snupsi87 Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Da er det vel på tide med tråd for oss med IKM i uke 46 Hvem er med? Lykke til jenter!=)
Lillababy Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Hei hei, eg er klar for denne tråden Litt usikker på dato for ikm, kjem tilbake med det etter eggl. Skal teste etter eggl. denne mnd. Har og kutta ned på sukker, byrja på bidronninggele, og diverse andre vitaminer. Fotsoneterapi dei to neste onsdagane Satsar verkeleg på at det skjer denne mnd.! Håpar me vert ein fin gjeng her på denne tråden Masse lukke til til alle!
snupsi87 Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2011 Hei Lilla80;) det høres ut som du er godt i gang med det meste =) Får nesten dårlig samvittighet for at jeg ikke har gjort annet enn å startet med Folsyre jeg.. Men med gode tips fra deg nå, så setter jeg kanskje i gang med andre ting å Jeg tror (hvis syklusen ikke er på bærtur..) at jeg har IKM 14.november. Kan kopiere en liste fra en av de andre trådene, slik at vi kan sette oss inn på dato me en gang, så har vi oversikten Lykke til <3
snupsi87 Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2011 ********************************** Mandag, 14.11: - Snupsi87 ********** Tirsdag, 15.11: - ********** Onsdag, 16.11: - ********** Torsdag, 17.11: - ********** Fredag, 18.11: - ********** Lørdag, 19.11: - ********** Søndag, 20.11: - ********************************** <3 Gravid <3:
spenna Skrevet 18. oktober 2011 #7 Skrevet 18. oktober 2011 Hopper inn hit jeg og!=) ********************************** Mandag, 14.11: - Snupsi87 ********** Tirsdag, 15.11: - ********** Onsdag, 16.11: - ********** Torsdag, 17.11: - ********** Fredag, 18.11: - ********** Lørdag, 19.11: - ********** Søndag, 20.11: -Spenna ********************************** <3 Gravid <3:
Lillababy Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Hei Snupsi! Koseleg mail Ja min syklus har vore på bærtur etter ma i juli, så no gjer eg alt for å koma i rute igjen. Med utg.punkt i ein syklus på 31 dagar, som eg hadde før, så er ikm 14. på meg og Eg kan skriva inn når eg har hatt eggl. Masse lykke til, flott du tar folsyre
Tessy Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Hei jenter, slenger meg inn her jeg og, tror jeg skal ha IKM den 17,nov hvis syklusen hodler seg som sist, men starter EL testing også denne mnd. skal holde det oppdatert jeg=) Lykke til alle sammen, er så spennende!!
snupsi87 Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 19. oktober 2011 Hei Lilla, LilleFie, Spenna og Tessy!=) Dette blir spennende ja=) Hvilken pp er dere i? Hvor lenge er det siden dere bestemte dere for å prøve? Dette er min første pp, jeg og mannen bestemte oss for dette bare for en ukes tid siden.. så det kribler fælt i magen for tiden.. så mye tanker og spørsmål.. Stå på jenter, gleder meg til å følge dere=)
Minimikro Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 Hei! Jeg greide å overse denne tråden jeg, så jeg oppretta en egen. Bare overse den og ikke skriv noe i den, så forsvinner den vel bak på side 2, håper jeg! *litt flau* Jeg fikk tante rød i dag.. Er ikke så lenge siden jeg slutta på p-piller, så har ikke helt kontroll på syklusen min, men denne syklusen var på 26 dager.. Tror jeg skal ta utgangspunkt i det jeg. Da har jeg vel IKM rundt 13. november. Oi, det er jo i uke 45! Jaja... kan dog fort være jeg ender opp her likevel! Aner ikke om syklusen min faktisk er 26 dager da
snupsi87 Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #12 Skrevet 19. oktober 2011 hehehe fort gjort det vettu =) Men ja, vi får se hvor du ender etterhvert da;) Du får uansett ha lykke til, hør gjerne i fra deg da=)
spenna Skrevet 19. oktober 2011 #13 Skrevet 19. oktober 2011 Hei Snupsi87=) Jeg sluttet med p-piller i mai, og nå er vi i 6 pp, så nå håper vi spiren sitter snart. Man blir fort utålmodig når man må vente, blir litt gal i hodet og, man vil jo at alt skal skje på en gang:P Jeg har veldig uregelmessig sykluser så egentlig litt vanskelig å sette ikm dag, men har prøvd meg på søndagen så får vi se;) Har hørt at det er lurt å tempe (eggeløsningsstest), så har kjøpt noen:) Blir spennende å se!=)
snupsi87 Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #14 Skrevet 19. oktober 2011 Det forstår jeg godt spenna! Er allerede utålmodig jeg, så jeg kan bare se for meg hvordan det er for dere som allerede har vært igjennom flere pp. Var sikkert lurt å kjøpe tester ja, så kan du lettere finne ut av når dere skal legge inn de største aksjene;) For min del så må jeg vel bare prøve litt hver helg, siden det er da mannen er hjemme;) hehe.. men det blir spennende å høre hvordan det går med deg! Ønsker deg kun det beste og at det endelig skal feste seg en spire;) Lykke til=)
spenna Skrevet 19. oktober 2011 #15 Skrevet 19. oktober 2011 Ja, lurt med tester. Prøver å gjøre det så ofte som mulig da, er vist anbefalt annenhver dag, så gubben klager ikke for å si det sånn;) Masse masse lykke til til deg og! Blir spennende å følge hverandre gjennom denne prosessen=)
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 19. oktober 2011 #16 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg er også med! Regner med eggløsning en gang i uke 44! Er i min 2 pp nå. Blir spennende å følge med her igjen. En stund siden sist jeg var her. =)
Tessy Skrevet 19. oktober 2011 #17 Skrevet 19. oktober 2011 Vi skal prøve nå om da et par uker for første gang. Har jo ei jente fra før og da satt skuddet på første forsøk. Vi kan vel ikke forvente at det samme skjer denne gangen, men jeg har nå et håp alikevell, er derfor veldig spennende å se! Jeg begynte med EL tester forigje syklus for å se hvordan det ligger an, har også tatt folat nå i snart tre mnd... Prøver å spise sundt og trene regelmessig også, har faktisk gått ned 7kg de tre siste mnd og håper at det gjør kroppen ekstra bra rustet til et nytt svangerskap.. Hva gjør dere for å forberede/legge til rette for å bli gravide?
Tessy Skrevet 20. oktober 2011 #18 Skrevet 20. oktober 2011 Vi skal prøve nå om da et par uker for første gang. Har jo ei jente fra før og da satt skuddet på første forsøk. Vi kan vel ikke forvente at det samme skjer denne gangen, men jeg har nå et håp alikevell, er derfor veldig spennende å se! Jeg begynte med EL tester forigje syklus for å se hvordan det ligger an, har også tatt folat nå i snart tre mnd... Prøver å spise sundt og trene regelmessig også, har faktisk gått ned 7kg de tre siste mnd og håper at det gjør kroppen ekstra bra rustet til et nytt svangerskap.. Hva gjør dere for å forberede/legge til rette for å bli gravide?
Lillababy Skrevet 20. oktober 2011 #19 Skrevet 20. oktober 2011 Hei Tessy! så flink du er, ser ut til at du er godt forberedt åp ein liten skatt i magen Eg gjer litt som du, et sunt, tar vitaminer, folat og bidronninggele, har og byrja på fotsoneterapi og skal bruka eggl.tester :)Har solvipec hostesaft, men trur ikkje eg skal bruka den. Dette blir spanande! Masse lykke til!
snupsi87 Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #20 Skrevet 20. oktober 2011 Hei jenter! Fint om dere skriver dere inn i "kalenderen" hvis dere vet ikm dagen, så er vi oppdaterte=) Blir imponert over for flinke dere er til å forberede dere! Utrolig at du har gått ned 7 kg på tre mnd tessy! Som sagt så blir det bare vitaminer og folsyre her, spiser normalt og er i aktivitet.. Så får jeg heller se om jeg setter i gang flere tiltak etter hvert =) Har fortsatt tr jeg nå, men gleder meg til vi kan prøve å sette i gang=) Men jeg skal prøve å ikke ha for store forventninger da, ettersom det kun er første pp... Lykke til alle sammen!!=)
Fiemamma Skrevet 20. oktober 2011 #21 Skrevet 20. oktober 2011 ********************************** Søndag (uke 45), 13.11: - LilleFie Mandag, 14.11: - Snupsi87 ********** Tirsdag, 15.11: - ********** Onsdag, 16.11: - ********** Torsdag, 17.11: - ********** Fredag, 18.11: - ********** Lørdag, 19.11: - ********** Søndag, 20.11: -Spenna ********************************** <3 Gravid <3:
Fiemamma Skrevet 20. oktober 2011 #22 Skrevet 20. oktober 2011 God dag jenter=) Jeg har IKM søndag i uke 45 DERSOM syklusen min greier å være normal denne gangen, men som regel hopper den + - i dager for tiden.. Jeg er med på uke 46 likevel siden jeg har IKM i ukeslutt uke 45:) Jeg mistenker en kjemisk graviditet denne IKM, så får håpe jeg er ekstra fruktbar på denne pp's el hvis dette stemmer:) Jeg og mannen min er i vår 5 pp, med en mnd halvhjertet pause imellom. Har ingen barn fra før (for de av dere som lurer), men nå jobbes det hardt på aksjemarkedet for å få den første=) Han ønsker seg 2-3 barn så det er bare å begynne:) I forhold til forberedelser: jeg har spist Folsyre 0,4 mg i tablettform i 3 mnd. Har ikke vært på fest siden 1.mai, og har vel drukket maks 5 små enheter alkohol siden da, som tilsvarer et lite glass vin i måneden(!). Jeg har også trappet voldsomt ned på Ibux bruken min denne pp'n, og sitter og regelrett piner meg igjennom tr smertene nå. Ibux er det eneste jeg har prøvd som greier å ta tr smertene mine, men dessverre er den ikek bra å spise det når man prøver å bli gravid/er gravid. Mannen min har sluttet å røyke, så er utrolig stolt over han, og at han vil dette så mye at han greier å ligge unna sigarettene! Jeg må ha friske svømmere i babyrommet vårt:) Tvi tvi til alle sammen denne pp, kjempemorsomt å ha prøvevenner her inne! Hvis det ikke skjer noe får vi bare forstette med ny IKM tråd, hadde vært artig å fortsette å følge dere hvis det blir bomskudd på oss denne pp'n:)
Tessy Skrevet 20. oktober 2011 #23 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg skal skrive meg opp så fort jg har fått testa EL...eller så kan jeg jo sette meg opp nå også heller forandre igjen, gjør det jeg=) Syns dere andre også er veldig flinke til å forberede dere, jeg prøver også å ikke tenke alt for mye på at vi faktisk skal gå inn for å prøve...selvom det er vanskelig! Man blir liksom litt opphengt i det. Hadde ikek trodd jeg skulle klare å gå ned helge 7 kg, var liksom det som manglet fra forigje sv.skp. Så nå er jeg nede i en vekt som er ok( klar for å legge på meg igjen, med andre ord:P)hehe. LilleFie: må si mannen din er flink som har slutta å røyke altså=) Det er selvdisiplin! Veldig koselig å følge noen som er i samme situasjon jenter:) Håper vi har hellet med oss, hvis ikke, så starter vi på ny runde sammen! Er godt å ha noen å snakke med uansett hvordan det blir:)
Tessy Skrevet 20. oktober 2011 #24 Skrevet 20. oktober 2011 ********************************** Søndag (uke 45), 13.11: - LilleFie Mandag, 14.11: - Snupsi87 ********** Tirsdag, 15.11: - ********** Onsdag, 16.11: - ********** Torsdag, 17.11: -Tessy ********** Fredag, 18.11: - ********** Lørdag, 19.11: - ********** Søndag, 20.11: -Spenna ********************************** <3 Gravid <3:
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 20. oktober 2011 #25 Skrevet 20. oktober 2011 Folat ja! Det hadde jeg helt glemt. Kanskje lurt å begynne på hehe Kommer tilbake med IKM dag når jeg har fått tatt eggløsningstest. Har også et barn fra før av som satt på første "forsøk". Har følelsen av at denne gangen vil det ta laaang tid, siden kiloene fra svangerskapet fortsatt sitter godt fast på kroppen. :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå