snupsi87 Skrevet 4. november 2011 Forfatter #101 Skrevet 4. november 2011 (bare så dokker veit det, så va æ så dum å svart på innlegget te Lilla lenger opp, for å husk alt hu skreiv.. men da havna det der, å ikke nederst, så dokker får les opp et par innlegg. Der æ si velkommen te anna t, før hu har introdusert sæ hehe.. æ lært på det no da, så det gjør itj æ igjen..) Men kjære Lilla.. æ får vondt av å hør ka dokker får av kommentara! så utrolig stygt det e å si nå sånt, å spesielt som du si, av en sykepleier! Skull tru hu hadd opplæring, skole og div, i det å "ikke trå på andres følelsa". Men det spørs om det kan hjelp som du si, å bare fortell sannheta, så får dæm sæ et slag i ansiktet (ikke vondt ment altså..) Eller så får dokker fortsett som før, å heller si i fra når dokker føle det e på tide=) Æ føle me dokker uansett! men æ e glad for alle positive symptoma du har hatt no, også ska du jo te gyn, så da får du dobbelsjekka alt=) Æ krysse fingran for dokker alle sammen! Vi ska grei det her vettu=) Forrestn.. syns også det va tøft av Ane Dahl-Torp og si det som det e.. Det gjor godt å hør!=)
Lillababy Skrevet 4. november 2011 #102 Skrevet 4. november 2011 Oj då, nei det kan ikkje vera enkelt, har ei venninna som opplevde akkurat det samme...og kanskej har jenta di rett? mi venninne er iallefall gravid no Spennande dette med Lille tordivel då, me får kryssa fingrane Ja du har heilt rett, vil absolutt ikkje spre frykt, dette er jo et "bli-gravid" forum. beklager alle sammen, skal ikkje nevna det igjen Snupsi: høres bra ut å vera opptatt med slikt i desse tider, blir ein tvinga til å tenka på andre ting.... No er det kveld her, natta.
Lillababy Skrevet 4. november 2011 #103 Skrevet 4. november 2011 Tusen takk snille Snupsi, du e god du
*Mamma09* Skrevet 5. november 2011 #104 Skrevet 5. november 2011 Søndag (uke 45), 13.11: - LilleFie - Lilla80 Mandag, 14.11: - Snupsi87 - Lilla80 - Tessy, prøver på nr 2! - Jente-84- - AnnaT ********** Tirsdag, 15.11: -mucha ********** Onsdag, 16.11: -Silja 81 ********** Torsdag, 17.11: - 2røverdøtre&1røver ********** Fredag, 18.11: - Carma78 -Amedillo - *Iselin* ********** Lørdag, 19.11: - ********** Søndag, 20.11: -Spenna -Gutt04_Gutt10 ********************************** <3 Gravid
3smaa Skrevet 5. november 2011 #105 Skrevet 5. november 2011 Eggløsning idag og har ikke hatt sex på en hel uke. Tror vi må sette igang idag.
Jente-84- Skrevet 5. november 2011 #106 Skrevet 5. november 2011 Er det noen av dere som har peiling på festeblødning? Jeg har lest om det på noen av trådene her, men har ikke helt fått med meg når det eventuelt skjer, og om det er noe alle merker? Noen her som vet? Ellers håper jeg dagene går fort den neste uka, for jeg begynner å bli litt utålmodig etter å teste allerede.. Aaaalt for tidlig, jeg vet.
Happy87 Skrevet 5. november 2011 #107 Skrevet 5. november 2011 Da er det bare å vente i spenning jenter:) Jeg satte el-sprøyte på søndag og kjente endel stikninger på tirsdag så tror egget slapp da.. Er bare så rart at jeg ikke har fått de ømme brystvortene som jeg har fått de to gangene jeg har hatt el tidligere.. Men det er sikkert fordi dette er gullegget!!! Har bestemt meg denne pp og bare tenke positivt, noe som betyr at jeg er gravid frem til det motsatte eventuelt bevises.. Har en skikkelig godfølelse denne gangen:) IKM tirsdag 15.nov, men kommer nok til å teste til helga:) Nå er det bare å kjenne etter symptomer for vi er gravide hele gjengen:)
Happy87 Skrevet 5. november 2011 #108 Skrevet 5. november 2011 Hadde visst falt ut jeg. Søndag (uke 45), 13.11: - LilleFie - Lilla80 ********** Mandag, 14.11: - Snupsi87 - Lilla80 - Tessy, prøver på nr 2! - Jente-84- - AnnaT ********** Tirsdag, 15.11: -mucha -Happy87 ********** Onsdag, 16.11: -Silja 81 ********** Torsdag, 17.11: - 2røverdøtre&1røver ********** Fredag, 18.11: - Carma78 - Amedillo - *Iselin* ********** Lørdag, 19.11: - ********** Søndag, 20.11: -Spenna -Gutt04_Gutt10 ********************************** <3 Gravid
snupsi87 Skrevet 5. november 2011 Forfatter #109 Skrevet 5. november 2011 Jente-84- Jeg vet ikke så mye om festeblødning, så får å ikke misveilede deg, limer jeg noe inn fra terminkalkulator om dette: Festeblødning En liten blødning som enkelte kvinner opplever 5-12 dager, kan være en festeblødning, hvis det er en grunn til at kvinnen skulle være gravid. Festeblødninger blir ofte hvis den kommer sent mistolket som en tidlig menstruasjon, tiltross for at blødningen er lett og av kort varighet. Hvordan ser en festeblødning ut? En festeblødning er en vaginal utflod som normalt består av en liten mengde rosa eller brunt blod. Omtrent bare hver tredje gravide kvinne opplever en synlig festeblødning. Når skjer festeblødningen? Festeblødningen skjer når det befruktede egget fester seg i livmorveggen, i gjennomsnitt 5-12 dager etter eggløsning. Er det grunn til å bekymre seg over en festeblødning? Nei, en festeblødning er helt normalt. Hvis blødningen er kombinert med kramper, ryggsmerter og økende blødning, så er det ingen grunn til å bekymre seg. Hvis det er en festeblødning, når kan jeg ta en graviditetstest? De fleste graviditetstester virker ved at de måler nivået av hormonet hCG i urinen. Nivået av denne hormonet begynner å øke etter egget har festet seg. Stort sett alle graviditetstester som er på markedet er mer enn 99% sikre fra den dagen du skulle hatt menstruasjon, enkelte tester kan benyttes noen dager tidligere.
snupsi87 Skrevet 5. november 2011 Forfatter #110 Skrevet 5. november 2011 Er så spente på alles sine vegne jenter! Jeg har ikke fått noen nye symptomer, men de som jeg fortsatt føler på er ømme brystvorter, kviser på haka, litt småkvalm (ikke lyst på godis i hele tatt og det er vedig ulikt meg..:/) også er jeg veldig trøtt og sliten for tiden da.. hva kjenner dere på?=)
Jente-84- Skrevet 5. november 2011 #111 Skrevet 5. november 2011 Tusen takk for informasjonen snupsi87. Dette burde jeg vel lett opp og lest selv også, men uansett greit å ha det inne på siden her nå da Er det noen som har noen gode tips for å få tiden til å gå fortere i denne venteperioden da? Jeg har helldigvis fullt opp på arbeid, så ukedagene går veldig fort. Så da er det å prøve å få helgene til å gå fort også
Jente-84- Skrevet 5. november 2011 #112 Skrevet 5. november 2011 Jeg kjenner ikke på noen symptomer foreløpig. Blir spent å se om det endrer seg utover neste uke Har egentlig bestemt meg for ikke å lete etter sympotmer, og heller ta det rolig. Men jeg klarer ikke helt å styre meg, så det ligger i underbevisstheten min hele tiden. Så dersom det dukker opp noen endringer med meg, kommer jeg nok til å analysere det rimelig kjapt
Lillababy Skrevet 6. november 2011 #113 Skrevet 6. november 2011 Hei hei søte jenter då er eg heime frå fest- like edru så då eg drog! og det gjekk kjempefint. Hadde alkoholfri vin ståande på gulvet. Dei blei ikkje fokus på det før eg skulle køyra heim, så det var veldig greit Eg må sei eg har ein god følelse altså denne gongen. Eg kan sjølvsagt ta feil, men har litt den samme følelsen som då eg va gravid sist- at det er noko fremmed, liksom ein ekstradimensjon over kroppen. Og så er fordøyelsen litt annleis, slik var det og sist. Og utflod. Eg håapr verkeleg at dette stemmer, elles er det jo sjølvsagt dumt å skapa forhåpningar for meg sjølv. Men det er no så mykje kjekkare å vera håpefull enn ikkje, så Har fått to spørsmål i dag om eg va gravid og, men det gjekk egentlig greit. Kjem visst ikkje utanom at folk spør... Håpar de nadre har hatt ein strålande lørdag. Gler meg te høra om symptomane dekas. Snupsi eg kjenner eg får kviser på haka, den klør litt heile haka liksom, hehe. Og så har eg hatt ein rar følelse i magen i kveld, men det kan også henga saman med kips og cola som det vart ein del av Me "snakkast" Natta
Tessy Skrevet 6. november 2011 #114 Skrevet 6. november 2011 Fler som var oppe sent i går skjønner jeg=) Bra at alt gikk bra på festen da, greit å ikek måtte ha lange avhandlinger om hvorfor man ikke drikker...men folk har jo lett for å bli mistenkelige! Vi var hos et vennepar i går og det ble jo selvsakt alkoholfritt på meg og. Men de vet at vi prøver så det var jo ikek no stress.. vi var ikek i seng før kl 2 da...og nå sitter jeg oppe her igjen med ei lita snuppe som heldigvis er i godt humør (den lille morgenfuglen vår). Sitter med en litt dårlig følelse jeg da...syns liksom ikek jeg kjenner nesten noe som helst, og det jeg inbiller meg at kan være der det er vel bare noe annet...uff! Syns jeg er blitt humørsyk den siste uka..enten skikkelig sint eller griner:P hehe magen er treg og jeg er trøtt, trøtt, trøtt! kan vel nevne vonde hofter og rygg her og (selvom det absolutt kan være noe helt annet) Men så er det jo mørketid også da..og nå som mannen er hjemme denne korte perioden så har jeg vel ikke lagt meg til normal tid..og vesla har visst bestemt seg for at kl 06 er et mye bedre klokkeslett en 08:O gjesp! Men en ting mannen stusset på da var at jeg har vært mye varmere i det siste...altså ikke så frysen. spesielt har vi merket det når jeg skal legge meg..jeg klager på at det er så varmt på soverommet og han som gjerne er den som vanligvis har klaget syns det er helt passelig, eller hvertfall ikke varmt. Så blir ikke helt klok jeg...har jo vært gjennom en graviditet før, men da fant jeg det jo ikke ut før jeg var 5 uker på vei og eneste jeg kunne tenke tilbake på av symptomer var at jeg hadde vært så ulidelig trøtt! Nei, måtte bare få ut litt av dette...må si jeg blir gal av ventingen! Vil bare vite nå liksom..Haper vi blir en gjeng med masse babylykke!
snupsi87 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #115 Skrevet 6. november 2011 Kordan går det me dokker jenta? Bynne dokker å bli lei av å føl på symptoma og lur på om det e nå som skjer? Æ føle på samme symptoman enda, men æ tenke også av å te at det ikke treng å vær nå anna enn pms og at kroppen kjenne på å vær uten p-pilla.. spørs om æ bli veldig lei mæ om tr kjæm ja... men men.. ska prøv å ikke lur lenger.. æ husk itj om æ skreiv det her, men tenkt æ må test et par daga etter ikm fordi æ ska te gyn vettu, men så hadd æ blanda gyn og MR, så det e MR æ ska på den 17, så da treng æ ikke stresse.. ska itj te gynokologen før den 21. Så da ska itj æ skyndt mæ å test etter ikm. Vi får ha ei oppdatering den uka, men æ love ikke å gi dokker tebakemelding på den 14 altså... Æ ska bynn å skriv eksamen no, har deadline den 3.desember, så æ ska prøv å vær effektiv å sett i gang me en gang, så sånn sett ska æ få neste uke te å gå =)
Lillababy Skrevet 6. november 2011 #116 Skrevet 6. november 2011 Hei hei Snupsi Litt dårlig tid her no, så skriv berre kort. Hugs å sjekka om det er trygt å ta mr når du er gravid.... stor klem
snupsi87 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #117 Skrevet 6. november 2011 Takk Lilla, det va derfor æ gikk inn hit igjen no.. kom jo på at det va nettopp derfor æ skull sjekke før den 16.. hehe.. distre for tida tenke æ.. ja, det står på skrivet at æ må varsle om æ e gravid, så æ må sjekke den 16 ja.. jaja.. klæmklæm <3
Lillababy Skrevet 6. november 2011 #118 Skrevet 6. november 2011 Spennande Snupsi, eg håpar og håpar for meg og deg og oss alle!! Eg ahr fått ei kvisa i panna, slik vond stor underhuds, håpar det er et tegn og elles drømt rart i natt. Eg håpar så intenst. Eg har to venninenr som er gravide, venter i februar. og på søndag skal me kansekj treffast alle 3 med menn. Det kjem til å bli utruleg kjekt viss me sit der og veit at me ikkje er "utanfor lenger", men utruleg tungt om eg akkurat då har fått negativt svar... håpar håpar håpar!!!!! Tenker de tikkje er skadeleg å håpa eg, me kjem oss raskt nok ned på jorda om det blir negativ test... Eg kjenner eg likar å håpa
snupsi87 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #119 Skrevet 6. november 2011 Morsomt å hør om kvisa i panna di Lilla, for æ tok nettopp et bad og kjent plutselig ei veldig vond underhudskvise i panna hehe.. kanskje det et godt tegn for oss?=) Håpe virkelig for dæ æ å at alt ordne sæ og at du å mannen din kan sitt der å vær lykkelig sammen me dæm to andre paran=) Det ska itj vær gæli å håp vettu=) Krysse fingran forr oss alle æ!=)
Lillababy Skrevet 6. november 2011 #120 Skrevet 6. november 2011 Takk for det, du e god du, ja me får kryssa fingrane alle mann. Gler meg til kvar dag som går denne veka, så me kjem nærare testing... me har lagt opp til ei travel veke. Me har felles planer mandag, torsdag og heile helga, og så litt kvar for oss, så trur det skal gå fort. elles så anbefaler eg alle å lesa spanande bøler i ventetida, då blir ein tvungen vekk fra graviditetstankar, og det gjer et for meg nødvendig pauserom Har nett lest krimmen til chris tvedt. ganske kjekt.
Fiemamma Skrevet 6. november 2011 #121 Skrevet 6. november 2011 Hello my lovely ladies:D Jeg er tilbake fra babybesøket i Elverum, jeg er stolt og übersjarmert tante, og eggstokkene mine rister ikke mindre etter den turen! Ser at dere har havnet litt i boblen og skriver litt om symptomsjakten deres. Selv har jeg nada ekstraordinære symptomer på tr/graviditet denne pp. Det eneste jeg kan peke på er underhudskviser, store som fjell under munnviken, og et par andre i ansiktet, store, vonde! Har brukt syre på dem hele helgen og først fått virkning nå med uttørking, og retur:) Ellers har jeg fått tørre lepper i dag, samt er noe voldsomt støl/øm i magen/rygg/bekken, men tror alt dette har andre årsaker enn en spire. Puppene mine er for en gangs skyld ikke vonde før ikm (YES, deilig!!). Jeg tror jeg er støl i magen pga. har ligget i annen seng i helgen med hardere madrass enn sengen min hjemme, pluss at jeg kan ha vært anstrengt når lille tantebebisen min lå på magen min og sov. Men det var faktisk så plagsomt på kjøreturen hjem at jeg måtte løfte meg litt opp med håndtaket i taket, og bytte stilling hele tiden. Jaja, går sikkert over i morgen! Jeg er 6 dpo i dag fordi jeg tror jeg fikk el denne mandagen som var, og ikke søndag i uke 45:) Håper alle har det bra, det er i uken som kommer at vi kan begynne å virkelig lure:) Stor klem <3
Lillababy Skrevet 7. november 2011 #122 Skrevet 7. november 2011 Hei hei! Så spanande med symptomane dine! og så deilig med babyen Morsomt dette med at me er fleire som har fått vond kvise. Eg klarer ikkje å fiksa mi, har forsøkt basimisyn som alltid hjelper, men nei Elles så har det skjedd nytt her ift testing. Skal inn og fjerna stinga i hovudet på torsdag og då skal eg få ta ein hcg test. Om eg er heldig får eg svaret etter lunsj fredag!! Hadde vore utruleg greit å vite så tidlig som mulig. MEn sist eg gjorde det med hcg så var den negativ sjølv om eg va gravid. Var for tidlig ute, på 8 dpo, men denne gongen blir det 10 dpo, det må jo vera betre... Er spent! Andre som skal testa i blod???
snupsi87 Skrevet 7. november 2011 Forfatter #123 Skrevet 7. november 2011 Da e vi inn i siste uka før ikm da jenta, så spennende!=) Æ håpe babystøvet fra LilleFie har landa fint ned te alle sammen og at tia går fort te ikm =) Æ trudd det skull bli enklar å få gjort andre ting i stedet for å lur på om æ e gravid å ikke, å læs mæ opp på info.. men det va itj det nei. Æ e håpløs.. Symptoman e der fortsatt og av å te e dæm sterkar enn ellers.. Kordan går det me dokker da? Ka planer har dokker for uka?=)
Trømborg Skrevet 7. november 2011 #124 Skrevet 7. november 2011 Litt usikker men ifølge kroppen min hadde jeg el i helgen, kom litt før enn det jeg trodde... har så ufattelig vondt i puppa, det begynte igår... så da satser jeg på en positiv test rundt den 20. vi er inne i den 7pp nå etter SA i februar så håper på den positive testen snart!! kanskje vi er så heldig å få den beste julegaven i år:)
Fiemamma Skrevet 7. november 2011 #125 Skrevet 7. november 2011 Lilla80: Så deilig å få tatt stingene da:) Jeg er hjerneoperert selv og synes det var helt fantastisk å få fjernet 34 stifter fra panna å ned mot ene øret, hihi, det klødde sånn at jeg trodde jeg skulle bli sprø før jeg fikk nappet de ut:) Håper det er positivt utslag på hCG!! Jeg skal evt. teste med pinne, men kommer ikke til å sløse gravi-testene mine (liten tro på at vi blir gravide med det første), så kommer til å teste bare hvis tr ikke kommer, altså ikm-dagen og dager etter ikm ved manglende mens:) Jeg må gjøre det sånn for å kontrollere stresset mitt <3 Magen har blitt bedre i dag så hjalp nok å sove 11 timer i egen seng:p Glemte igjen folaten min i Tr.H i helgen så har gått uten folat fredag og lørdag, evt også torsdag, men gikk til kjøkkenet med en gang jeg kom hjem i går for å ta babydropsene (som kjæresten min kaller det). Tror ikke det har noe å si, har spist folat i 3 måneder nå. Hva med ny tråd jenter, begynner å bli langt å scrolle eller? Vært knall med en ny tråd for den nye uken der symptomsjakten virkelig intensiveres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå