Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folat er ikke så dumt nei:) Apropo, må ta pilla nå:P Kjenner jeg går rundt med en litt sånn indre uro nå. Er så spent så spent, tror det er en blanding av at vi skal begynne å prøve, og at sambo kommer hjem fra 13ukers utenlandstjeneste..herreminn som jeg gleder meg til å se han igjen! Var faktisk hans ide om å starte prøvingen allerede så jeg vet jo at han er helt klar for en til og det varmer=) Er nok også spent fordi han reiser tilbake igjen etter to uker (har gledelig nok El midt i perioden han er hjemme), neste gang vi får sjans til å bli gravide er ev januar eller februar!!

Nei, måtte bare få letta litt på trykket her, håper alt av skravling blir godt mottatt:P Nå er jeg bare nødt til å ikke tenke så mye på det, fler som har det sånn?

Har fri i dag og er klar for husarbeid, hele huset skal tas. Skal ha barseltreff her i morgen så det blir kos:) Ønsker dere en GOD HELG!

Kansje vi foresten skulle frotalt litt om oss selv? sånn basic ting som hvilken pp, ev fler barn vi har, alder? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle sammen! Hvordan går det med dere? Beklager at jeg ikke har skrevet nå mer om meg selv, slik som du etterlyser Tessy.. blir helt avglemt det, når en er inn og ut i flere forum her er jeg... men det ska jeg få rettet opp i=)

Jeg er i 1.pp og nettopp sluttet på p-piller etter ca.9år, så det bli veldig spennende å se hvordan kroppen reagerer på det og hvor fruktbar jeg er. Jeg er 24 og har ingen barn fra før, men sambo har to gutter som straks bli 15 og 17, så han er helt klar for "nytt kull" ;) Vi har vært sammen i snart 7 år og har i sommer kjøpt oss hus, dermed er det plass til om vi skulle bli flere i hjemmet=)

Så spennende det blir til deg å få hjem mannen din Tessy!=) Det må være utrolig godt! Herlig at du har el akkurat i den perioden! Ønsker dere masse lykke til! Du må nyte mannen og kose deg masse de neste to ukene da!=)

Ja, i dag er den store vaskedagen..=) Jeg kjenner jeg ikke er helt i form, så tror ikke jeg tar for meg hele huset, med mindre formen blir bedre utover dagen.. Minstemann skal ha med seg overnattingsbesøk i helga, det blir trivelig for han. Tror den eldste trives så godt på hybel at han ikke kommer i helgen, så da er det mulig overnattingsbesøket får låne storerbrors seng;)

Jeg får hive meg rundt å re opp senger jeg da..

Og ja.. når en først har kommet i denne situasjonen at en har bestemt seg for å prøve, ja da er det vanskelig å tenke på andre ting kjenner jeg.. tenker baby hele tiden, uansett hva det skulle være.. om det bare er tanken på å være gravid, eller hva som må kjøpes inn, hva jeg må gjøre for å få huset barnevennlig osv.. ;) Men så tenker jeg også at det kan være fint å ikke tenke så mye på det.. er redd psyken kan ta overhånd, slik at det haler ut.. så vi får bare vente å se hva resultatet blir.. blir godt å få alle gutta i hus (sambo jobber slik at han kun er hjemme i helgene på denne tiden av året) så jeg får noe annet å tenke på =)

God helg alle sammen!

Skrevet

Jeg får skrive litt om meg selv jeg også:

23 år, er inne i pp1 med barn nr 2, vi har ei datter på 16mnd og ønsker to tette. Gleder oss til å prøve for denne gangen er det virkelig gjennomtengt og planlagt! Er forlovet. Slutta med minipiller for 3mnd siden.

Ja snuppsi87, det skal bli veldig godt å få han hjem nå, så vi har lovet hverandre og virkelig nyte disse 14 dagene med alt det innebærer..hehe. og ikke minst prøve å ikek henge oss opp i bebylaginga, men samtidig prøve å få det til å klaffe da! Trenger lykkeønskninger så tusen takk! Masse lykke til for dere også:)

Er litt redd for at psyken skal spille meg et puss jeg og, derfor må jeg bare roe meg:P hehe...tror jeg forholder meg veldig rolig utad men klarer liksom ikke å senke skuldrene helt merker jeg...

Skrevet

Skjønner ikke åssen dere klarer å være fra hverandre så lenge. Det hadde ikke jeg klart. Er altfor avhengig av kjæresten! :-/ hehe

Her er litt info om meg: 24 år, har en sønn på 12 mnd, og er nå i 2 pp. Er student jeg da, siste året på sykepleien. Skal bli så deilig når jeg er ferdig. Vanskelig kombo med småen, oppgaver og praksis. men men.

Kjenner meg igjen med det der med psyken altså! hehe. Heldigvis har jeg andre ting å tenke på akkurat denne perioden. Skal nemlig fortelle familien at vi skal gifte oss, og jeg gruer meg skikkelig :-p haha!

Tessy: du får kose deg masse med mannen, ikke slite dere helt ut:-p hoho ;) Og masse lykke til!

Skrevet

Synes dere er flinke på hver deres måte jeg, med barn, jobb, studier, mann som er lenge borte, og alle andre ting dere måtte ha å stri med jenter=)

Men hopeful, gratulere så mye med forlovelsen!=) Så koselig! Har dere satt dato allerede altså?=) Tenker familien blir veldig glad på deres vegne! Lykke til!=)

Nå er huset ferdig vasket og mannen kommer hjem når som helst=) Slapper av med litt kvalitetstid for meg selv forran mac´n her;)

God helg alle sammen!

Skrevet

Takk for det! :-D

Ja, var bare tilfeldigheter egentlig. Jeg er veldig opptatt av morsomme datoer. Og sønnen vår ble født 10.10.10 så da foreslo jeg at vi kunne gifte oss 12.12.12, og det var han jaggu enig i.

Deilig å ta helga da ja, når huset er rent og pent. Kan ikke skryte på meg de akk. Var så heldig å komme hjem til rent hus. Er nemlig siste dagen i pappapermisjonen, så han har virkelig stått på i dag.

God helg til deg også! :)

Skrevet

Hopeful87:Oi ikke verst å kombinere små barn med studier=) Jeg gikk sykepleien med snuppa i magen jeg da, og leverte bacheloroppgaven 4 dager før jeg fødte, så det var skikkelig timing:P hehe Gratulerer så mye med forlovelsen, går nok helt fint å fortelle det, men skjønenr det kribler litt! Pussig det der med datoer, vi forlovet oss den 10.10.10!:D

Flink mann du har da, men veldig deilig at disse mannfolka er flinke og=) Blir det barnehagen neste på lillegutt da?

Snuppsi87: takk for det:), må jo bare komme seg gjennom hverdagen:) Heldigvis blir det andre boller igjen på nyåret, da er han ferdig med tjenesten...( eneste som kansje er dumt med sambo er vel det at han jobber i forsvaret og derfor er mye borte til tider...) Men vi klager ikke, tar hvertfall ikke noe forgitt! Kvalitetstid alene er ikek feil av og til, men kos dere i sammen i helgen:)

Vi får vel prøve å ikek bli helt utslitte når han kommer..hehehe, tror nok det skal gå fint jeg, om så vi blir slitene, så kansje det blir et bra resultat av det uansett;) Skal bli familietid også og noen utflukter!

:)

Er rart det hvor deilig det er med nyvaska hus på en fredag!

Skrevet

Tessy: skikkelig tima og tilrettelagt det der da ja! :) Tusen takk for det :D Gratulerer med flott dato dere og.

Ja, skal ikke klage på han der altså. Holdt orden på alt her hjemme mens jeg har vært på skolen. Lillegutt går 50% i barnehage, synes det er litt tidlig at han skal være der hver dag. Heldigvis har jeg utrolig snille svigerforeldre som ønsker å passe han når han ikke er der. (De er pensjonister, så de er jo bare hjemme). Så vi er ganske heldige som kan gjøre det sånn. Dette året blir tøft, i tillegg har jeg lang pendlevei også. Så det skal bli så godt når jeg leverer bachelor-oppgava, og praksis er bestått ;)

og forhåpentligvis har jeg en stor ballong-mage da ;D

Skrevet

Ja, er i hvertfall veldig glad for at jeg rakk å fullføre..hadde vært kjedelig å måttet ta opp bare noen få mnd. Men det skumle var jo at etter nesten ett år hjemme så måtte jeg ut i jobb uten erfaring da...følte at jeg hadde glemt alt:P

Deilig å ikke ha han fullt i bhg hvis det passer sånn, Simone har full plass men jeg trives med det og det gjør hun også:)

Masse lykke til med studiene dette siste året hopeful87! Ja håper også på stor bollemage her også rundt den tiden..hadde vert helt fantastisk det!! krysser fingrene for oss og alle oss andre her inne!

Nå sitter jeg alene og slapper av, hatt vellykket barseltreff komb med Me&I treff(homeparty med klær til mor og barn), så det var koselig! Hvilke planer har der andre hatt/har denne helgen da?? kjeder meg litt i dag merker jeg..i morgen blir det feiring av min og mammas bursdag!

:)

Skrevet

Sv: 8>♥(¯`°•.¸IKM uke 46¸.•°´¯)♥<8 17:18 20.10.2011

Søndag (uke 45), 13.11:

- LilleFie

Mandag, 14.11:

- Snupsi87

Tirsdag, 15.11:

-

Onsdag, 16.11:

-

Torsdag, 17.11:

-Tessy

Fredag, 18.11:

-

Lørdag, 19.11:

-

Søndag, 20.11:

-Spenna

-Gutt04_Gutt10

<3 Gravid <3:

Skrevet

8>♥(¯`°•.¸IKM uke 46¸.•°´¯)♥<8 17:18 20.10.2011

Søndag (uke 45), 13.11:

- LilleFie

Mandag, 14.11:

- Snupsi87

Tirsdag, 15.11:

-

Onsdag, 16.11:

-

Torsdag, 17.11:

-Tessy

- 2røverdøtre&1røver

Fredag, 18.11:

-

Lørdag, 19.11:

-

Søndag, 20.11:

-Spenna

-Gutt04_Gutt10

<3 Gravid <3:

Skrevet

Heisann jenter!! :) Jeg tror også at jeg hører til her. Jeg er i pp2, og krysser fingrene for at det klaffer denne gangen. Det blir veldig spennende å følge med fremover mot IKM. Det er veldig greit å ha noen å skravle med, særlig i ventetiden mellom el og ikm, for den er uendelig lang. Jeg har ikm mandag eller tirsdag i uke 46 om jeg ikke tar helt feil :)

Skrevet

Søndag (uke 45), 13.11:

- LilleFie

Mandag, 14.11:

- Snupsi87

Tirsdag, 15.11:

- Jente-84-

Onsdag, 16.11:

-

Torsdag, 17.11:

-Tessy

- 2røverdøtre&1røver

Fredag, 18.11:

-

Lørdag, 19.11:

-

Søndag, 20.11:

-Spenna

-Gutt04_Gutt10

<3 Gravid <3:

Skrevet

Så koselig å se at det er mange fler som er i samme IKM som oss=) Det kan virkelig trengs å skravle litt mellom EL og IKM ja;)

Må jo si det at det er ikke så my som skjer nå rett etter EL for min del.. mannen er bare hjemme i helgene, så det sier seg selv når vi kan legge inn aksjer, også får vi bare se om vi har hatt flaks=) Gleder meg til å skravle med dere etterhvert=)

Skrevet

Velkommen inn i skravlegjengen til dere nye=) bare koselig at vi er fler i samme periode! Ja ventetiden blir vel litt lang kan jeg tenke meg..syns den er lang nå før jeg har EL og jeg..hehe, så venter jeg på mannen som kommer hjen om bare 4 dager!!:D

Snuppsi87: da er det bare å håpe at aksjene deres har gjort susen, krysser fingrene for det! blir veldig spennende nå fremover altså:)

fra meg så blir det sikkrt litt stille fra kenneth kommer og til han drar igjen uka før IKM..men den siste uka der kommer jeg vel til å gå på veggene:Phehehe

Skrevet

Huff... I dag gjorde jeg meg selv en bjørnetjeneste tror jeg.. :/ Var på butikken og hadde tenkt å kjøpe et interiørblad etter all mathandlingen.. å da jeg kom bort til hylla, sto bladet "GRAVID" å lyste mot meg.. Jeg måtte bare lese litt av overskriftene utenpå, og da jeg leste "Keisersnitt: Hvem skal bestemme - du eller legen?" Da hadde jeg ingen valg lenger, jeg mått bare kjøpe det.. Jeg som i alle år har hatt fødselsangt og bestemt meg for lenge siden at det garantert blir keisersnitt på meg, måtte jeg bare kjøpe bladet... jaja.. så gjordet jeg det.. men nå er jeg så revet med at det gjør vondt.. gravid skulle jeg helst ha vært i går.. hehe.. er det mulig??? huff... jaja... Kjenner at vente tiden til IKM blir lang... da er det bra jeg har dere å lufte ut tankene med;) Kanskje dere føler akkurat det samme?=)

Skrevet

Søndag (uke 45), 13.11:

- LilleFie

Mandag, 14.11:

- Snupsi87

Tirsdag, 15.11:

- Jente-84-

Onsdag, 16.11:

-

Torsdag, 17.11:

-Tessy

- 2røverdøtre&1røver

Fredag, 18.11:

-

Lørdag, 19.11:

-Frk. Håpefull

Søndag, 20.11:

-Spenna

-Gutt04_Gutt10

<3 Gravid <3:

Hei dere:)

Slenger meg på her jeg... er inne i 7pp etter MA og denne gangen skal det testes!!!!

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Søndag (uke 45), 13.11:

- LilleFie

Mandag, 14.11:

- Snupsi87

Tirsdag, 15.11:

- Jente-84-

Onsdag, 16.11:

-

Torsdag, 17.11:

-Tessy

- 2røverdøtre&1røver

Fredag, 18.11:

-Amedillo

Lørdag, 19.11:

-Frk. Håpefull

Søndag, 20.11:

-Spenna

-Gutt04_Gutt10

<3 Gravid <3:

Henger meg på jeg også. Har IKM 18.11.

Skrevet

Jo fler vi er jo bedre=) Velkommen inn i en fin gjeng!

Jaja, Snuppsi, da sattser vi på at det var sjebnen som gjorde at du kjøpte bladet, nettopp fordi spiren har bestemt at akkurat denne perioden er en fin en=) Skjønner man kan bli revet med altså!! Jeg har overaskende nok klart å være relativt rolig de siste dagene..har vel slått meg til ro med at EL kommer jo midt mens Kenenth er hjemme, så vi får liksom ikke gjort mer enn å legge inn godt med aksjer uansett...så pulsen nå før denne første pp har senket seg noen hakk:P Men tenker jo veldig ofte på det uansett da!

Til dere nye, klarer dere å beholde roen??:)

Skrevet

Det er visst litt stille her inne om dagen! Stille før stormen kansje??:P

I dag er den store dagen her hjemme, Mannen kommer hjem etter 3,5mnd i det store utland:O Jeg gleder meg så masse og tror vi kommer til å gå litt under jorden når vi ikke har andre planer, så her blir det nok stille ifra meg også kan jeg tenke meg! Ønsker alle lykke til med aksjelegging, jeg har beg med EL testng nå (bare for å forsikre meg at ikke el plutselig skulle kommet før mannen kommer hjem, men heldigvis neg enn så lenge som forventet).

Øndker dere en fortsatt fin uke og drister meg til å si god helg også:)

Skrevet

Hei Tessy!

Gratulerer med å få mannen heim!! Det va rlenge de måtte venta på kvarandre! Min kom heim i går på dag 12 i syklusen, etter to og ei halv veke i nordsjøen. Så her er prøvinga i gang :) Det er eg så spent på no er når eggløsning kjem. Syklusen har vore så ustabil og lang sia ma i sommar, men no etter litt betre kosthold, endå meir vitamine rog fotsoneterapi håpar eg at eggl kjem innan ei veke! Men ingen tegn til den enno så har ikkje starta testina. Prøver å unngå at det blir 25 dagar med testing denne mnd og, :) så avventer litt, byrjer i helga trur eg.

Kos deg med mannen din og lukke til med prøvinga! :)

Skrevet

Ja, nå har det vært litt stille noen dager.. Hvordan er det med dere? Det er koselig å med oppdatteringer fra dere=)

Det må være deilig å ha fått hjem mannen Tessy! Du får nyte tiden og kos dere masse sammen!

Lilla80, hvilken pp er du inn i? Du får kose deg du å nå når mannen er kommet hjem igjen=) Du er flink med å gjøre tiltak for å sikre EL ser jeg, da krysser jeg fingrene for at det ordner seg for deg denne gangen!=)

Selv blir det vel en del kos med mannen i helga, også er det bare å håpe på at vi treffer EL, som forhåpentligvis er på mandag=)

Skrevet

Hei snupsi :)

Me er i 3 pp etter ma i juli. Takk skal du ha, prøver så godt eg kan :) Har byrja å skriva ned litt kvar dag om syklus og slikt for å ha kontroll seinare.Håpar inderleg eggl kjem innan ei veke.

Kos deg masse i helga, håpar de treff eggl!! KVa pp er de i?

Skrevet

Jippi!!! jeg kan melde meg inn i nok en ikm-gruppe:) Og så moro med så mange på min alder også..

Jeg sluttet på pilla 2010 og har prøvd siden da.. Dessverre ville ikke kroppen min gjøre noen ting og første el kom ikke før i oktober 2010. Dessverre klaffet det ikke da og tr kom. Månedene gikk og jeg så ingenting til tr igjen. Ble henvist til gyn og fikk pergo av han. Fikk ikke el av pergo og ble henvist til fertilitetsklinikken. Hadde el for andre gang i løpet av 1år og 3mnd den 4.okt, men også dette endte med tr.. Nå har jeg gått på sprøyter i 10 dager og idag så jeg et fint egg på ul på fertilitetsklinikken.. Det betyr at jeg skal sette el-sprøyte til søndag og har forventet el i starten av neste uke.. Har virkelig troa denne gangen og krysser fingrene alt jeg kan for at dette er gullegget..

Og forresten, dette er vårt første barn så savnet er utrolig stort.. Han fridde rett før jul ifjor og vi har bestilt kirke 18.08.12, men må nok utsette bryllupet.. Jeg har bestemt meg for at det SKAL klaffe innen da og jeg har ikke lyst å gifte meg gravid. Men det er vi begge enige om. Baby kommer før bryllup akkurat nå.. Så utsetter vi bare bryllupet til 2013 istede;)

Det ble visst veldig mye om meg, men er bare så overlykkelig over å endelig kunne være med i en ikm-uke.. Det er utrolig kjipt å gå uten el eller tr i et helt år når man ønsker å lage barn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...