du har hatt blødning og du kjenner mindre liv. REIS INN, de kan ikke nekte deg en kontroll når du i tillegg snart er 40 uker.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #11 Skrevet 18. oktober 2011 Da jeg ringte pga lite liv så sent ble jeg lagt inn til observasjon og ny ctg hver time jeg... De valgte å sette igang fødselen dagen etter for sikkerhets skyld. Ringer du pga lite liv MÅ de ta deg alvorlig, de kan ikke ta noen sjanser med babyen. Ring igjen med en gang, si du ikke kjenner liv og det gir ingen respons med sterkt saft eller isvann heller, da må de sjekke deg igjen. Antagelig er det andre mennesker på vakt i kveld enn det var i går, så kanskje du blir tatt imot på en helt annen måte. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #12 Skrevet 18. oktober 2011 Du må reise inn og si fra at du er bekymret.. Og spørre om de kan ta en ultralyd i tillegg til ctg målingen.. Ikke mye jobb for dem det. Men det hender man må kreve litt selv.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #13 Skrevet 18. oktober 2011 Enig! Stå på krava! Nytter ikke å være bare "snill pike" i møte med norsk helsevesen! Kom deg ned dit!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #14 Skrevet 18. oktober 2011 Ro dere ned da, hun skriver jo at hun var på sykehuset i går pga. blødningen.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #15 Skrevet 18. oktober 2011 Makan til uansvarlighet ! hva om du kommer til føden og får greie på at barnet er dødt, men at det kunne reddes hvis ikke tullet ditt hadde drøyd det så lenge !
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #16 Skrevet 18. oktober 2011 I går var i går... i dag kjenner hun faktisk veldig lite liv i tillegg til blødning.. mørkt blod.. Selvfølgelig drar man en tur til og sjekker da... hver dag om det trengs..!!!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #17 Skrevet 18. oktober 2011 22:13. Stopp oppgulpen da. Hun er sikkert bekymret nok fra før, om ikke hun skal lese det du skriver i tillegg. Makan
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #18 Skrevet 18. oktober 2011 Er ikke noe vits å være kvalme mot meg når jeg spør om noe sånt!! Jeg har kjent hikking nå og voldsomme kynnere. Skulle ønske det var rier sånn at de ville tatt meg inn uten å nøle
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #19 Skrevet 18. oktober 2011 Det kan jo ha vært slimproppen, da er det blødning... men også slim.. Normalt at det kommer litt blod pga den ihvertfall. Og helt normalt at ungen er roligere på slutten, kanskje fødselen nærmer seg, derfor kynnerne.. Jeg kjente så lite i slutten av min graviditet, nesten ikke bevegelse, så barnets hikking var det som gjorde at jeg visste at det var liv. Var til flere kontroller pga dette på slutten da. Men uansett, så MÅ du ringe inn og i ifra, at det er lite liv, blødningen osv.. så kan de ta deg inn for en sjekk.. Etter fødselen min så ramlet navlesnora av morkaka, bare røk, så tenker det var en grunn for at babyen min var rolig. Ikke for å skremme, for dette skjer neppe ofte. Men det kan være årsaker til at babyen er roligere... så du må nesten få sjekket det opp, slik at de kan få gjort noe om det er fare for babyens liv. Har du ringt dem enda da?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #20 Skrevet 18. oktober 2011 Ved blødning så sent i svangerskapet skal man ringe til sykehuset og få komme inn til kontroll, selv om du var der i går. Du skriver du har kjent hikking? Hikking går ikke under definisjonen "bevegelser" hver dag, det fikk i hvert fall jeg streng beskjed om da jeg opplevde noe liknene langt ut i mitt 2. svangerskap. Ring med en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå